Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata produselor de lux din Romania, in scadere cu 30% anul acesta

Piata produselor de lux din Romania, in scadere cu 30% anul acesta


Vanzarile pe piata produselor de lux din Romania au scazut cu 30% in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, potrivit CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.

Cele mai importante scaderi s-au inregistrat pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri, conform CPP-Luxury.

Brandurile de lux Belstaff si Pal Zileri au anuntat rezultate in scadere luna trecute. In luna iunie, mai mult de 40% dintre locatiile premium de pe Calea Victoriei au fost inchise. Brandurile Furla si Guess si-au inchis magazinele, mutandu-se intr-unul din cele mai importante mall-uri din Romania.

Cele mai slabe rezultate inregistrate de brandurile de lux in primele sase luni ale acestui an in Romania au apartinut firmelor Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss and Burberry. Louis Vuitton si-a mentinut pozitia de lider de piata, insa este putin probabil ca cifra sa de afaceri sa atinga valoarea record de anul trecut, si anume 5,1 milioane de euro.

Brandurile rmenegildo Zegna, Canali, Gucci, Max Mara si Emporio Armani inregistreaza fiecare o cifra anuala a afacerilor de 1,5 milioane de euro pe an. Desi magazinele de pe Calea Victoriei sunt pe jumatate goale, chiriile nu au scazut semnificativ.

Christian Dior, care are magazin pe Calea Victoriei 46, este cel mai bine vandut brand de lux, cu o gama larga de produse. Brandurile care au disparut de pe piata magazinelor multi-brand sunt Chloe, Bottega Veneta, Fendi, Givenchy si Yves Saint Laurent.

Presiunea pentru reducerea costurilor si imbunatatirea profitabilitatii i-au determinat pe retailerii de lux precum Sodo Miglori, franciza Gucci in Romania, sa isi inchida unele magazine de ceasuri si bijuterii. Un alt retailer, Alsa Group, franciza Max Mara si Ermenegildo Zegna pentru Romania, a trebuit sa isi vanda pachetul de actiuni la Emporio Armani si sa inchida brandul Pal Zileri.

Magazinul Cocor, reamenajat in urma unei investitii de 30 de milioane de euro, nu a reusit sa atraga branduri de lux.

Cele mai multe branduri de ceasuri si bijuterii sunt prezente in buticurile multi-brand. In urma crizei economice, mai multi retaileri de lux au redus salariile angajatilor sau au recrutat personal mai putin calificat.

Contextul politic si economic incert, ca si criza din Italia si Spania va continua sa afecteze Romania, inclusiv sectorul bunurilor de lux. Astfel ca branduri precum Prada, Hermes, Chanel Ralph Lauren or Tiffany, care nu activeaza pe piata din Romania, nu vor deschide noi magazine mari pana in 2014.

Scaderea vanzarilor pe piata produselor de lux din Romania a fost cauzata de contextul politic incert din ultimele trei luni, cand presedintele Traian Basescu a fost inlaturat de la putere, iar coalitia USL a preluat conducerea. Pe data de 29 iulie a fost organizat un referendum, insa Curtea Constitutionala, singura institutie abilitata sa-l valideze, a amanat aceasta decizie pentru data de 31 august.

CCR muta termenul: Aflam decizia asupra referendumului pe 31 august

Instabilitatea politica a dus la deprecierea monedei nationale si a afectat activitatea Guvernului. Comisarul european Viviane Reding a spus ca instabilitatea din Romania ar putea avea impact asupra intergii Uniuni Europene. Absorbtia fondurilor europene in Romania este cea mai scazuta din intreaga Uniunea Europeana, de 9% in ultimele luni, iar investitorii straini si-au amanat proiectele de pe piata romaneasca. Toate sectoarele economiei au fost afectate, fiind estimate cresteri de preturi pentru energie, petrol si produse alimentare.

Cei mai mari jucatori de pe piata de lux anunta profituri in crestere

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3167 ori