Vanzarile retailerului german Metro Cash & Carry in Romania au scazut anul trecut cu 6,7%, la 1,06 miliarde euro, in timp ce numarul magazinelor a ajuns la 32, de la 26 in 2010, potrivit datelor din raportul anual al grupului.
In 2010, Metro Cash & Carry in Romania a avut vanzari de 1,14 miliarde euro.
"Intr-un mediu economic slabit, economiile din Europa de Est au continuat procesul de revenire, insa intr-un mod diferit. Evolutia economica in Polonia, Rusia si Rucia a fost in general una pozitiva, in timp ce Grecia, Croatia, Ungaria si Romania au continuat sa se lupre cu efectele crizei financiare", se precizeaza in raportul grupului german.
Numarul magazinelor Metro Cash & Carry in Romania a ajuns anul trecut la 32, de la 26 in 2010, in timp ce Real detine in continuare 25 de magazine.
Totodata, in 2011 numarul angajatilor Metro Cash & Carry in Romania a fost redus la 5.615, de la 5.716 in 2010, in timp ce magazinele Real au avut anul trecut 6.422 de angajati, sub nivelul din anul precedent, de 7.482.
La nivel de grup, Metro a raportat in 2011 o reducere a veniturilor cu 0,8%, la 66,7 miliarde euro.
Criza datoriilor suverane, rata ridicata a somajului si programele de austeritate din mai multe tari europene au determinat consumatorii sa cumpere mai putin, potrivit oficialilor.