Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Furnizorii romani din Auchan ii acuza pe francezi ca le impun taxe inventate de mii de euro

Furnizorii romani din Auchan ii acuza pe francezi ca le impun taxe inventate de mii de euro


Preluarea magazinelor Real de catre francezii de la Auchan este platita tot de catre micii furnizori romani. Intrucat Consiliul Concurentei nu permite francezilor sa creasca preturile mai mult cu 5% decat media pietei, ei au gasit o alta modalitatea de a-si recupera investitia: au inventat o noua taxa pentru furnizori - taxa de implementare produs, au declarat pentru Business24 surse din piata.

O asemenea taxa poate ajunge si la 9.000 de euro pentru fiecare magazin redeschis. De obicei, furnizorii sunt obligati sa plateasca o taxa pentru deschidere magazin de fiecare data cand un lant de supermarketuri deschide un nou magazin.

Totusi, in ciuda faptului ca sunt furnizori care au contract atat cu Real cat si cu Auchan si nu se deschid noi magazine, ci doar are loc "convergenta" dintre Real si Auchan, acestia sunt fortati sa plateasca pentru "afacerea" francezilor.

"In momentul de fata exista o frenezie cel putin suspecta a angajatilor Auchan de a inventa noi taxe prin care incearca sa obtina bani de la producatorii si importatorii romani", au declarat pentru Business24 surse din piata.

Rebranduirea celor 20 de magazine Real implica costuri de aproximativ 40 de milioane de euro, iar francezii vor sa termine procedurile pana la finalul anului viitor. Pana in prezent, Auchan a REdeschis 2 magazine REAL: Auchan Pallady in Bucuresti, care a costat in jur de 2 milioane de euro si Auchan Brasov. Aceleasi surse Business24 au precizar ca pe 15 noimbrie 2013 se va redeschida Auchan Vitan.

Promisiunile facute Consiliului Concurentei

Tranzactia Auchan-Real a fost finalizata pe 12 septembrie, ca urmare a acordului semnat in 30 noiembrie 2012 intre Grupul Auchan si Metro Group si a validarii primite din partea Consiliului Concurentei, la sfarsitul lunii iulie.

"In primul rand, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de partile implicate pe doua piete relevante, respectiv Craiova si Targu-Mures. Astfel, Auchan si-a luat angajamentul de a nu creste preturile de vanzare cu mai mult de 5% fata de media preturilor altor magazine din retea, pentru o perioada de 3 ani", potrivit Consiliului Concurentei. De asemenea, retailerul si-a asumat obligatia de a nu deschide noi magazine pe cele doua piete relevante, pentru o perioada de 5 ani.

La finalul anului trecut grupul Auchan, controlat de una dintre cele mai bogate familii din Franta, a cumparat in schimbul sumei de 1,1 mld. euro hipermarketurile Real din Romania, Polonia, Ucraina si Rusia. Pe piata locala Auchan a ales doar 20 dintre cele 24 de magazine detinute de Real, mai putin unitatile din Arad, Constanta (magazinul din nordul orasului), Oradea (Episcopia Bihorului) si Suceava.

Auchan Romania, in noua sa dimensiune, ajunge la 31 de magazine deschise si alte doua in constructie, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, peste 10.000 de angajati, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienti anual si o cifra de afaceri comuna de peste 4,5 miliarde de lei, fara taxe.

Reprezentantii Auchan nu au raspuns solicitatii noastre de presa pana la momentul publicarii articolului

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4922 ori