Retailerii din Romania vand tot mai multe produse marca proprie - studiu

Luni, 17 Iunie 2013, ora 11:55
1902 citiri
Retailerii din Romania vand tot mai multe produse marca proprie - studiu

Vanzarile de produse marca proprie au ajuns sa reprezinte circa 12% din totalul pietei locale de retail in volum, pondere in crestere accelerata in ultimii ani, in conditiile in care in 2007 acestea acopereau doar 2% din piata, potrivit unui studiu GfK.

Cresterea fata de anul trecut este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare.

Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.

Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor proprii ale retailerilor. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara in mod repetat aceleasi produse.

Cea mai buna dezvoltare se poate vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.

Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).

Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta "marca proprie".

"Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund - dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium - dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.

Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirma de altfel faptul ca 2012 a marcat o intensificare a promovarii marcilor private in cataloagele retailerilor. Daca in 2010 si 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau marci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
Cele două națiuni, China și Rusia și-au întărit alianța, iar Xi Jinping și Vladimir Putin au făcut schimb de vizite în capitalele lor în ultimul an pentru a-și reitera angajamentul...
#vanzare marci proprii hipermarket, #crestere vanzari marci private, #vanzare marci private supermarket, #vanzare marci retail , #Retail