Cum a reusit fermierul roman sa scoata legumele si fructele de import de pe rafturile supermarketurilor

Joi, 31 Octombrie 2013, ora 12:18
3957 citiri
Cum a reusit fermierul roman sa scoata legumele si fructele de import de pe rafturile supermarketurilor

Proportia legumelor si fructelor romanesti pe rafturile supermarketurilor s-a dublat in ultimul an, remarca studiul Retailer Scorecard, realizat de organizatia WWF. Daca fermierii romani au fost ajutati de productia buna, pentru a face fata cererii sustinute pe care o implica relatia cu lanturile de retail, industria laptelui a avut de suferit din cauza scandalurilor in care a fost implicata.

Fermierul roman reuseste, usor, usor, sa isi faca loc in grupul privilegiat al furnizorilor marilor lanturi de retail. Productia imbelsugata din acest an, dar si preferintele consumatorilor pentru gustul autentic al legumelor si fructelor romanesti au dublat proportia acestor produse pe rafturile supermarketurilor din Romania, de la 26,85% in 2012, la 52,57% in acest an, potrivit studiului WWF.

Desi au luat act de atentia tot mai mare a consumatorilor romani pentru provenienta legumelor si fructelor, niciuna dintre cele 12 companii incluse in studiu, in functie de cifra de afaceri, nu comercializeaza produse provenite din agricultura ecologica.

Provenienta si certificarea legumelor si fructelor din supermarketuri

Pe de alta parte, scandalul laptelui care a afectat industria de profil la inceputul anului, s-a propagat, in final, si in relatia producatorilor locali cu lanturile de retail.

Proportia laptelui romanesc din oferta supermarketurilor a scazut cu 13%, de la 68% in 2012, la 54,43% in 2013. Doar 10,23% reprezinta lapte dulce cu certificare ecologica. Cu toate acestea, un singur brand produce tot laptele romanesc certificat ecologic de pe rafturile magazinelor incluse in studiu.

Provenienta si certificarea laptelui din supermarketuri

Ouale provin in proportie de peste 93,59% din Romania, 84,32% dintre

produse neavand certificare ecologica, iar 9.27% fiind certificate. Exista o scadere fata de anul trecut in ce priveste ouale provenite din tara, de la 99%, la 94%.

Provenienta si certificarea oualor din supermarketuri

Studiul a mai luat in calcul si alte categorii de produse, precum detergentii si produsele din hartie. De exemplu, numai doi dintre cei 12 retaileri au in portofoliu detergent certificat ecologic.

In final, singurul retailer care a obtinut o "nota de trecere" in cadrul evaluarii este Carrefour, cu 50,35% din punctajul maxim, in conditiile in care anul trecut, niciunul dintre lanturile de magazine nu a reusit sa obtina mai mult de jumatate din punctajul maxim.

Topul retaileri dupa calitatea portofoliului de produse, in functie de provenienta si certificare

"Anul acesta, scorurile au crescut usor, atat pentru anumite categorii de produse, cum ar fi fructele si legumele, cat si pentru anumiti retaileri. Totodata, a aparut un interes real pentru productia locala, cateva magazine lansand initiative pentru a incuraja atat producatorii, cat si consumatorii din Romania", a explicat Magor Csibi, director WWF Romania.

Prin intermediul studiului "Retailer Scorecard", WWF evalueaza performanta de mediu a retailerilor de top din Romania, in ceea ce priveste includerea criteriilor de sustenabilitate in alegerea portofoliului de produse, practicilor ce tin de propriile operatiuni si nivelului de sustinere a economiei locale. Aceasta evaluare a fost realizata pe baza unui chestionar completat de reprezentantii companiilor si a unei fise de observatie completata de reprezentantii WWF.

Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Sergiu Vasilescu, unul dintre cei mai cunoscuți avocați din România, specializați în fiscalitate, respectiv în crypto, avertizează cu privire la pericolul iminent cu care se vor confrunta...
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România a raportat în a doua parte a anului trecut un preț la energie electrică pentru uz casnic de 19,1 euro la 100 kWh, între ultimele cinci cele mai reduse din UE. Pe de altă parte,...
#top retaileri Romania, #produse autohtone supermarket, #produse eco supermarket , #Retail