Numarul magazinelor de tip Do-It-Yourself in Romania a crescut in perioada 2008-2011 cu 42%, la 115, fiind a doua cea mai mare expansiune la nivelul Europei Centrale, iar in 2012 numarul acestora va ajunge la 126, potrivit unei analize a companiei de cercetare PMR.
"Retailerii Do-It-Yourself din Europa Centrala si de Est isi continua expansiunea, dupa o crestere la nivel de regiune de 36% a numarului de magazine DIY, in conditiile in care piata s-a contractat cu 19% in aceeasi perioada. (...) Romania a avut a doua cea mai mare importanta dezvoltare la nivelul regiunii, numarul acestora crescand cu 42%", potrivit analizei.
Astfel, in 2008, numarul magazinelor DIY era in Romania de 81, in 2011 ajungandu-se la 115. Pentru acest an, PMR estimeaza o crestere de circa 9,5%, la 126 de magazine.
Compania cu cea mai importanta expansiune a fost in ultimii doi ani Dedeman, care a reusit sa depaseasca Praktiker si sa devina liderul pietei, se arata in analiza.