Poveste de succes: Zara schimba mersul lucrurilor in industria de retail. Vezi care este strategia

Duminica, 11 Noiembrie 2012, ora 14:32
3462 citiri
Poveste de succes: Zara schimba mersul lucrurilor in industria de retail. Vezi care este strategia

Retailerul Zara si-a propus sa cucereasca lumea si acest demers schimba complet mersul lucrurilor in industrie. Noua strategie Zara se bazeaza pe stocuri mici si schimbarea colectiilor mult mai des. Spre deosebire de alte branduri, care isi schimba colectiile o data pe sezon, Zara se pregateste sa introduca piese noi de doua ori pe saptamana.

Strategia functioneaza in doua directii: pe de o parte cumparatorii sunt incurajati sa intre in magazine mult mai des. Pe de alta parte, cei care vor sa cumpere ceva, dar amana momentul pentru solduri, nu mai au siguranta ca stocul nu se va epuiza in curand, potrivit Businessinsider.

Succesul Zara a iritat destul de mult in ultima vreme piata retailerilor de lux. Zara incearca sa-si plaseze magazinele in proximitatea magazinelor de lux, cum ar fi Chanel sau Stella Mc Cartney, lucru nedorit de brandurile de lux, care incearca sa-si pozitioneze magazinele cat mai departe de retailerii "fast-fashion".

"Au rupt tiparele de moda bianuala, valabile in ultimii 100 de ani", spune un analist. "Acum aproape jumatate din brandurile de moda de lux" - Prada si Louis Vuitton, de exemplu - " lanseaza patru, sase colectii in loc de doua in fiecare an. Si asta numai din cauza celor de la Zara".

Zara a reusit sa sparga tiparele modei si prin faptul ca a negat permanent idea ca hainele scumpe sunt mai dezirabile. Kate Middleton a fost fotgrafiata frecvent purtand vestimentatie Zara.

Concluzia ar fi ca o companie care vinde high fashion la preturi mici si ofera permanent modele noi, nu are cum sa nu se descurce excelent pe piata si alti retaileri ar trebui sa adopte cat de curand modelul, daca vor sa se mentina in competitie.

Reamintim ca Zara face parte din grupul Inditex, pionier in randul companiilor de tip

"fast fashion", companii care imita in mare parte ultimele noutati in moda si raspandesc varianta mai ieftina a produselor prin intermediul brandurilor detinute.

Grupul care detine, de asemenea, branduri ca Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Zara Home, Massimo Dutti, care imita la randul lor, modelul Zara: haine in trend si croite decent, ieftine, vandute in magazine similare celor de lux.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Zara strategie, #Zara colectii noi, #Zara retailer Romania , #Retail