Volumul vanzarilor de bere ale SABMiller in Romania a crescut cu 25% in primul semestru al anului fiscal, perioada aprilie - septembrie. Avansul a fost sustinut de brandul mai ieftin Ciucas si de efectul de baza determinat de rezultatele slabe din perioada similara a anului 2011.
"In Romania, evolutia solida a noului produs PET al brandului mai ieftin Ciucas si efectul ciclic al bazei slabe de comparatie din anul anterior au condus la o crestere a volumului de 25%", se arata intr-un raport al grupului.
In primul semestru al anului fiscal anterior, volumul vanzarilor de bere ale SABMiller in Romania a scazut cu 8%, din cauza mediului economic dificil si a masurilor de austeritate care au avut impact asupra consumului, dar si a concurentei intense de pe piata.
SABMiller este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Ursus Breweries, care detine unitati de producere a berii la Timisoara, Cluj-Napoca, Buzau si Brasov.
Totodata, grupul a achizitionat in 2009, prin Ursus Breweries, producatorul Bere Azuga.
In Europa, volumul vanzarilor a avansat cu 8%, excluzand impactul achizitiilor si renuntarilor la operatiuni, ca urmare a unor reduceri selective de pret si a succesului brandurilor ieftine.
Grupul a avut un avans de 10% in Polonia, datorat in parte si efectului organizarii Euro 2012.
In Cehia, SABMiller a crescut cu 2%, iar in Marea Britanie cu 5%. Evolutia pozitiva a fost redusa pe majoritatea pietelor europene, se arata in raport.
La nivel global, volumul vanzarilor SABMiller a urcat in primul semestru fiscal cu 4%, in timp ce pe segmentul bauturilor racoritoare, avansul a fost de 6%.