Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Iese Carrefour din Romania? Retailerul intampina dificultati financiare mari

Iese Carrefour din Romania? Retailerul intampina dificultati financiare mari


Carrefour, cel de-al doilea retailer la nivel mondial, are nevoie urgenta de pana la trei miliarde de euro, pentru finantarea activitatii, dar George Plassat, noul CEO al grupului, are dificultati in a gasi surse alternative de venit.

Misiunea sa este ingreunata si de competitia exercitata de magazinele de proximitate, a caror strategie vizeaza, in principal, cresterea numarului de unitati.

In ultimii ani, Carrefour a parasit mai multe state, cum ar fi Japonia, Mexic, Rusia si Thailanda. Analistii au estimat ca retailerul s-ar putea retrage si din alte state, printre care se numara si Romania. Milos Rybadeclarat, analist la PlanetRetail, considera ca locul ramas liber, in eventualitatea in care Carrefour se va retrage de pe aceste piete, ar putea fi luat de Auchan.

"Activele din Centrul si Estul Europei pot reprezenta o mare oportunitate de afaceri pentru Auchan, retailer foarte bine integrat pe piata din Rusia, Polonia si Romania" a mai declarat Ryba.

Retailerul francez a anuntat cateva masuri pentru revitalizarea afacerii, arata o analiza Reuters. In luna iunie, a renuntat la operatiunile din Grecia, o piata grav afectata de recesiunea economica. Dupa ce a vandut operatiunile pe care le detinea, grupului Marinopoulos - partenerul sau de pe piata elena, Carrefour a incasat 220 de milioane de euro. In urma deciziei, Marinopoulos va deveni francizorul exclusiv al Carrefour in Grecia Cipru, Bulgaria, Albania, dar si in alte tari din Balcani.

Totusi, banii nu au fost suficienti pentru a ajuta retailerul francez sa reziste la concurenta pe care o exercita lanturile de supermarketuri. Cheltuielile grupului au crescut, anul trecut, cu 27% fata de 2010. In acelasi timp, profitul s-a diminuat cu 19%, arata analiza amintita.

Fostul CEO, Lars Olofsson, a implementat rapid o serie de masuri, precum reducerea la jumatate a dividendelor acordate actionarilor si scaderea cheltuielilor pentru implementarea conceptului Carrefour Planet. Aceste reduceri au insemnat, in cifre, economii de pana la 1,7 miliarde de euro.

"Invazia" supermarketurilor a lovit Carrefour

In Romania, Grupul Carrefour numara 25 de hipermarketuri Carrefour, 55 de supermarketuri Carrefour Market si opt magazine de proximitate, de tip franciza, Carrefour Express Angst. Extinderea retailerului ar putea fi, in cel mai bun caz, amanata in Romania. Pe aceasta piata continua sa se extinda supermarketurile Mega Image, Profi si Penny Market.

Grupul belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, incearca sa castige cat mai mult din piata din Romania si s-a dezvoltat puternic si in marile orase din provincie. Mega Image, cel mai mare lant de supermarketuri din tara, are o retea de 151 de supermarketuri in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (115) si Shop&Go (24). 47 de unitati au fost deschise in acest an. Vineri, retailerul a mai inaugurat un magazin, iar sambata alte doua urmeaza sa fie deschise.

Un alt supermarket cu o politica de extindere, pe piata locala, este Profi, controlat de fondul polonez de investitii Enterprise Investors. Tinta acestuia este sa ajunga la 130 de magazine, pana in 2013.

Grupul REWE, reprezentat in peste 14 tari europene, cu o cifra de afaceri de peste 44 miliarde de euro, este prezent si pe piata din Romania, prin lanturile de magazine Billa, Penny Market XXL si Penny Market. In acest moment compania REWE detine 127 de magazine Penny Market in Romania si sase magazine Penny Market XXL.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3654 ori