Cel mai mare retailer britanic, Marks&Spencer, a anuntat, pentru al doilea an consecutiv, profit in scadere cu 9,7% in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2011. Scaderea este pusa pe seama rezultatelor slabe raportate de divizia de haine.
Marks&Spencer, prezent pe piata de mai bine de 128 de ani, a anuntat un profit, inainte de plata taxelor, de 474,4 milioane de dolari pana la finalul lunii septembrie 2012, potrivit BBC.
Vanzarile la nivelul intregului grup au inregistrat o crestere cu 0,9%, avans generat, in cea mai mare parte, de divizia de alimente. In acest sector, M&S a inregistrat un avans de 3,4%, pus pe seama impactului pe care l-au avut magazinele deschise in acest an.
Pe de alta parte, divizia de haine si produse pentru locuinta a raportat, in primele noua luni ale anului, o scadere de 4,3 procente.
Reprezentantii companiei sustin ca rezultatele slabe sunt puse pe seama conditiilor meteo nefavorabile si a crizei financiare. In plus, evenimentele organizate in Marea Britanie cum ar fi Jubileul Reginei sau Jocurile Olimpice nu au avut efect asupra vanzarilor companiei.
Compania a intrat si pe piata din Romania in urma unui parteneriat cu grupul elen Marinopoulos. La inceputul acestui an, reprezentantii companiei isi anuntau intentia de a majora capitalul social cu 47,3 milioane lei, la 48,03 milioane lei, prin emiterea unui numar de 2,58 milioane actiuni noi de catre actionarul majoritar.
Grupul Marinopoulos detine, pe langa Marks&Spencer, brandurile GAP, Starbucks si Sephora.