CEO-ul Richemont: Europa, un "muzeu" in aer liber pentru chinezi

Duminica, 20 Mai 2012, ora 17:35
1569 citiri
CEO-ul Richemont: Europa, un "muzeu" in aer liber pentru chinezi

Europa risca sa devina putin mai mult decat o atractie turistica pentru chinezii bogati, a declarat seful celui de-al doilea mare grup de bunuri de lux, Richemon.

"Acum cativa ani, spuneam ca in cazul in care oamenii nu vor fi atenti, Europa va deveni un muzeu in aer liber pentru turistii chinezi. Ei bine, acum se afla la jumatatea drumului", sublinia Jahann Rupert, director exeutiv al Richemont, potrivit CPP Luxury.

"Nu poti lucra 35 de ore pe saptamani, sa te pensionezi pana in 50 de ani, cu pensie completa, sa ai opt saptamani de vacanta si sa te astepti sa fii salvat de cei care lucreaza in Europa de Nord sau in China. Viata nu functioneaza in acest fel. Este destul de amuzant ca un sud african se gandeste cat de multi bani ar trebui sa dea Europei", mai precizeaza acesta.

Compania elvetiana, care tocmai a rapotat o crestere de 46% a vanzarilor in Asia a precizat ca achizitiile efectuate de catre turistii chinezi in Europa au ajutat-o sa faca fata cererii scazute din sudul Europei, unde masurile de austeritate luate de autoritatile au scazut apetitul consumatorilor pentru noi cumparaturi de lux.

Concurentii, cum ar fi grupurile LVMH, Hermes si producatorul italian de bijuterii Bulgari au postat rezultate trimestriale optimiste pe seama cumparatorilor chinezi care se inghesui in magazinele din Asia si Europa.

"Se construiesc 200 de aeroporturi noi in China. Unde credeti ca voi ajunge sa-mi vand produsele?", se intreaba retoric Rupert.

Producatorul de bijuterii Cartier si cel de ceasuri Piaget intentioneaza sa deschida 70 de magazine noi in acest an, in special in pietele in plina dezvoltare si centrele turistice.

Bogatii din China par sa nu fi fost atinsi de criza, ei au prosperat si anul acesta si traiesc izolati, ca sub un clopot aurit, departe de grijile cotidiene, consumand produse de lux intr-un ritm ametitor

"Clientii nostri sunt 100% chinezi si sunt foarte bogati", explica Wilson Ho, director general al Lamborghini, al carui showroom se afla in strada Jinbao, unde este expus si un Murcielago cabriolet. "Sunt oameni de afaceri care au reusit in domeniul imobiliar, al divertismentului, finantelor, minelor de carbune sau siderurgiei. Ei sunt foarte, foarte tineri, majoritatea avand intre 20 si 30 de ani", spune acesta.

"Unii clienti cumpara o masina intr-o ora. Platesc in numerar si vorbim de 6 pana la 8 milioane de yeni (600.000-800.000 de euro). Pentru bogati, asta nu reprezinta decat niste bani de buzunar. Sunt doar miliardari! In China, sunt multi pasionati de masini de lux si pot avea chiar si 10 modele in garajele lor", mai atrage atentia Wilson Ho, care reprezinta si Bugatti si Rolls Royce.

Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
#companii lux Asia, #turisti chinezi Europa, #cumparaturi chinezi Europa, #branduri lux China , #Retail