Comertul de proximitate, trendul anului 2013 pe piata de retail

Marti, 08 Ianuarie 2013, ora 07:03
3668 citiri
Comertul de proximitate, trendul anului 2013 pe piata de retail

Comertul de proximitate este noul trend pe piata romaneasca, iar retailerii au intrat in lupta pentru cota de piata, in ciuda esecului rasunator al lantului de magazine Mic.ro.

"Dupa falimentul rasunator al Mic.ro, diverse lanturi de retail au incercat sa exploateze aceasta nisa: Mega Image a evoluat cu o viteza foarte mare in aceasta directie, pe urma este franciza La Doi Pasi a lantului Metro, Profi etc. Asadar, exista resurse de dezvoltare in urnatorii ani", considera analistul imobiliar Prof. Dr. Ion Radu Zilisteanu.

Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, este cel mai extins lant de supermarketuri din Romania, cu o retea care cuprinde 193 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (132) si Shop&Go (61).

Insa cea mai extinsa retea de magazine de proximitate este detinuta de METRO Cash&Carry Romania. Astfel, brandul La Doi Pasi, lansat in martie 2012, cuprinde deja 500 de unitati operationale.

Tot la inceputul acestui an, Profi s-a repozitionat pe piata de retail autohtona, devenind retea de magazine de proximitate. Anterior lantul de magazine Profi era cunoscut ca retea de magazine de tip discount, segment de piata pe care activa alaturi de Lidl si Penny Market.

Oportunitatile pe piata de retail sunt numeroase. Analizele arata ca Romania are inca mari disponibilitati de constructie de spatii comerciale, iar criza economica aduce si beneficii investitorilor, nu doar greutati.

"Pretul terenurilor este la jumatate fata de perioada de boom, iar preturile materialelor de constructii si manopera sunt, de asemenea, mai scazute decat in perioada de boom", a explicat Zilisteanu.

In plus, anul 2013 va aduce schimbari importante, in masura sa reconfigureze piata de retail locala: este vorba despre achizitia a 20 de magazine Real de care Auchan si o posibila intrare a Tesco in Romania, prin achizitia Carrefour.

Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Apple se pregătește să aducă pe piață modelele iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max în două noi opțiuni de culoare: Desert Titanium și Titanium Grey, potrivit ultimelor informații...
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Sergiu Vasilescu, unul dintre cei mai cunoscuți avocați din România, specializați în fiscalitate, respectiv în crypto, avertizează cu privire la pericolul iminent cu care se vor confrunta...
#piata retail 2013, #comert proximitate 2013, #achizitii retail 2013, #Tesco Romania , #Retail