Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault: Profit in scadere cu aproape 40%. Loganul, cea mai vanduta masina

Renault: Profit in scadere cu aproape 40%. Loganul, cea mai vanduta masina


Renault a anuntat un profit in scadere cu 39% in primul semestru al 2012. Dintre masinile de intrare ale grupului, Loganul a fost cea mai vanduta masina.

In prima jumatate a anului, al doilea producator auto francez a inregistrat un profit de 786 milioane de euro, comparativ cu cele 1,253 miliarde inregistrate in aceeasi perioada a 2011, iar vanzarile companiei Renault au scazut cu 1%, la 20,9 miliarde de euro.

Compania a vandut in aceasta perioada 1,33 milioane de masini, din care aproximativ 457.000 de masini din gama de intrare. Loganul a fost cea mai bine vanduta masina din aceasta categorie, reprezentand 31% din vanzari, adica aproximativ 141.600 de unitati.

Cu 28% dintre vanzari, Dacia Sandera ocupa locul al doilea, aproximativ 128.000 de masini fiind vandute din acest model. Sandero este un alt model care s-a vandut bine, acesta ocupand 21% dintre masinile de intrare vandute de Renault in primul semestru. Compania a vandut aproximativ 96.000 de unitati.

Modelul Sandero Stepway ocupa locul al patrulea in topul celor mai vandute masini ieftine din gama Renault, cu 13%, sau 59.400 de unitati comercializate. Vanzarile modelului Logan MCV ocupa doar 5% din total, aproape 23.000 de masini gasindu-si proprietar.

Mai putin in Europa, mai mult in restul lumii

Vanzarile proaste din Europa au fost compensate de cresterea din America Latina si din Rusia. Livrarile de masini in Rusia si fostele state din Uniunea Sovietica au crescut cu 29%, la 103.926 vehicule, iar in America Latina s-au inregistrat cresteri de 20%, pana la 215.149 vehicule, indica prezentarea companiei.

Inainte de dobanzi si taxe, profitul a scazut cu 23% pe primele sase luni ale anului, pana la 482 milioane de euro, de la 630 milioane euro in aceeasi perioada din 2011.

Renault vrea sa intre pe segmentele premium si sport

Divizia auto a Renault a raportat un profit de 87 milioane de euro in aceeasi perioada, iar compania ia in considerare lansarea a doua noi branduri si extinderea activitatii pe pietele emergente pentru a limita dependenta de piata europeana, profund afectata de criza.

Mai mult, Renault ia in calcul introducerea a doua noi marci, una sport si una de lux, in continuarea extinderii pe pietele emergente, pentru a-si reduce expunerea pe piata din Europa. Grupul auto si-a propus ca, incepand cu 2013, sa creasca vanzarile in afara Europei la 50%, de la 48% in prezent.

Strategie noua: Renault se uita dincolo de Europa

Oficialii Renault isi propun ca in acest an sa depaseasca volumul vanzarilor realizate in 2011. Compania auto intentioneaza sa-si majoreze cota de piata in Franta cu 1,5 pana la 2 puncte in 2013, ajungand la 27,5% si chiar 28%.

In 2011, francezii de la Renault au inregistrat vanzari record de 2,72 milioane de vehicule.

Pentru finalul acestui an, oficialii companiei se asteapta la un declin al pietei europene de pana la 7%, iar a celei din Franta cu pana la 11%.

Renault se asteapta la un an 2013 exceptional in Franta

Actiunile Renault s-au apreciat la bursa cu 26% de la inceputul anului, evaluand compania la aproape 10 miliarde de euro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3463 ori