Veniturile companiei AOL pe cel de-al treilea trimestru au scazut cu 6% din cauza serviciului de internet dial-up. Cu toate acestea, scaderea este sub asteptarile analistilor, ceea ce a determinat o crestere a actiunilor companiei la bursa cu mai mult de 11%.
Reprezentantii AOL au anuntat, miercuri, venituri de 531,7 milioane de dolari, cu peste 7 milioane de dolari mai mult fata de estimarile analistilor, scrie Reuters.
Referitor la evolutia AOL, un analist de la Benchmark a afirmat ca AOL nu aduce in scena suprize negative in acest trimestru si perspectivele se arata stabile si pentru perioada viitoare.
Compania incearca in prezent sa-si recastige statutul de destinatie online populara si sa atraga publicitate. Pentru a urma aceasta strategie, directorul executiv de la AOL, Tim Armstrong, a investit foarte mult in efortul de a construi o retea cu mai mult de 800 de ziare locale, cunoscute ca Patch, si in achizitia Huffington Post in valoare de 315 milioane de dolari.
Veniturile din publicitate au crescut cu 8% la 317,7 milioane de dolari datorita retelei de publictiate Ad.com si a publicitatii de afisaj la nivel global.
In conditiile in care economia instabila atrage de obicei o reducere a cheltuielilor in publicitate, acest lucru nu afecteaza perspectivele AOL, a spus directorul executiv Tim Armstrong. Acesta a adaugat ca agentiile de publicitate vor cheltui din ce in ce mai multi bani in mediul online in detrimentul mediilor traditionale.
Totusi, partea de piata a AOL pe segmentul publicitatii online a scazut din cauza concurentei acerbe cu care se confrunta din partea Yahoo, Google si Facebook, care incearca si ele sa creeze oportunitati bune de afisaj publicitar.
Mai mult, analistii de la eMarketer estimeaza ca AOL va scadea cu 4,2% pe piata publicitati online din SUA, de la 10,6% cat inregistra in 2007, in comparatie cu Facebook, de la care se asteapta o crestere cu 16,3%.
De asemenea, AOL pierde din abonatii serviciilor sale, veniturile din abonamente, care reprezinta 36% din veniturile toatel, inregistrand o scadere de 22% si ajungand la 192 milioane de dolari.
Din cauza acestor scaderi, Tim Armostrong lua in considerare la inceputul lunii octombrie o eventuala unire cu Yahoo!, care ar atrage agentii de publicitate datorita cresterii audientei.
Pe cel de-al treilea trimestru, AOL a raportat o pierdere de 2,6 miliarde de dolari, sau 2 centi pe actiune, de la operatiunile curente, in comparatie cu un profit de 171,6 milioane de dolari si 1,61 de dolari pe actiune, inregistrate anul trecut.