Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Graham Kilbane, Argo: Centrele comerciale isi adapteaza afacerea la comertul online

Graham Kilbane, Argo: Centrele comerciale isi adapteaza afacerea la comertul online
Piata de retail din Romania are un viitor pozitiv, crede Graham Kilbane, COO Argo, companie care detine pe piata locala patru parcuri de retail, cu o suprafata inchiriabila de 271.000 de metri patrati.

Managerul companiei spune ca face tot posibilul sa se adapteze la digitalizarea pietei, pentru ca aceasta este noua tendinta.

COO-ul Argo a observat ca, in Romania, primul pas pentru retaileri pare sa fie un fel de cursa pentru a deschide cat mai repede cat mai multe magazine prin toata tara.

De asemenea, centrele comerciale au inceput sa adapteze afacerea la mediul online, intrucat orice domeniu de activitate antreprenoriala poate fi profitabil, daca folosesti social media si comunicarea. "Nu putem ignora dezvoltarea comertului online, care este in fiecare an in crestere in Europa", mai spune Kilbane, intr-un interviu acordat Business24.

Managerul compara piata locala cu Marea Britanie, unde retailul traditional nu a reusit sa se adapteze repede la cresterea componentei online a comertului, iar rezultatul a fost un nivel record de spatii libere neinchiriate.

In schimb, cei care s-au adaptat la comertul online au inregistrat cresteri ale vanzarilor. "Multi retaileri din Marea Britanie au cresteri anuale de peste 10% ale vanzarilor din comertul online, iar pentru altii acestea reprezinta aproape 50% din toate vanzarile", spune seful Argo.

Graham Kilbane, Argo: Centrele comerciale isi adapteaza afacerea la comertul online

In opinia sa, piata de retail din Romania are un viitor pozitiv, in conditiile in care veniturile chiriasilor s-au stabilizat, iar multi proprietari au ajustat chiriile astfel incat acestea sa reflecte conditiile de piata de dupa 2008.

"Multi chiriasi raporteaza venituri in crestere, mai ales aceia care au marfuri, preturi si angajati bine pregatiti, care sa faca fata unei baze diversificate de clienti. Desi salariile sunt mai mici decat cele ale vecinilor nostri, exista un segment consistent de persoane cu varste intre 18-45 ani, o rata de somaj mica si o disponibilitate de a calatori pentru a munci, atat in interiorul tarii cat si in strainatate".

Sectorul de retail este, de obicei, primul care beneficiaza de cresterea cheltuielilor consumatorilor atunci cand, in mod inevitabil, cresterea economica incepe sa se accentueze, observa Graham Kilbane.

El sustine ca unicitatea unui produs nu mai este criteriul de baza, ci experientele mixte pe care le ofera un retailer in aceasta era digitalizata.

"Experientele mixte presupun integrarea mijloacelor pe care ni le ofera era digitalizarii in procesul de shopping: aplicatiile de marketing digital pentru smartphone-uri si realitatea augmentata, includerea oportunitatilor oferite de retelele sociale, folosirea comertului online atat ca mijloc de a realiza venituri suplimentare, cat si ca "parghie" pentru promotiile menite sa atraga clienti in magazine".

De exemplu, un mall din Marea Britanie a plasat cateva automate prin care consumatorii isi pot comanda online produse, dar apoi pot veni sa si le ridice tot din centru.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2161 ori