FOTO Cum ne "pacalesc" retailerii sa cumparam mai mult decat avem nevoie

Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 16:59
2479 citiri
FOTO Cum ne "pacalesc" retailerii sa cumparam mai mult decat avem nevoie

De multe ori, la sfarsitul unei sesiuni de cumparaturi, realizam ca nu planuisem sa cheltuim o suma atat de mare. Magazinele insa sigur au facut-o, cu ajutorul tacticilor pe care acestea le folosesc ca sa-si asigure profitul.

De la hypermarketuri pana la buticuri de cartier, magazinele sunt proiectate in asa fel incat cei care le trec pragul sa cheltuie cat mai mult posibil. Business Insider a alcatuit o lista cu cele mai frecvente trucuri pe care acestea le folosesc ca sa influenteze clientii.

  • Semnele mari, ingrosate, care anunta reduceri, atrag clientii in magazin. Odata ce au trecut pragul magazinului, acestia sunt tentati sa cumpere ceva, chiar si produse care nu sunt reduse.
  • La intrarea in magazin sunt asezate carucioare de cumparaturi. Acestea au fost inventate in anii '30 pentru a-i ajuta pe clienti sa care obiecte grele. Carucioarele mari sunt greu de umplut si dau impresia cumparatorilor ca au achizitionat mai putine lucruri decat au facut-o cu adevarat.
  • In hypermarketuri, produsele foarte profitabile, cum sunt florile sau produsele de panificatie, sunt asezate la intrarea in magazin. Astfel, clientii le observa la inceputul sesiunii de cumparaturi, cand au un moral mai ridicat si sunt mai dispusi sa le achizitioneze.

    Alt motiv pentru care produsele amintite sunt plasate la intrare este mirosul lor placut, care activeaza glandele salivare. Astfel, clientii au tendinta sa cumpere aceste produse si nu numai, pe baza de impuls.

  • Lactatele si alte produse esentiale sunt, in general, asezate spre capatul magazinului. In cautarea lor, clientii vor trece si printre celelalte rafturi, astfel ca exista probabilitatea sa cumpere si alte lucruri.
  • Asezarea rafturilor se aseamana cu un labirint. Odata intrati pe unul dintre culoare, cumparatorii sunt conditionati sa pastreze traseul fara sa devieze, trecand prin dreptul fiecarui raft.

    In general, clientii sunt condusi dinspre dreapta spre stanga, de la intrarea in magazin spre iesire. Acest lucru, coroborat cu faptul ca traficul rutier este bazat pe aceeasi directie de mers, in majoritatea tarilor, ii face pe clienti mai predispusi sa achizitioneze produsele de pe rafturile de pe partea dreapta. Astfel, magazinele plaseaza produsele pe care sunt mai interesate sa le vanda pe rafturile de pe dreapta.

  • Totodata, produsele care trebuie vandute sunt asezate la nivelul ochilor. Pe langa aceasta pozitionare, produsele care au o prioritate de vanzare mai mare sunt mutate si spre capatul randurilor.

    Exista o pozitionare la nivelul ochilor si pentru copii. Jucariile, dulciurile, cerealele si jocurile sunt plasate in asa fel incat sa capteze privirea micutilor, care vor incerca sa-si convinga parintii sa le cumpere.

  • Mostrele si alimentele oferite pentru degustat incetinesc cumparatorii si ii fac sa incerce produse noi. De multe ori, acestia se simt presati sa achizitioneze ceva.

    Clientii trebuie sa ajunga usor la produse. Studiile realizate in magazine arata ca atingerea produselor creste probabilitatea achizitionarii lor de catre cumparatori.

    Culoarea are, de asemenea, un rol important. Oamenii sunt atrasi in magazine de culori calde, nuante de rosu, portocaliu sau galben. Odata ajunsi inauntru insa, culorile reci, ca verdele sau albastrul, incurajeaza clientii sa cumpere mai mult.

  • Ati remarcat muzica din hypermarketuri? Studiile arata ca muzica in surdina ii face pe clienti sa se relaxeze, sa petreaca mai mult timp in magazin si sa cheltuie mai mult. Muzica data tare grabeste cumparatorii, in timp ce muzica clasica incurajeaza cumparatorii sa achizitioneze produse mai scumpe.
  • Si dimensiunile magazinelor conteaza. Cu cat spatiul este mai mic sau mai aglomerat, cu atat clientii vor petrece mai putin timp in timp in magazin si vor face putine cumparaturi, pe baza de impuls, reducand sau chiar renuntand la lista de obiecte planificate.
  • Pe langa reduceri, magazinele propun oferte limitate. Acestea dau senzatia unei urgente de a cumpara produsele respective.
  • Cea mai profitabila zona a magazinelor se afla in apropierea caselor. Clientii si-au terminat sesiunea de cumparaturi si nu mai contorizeaza sucurile, bomboanele, gumele de mestecat sau revistele pe care le cumpara in timp ce asteapta la coada.
  • Nu in ultimul rand, magazinele se folosesc de cardurile de cumparator. Acestea ofera reduceri sau anumite beneficii in schimbul loialitatii si a datelor personale ale clientilor.
  • HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
    HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
    Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
    Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
    Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
    Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
    #tactici vanzare retail, #vanzari retail, #vanzari supermarket , #Retail