Reduceri de sezon: Care sunt strategiile castigatoare pentru comercianti

Miercuri, 03 Septembrie 2014, ora 13:45
1973 citiri
Reduceri de sezon: Care sunt strategiile castigatoare pentru comercianti

Perioadele de reduceri sunt benefice pentru comercianti, atunci cand sunt facute "ca la carte". Valoarea vanzarilor poate creste cu aproximativ 50% fata de o perioada normala, iar volumul se poate dubla in aceasta perioada de reduceri, explica George Bogdan Mocanu, director de vanzari al retelei de magazine de haine, incaltaminte si accesorii ZorileStore.ro, operat de compania Zorile Toys SRL.

"De exemplu comparand perioada de dupa 20 august pana in prezent cu perioada anterioara am vandut cu 2500 de produse mai mult", sustine acesta.

Practic, reducerile ii ajuta sa "faca loc" noii colectii, castigand in acelasi timp noi clienti.

Mai mult decat atat, un business sanatos in fashion, spre exemplu, presupune parcurgerea unui flux de vanzari care se repeta de la un sezon la altul: vanzari cu pret intreg - perioada de reduceri - outlet, spune Bogdan Mocanu. Iar perioada reducerilor inca este una profitabila.

"Rolul perioadei de reduceri in cadrul acestui flux este vanzarea unui stoc cat mai mare de produse intr-o marja de adaos acceptabila inainte de a se reduce inca o data produsele la pret de soldare", explica specialistul, pentru Business24.

Cum castiga magazinele din reduceri

Potrivit managerului, un factor foarte important care influenteaza perioada de reduceri este chiar vanzarea la pret intreg. Practic, "ce cantitate din stocul de marfa comandat se vinde cu pret intreg", explica acesta.

"Pentru ca un business sa fie profitabil trebuie sa vanda cu pret intreg aproximativ 50% din stocul comandat, acest lucru permitand reduceri mai mari la stocul de marfa ramas", mai spune Mocanu, care admite insa ca lucrurile nu stau chiar asa, momentan, pe piata.

"In momentul de fata perioada reducerilor este una de vanzari in loc sa fie de lichidari de stoc", puncteaza expertul.

Romanii, cei mai mari vanatori de reduceri

Retailerii, insa, sunt linistiti si au mare incredere in aceasta perioada pentru ca romanii sunt "cei mai mari vanatori de reduceri", dupa cum ii caracterizeaza chiar directorul de vanzari Zorile Store.

"Urmariti folosirea comparatoarelor de preturi si veti vedea. Un alt exemplu este numarul de persoane care intra in magazin si dupa ce gasesc un produs atractiv il cauta online pentru a se convinge ca este alegerea perfecta, are pretul corect sau il cumpara mai tarziu de pe magazinul online. Pentru acesti 'vanatori de reduceri' avem pe site procedura 'Alerta pret' prin care in urma introducerii adresei de e-mail utilizatorii sunt informati automat cand se reduc produsele de care sunt interesati", mai spune specialistul.

Reduceri de vara: Se cauta papucii, tenisii si pantofii sport

In perioada reducerilor de vara se cauta produsele de sezon, insa, ca in oricare alta perioada, au mare succes toate obiectele marcate cu "cea mai mare reducere".

In aceasta perioada "cele mai vandute produse sunt papucii, tenisii si pantofii sport, dar exista interes si pentru produsele din extrasezon precum ghete si geci. In general incaltamintea are cea mai mare cautare atat in online cat si in store, urmata de imbracaminte si accesorii", spune managerul care a decis chiar prelungirea perioadei de reduceri in magazinul sau, pana pe 15 septembrie.

Consumatorul online este "mai vanator de reduceri" decat cel offline

Reducerile in online au cel mai mare succes la romani, mai spune Mocanu, tocmai pentru ca acestea permit cumparatorului sa gaseasca din cateva click-uri cea mai buna oferta.

"Pana in prezent vanzarile de pe www.zorilestore.ro au crescut cu 70% comparativ cu perioada anterioara reducerilor, in timp ce magazine pe care le detinem cresterea este de 40%.

Consumatorul online este mai 'vanator de reduceri' decat cel offline, avand la dispozitie posibilitati de comparare de preturi, gama variata de magazine care comercializeaza aceleasi produse, astfel consumatorul online se asigura ca a gasit pretul corect al produsului ce urmeaza sa il comande inainte de a face achizitia", explica acesta.

Trebuie sa fii oriunde te-ar putea cauta clientul

Desigur, lupta pentru clienti nu este dusa la forte maxime daca nu te promovezi asa cum trebuie, pe toate canalele. Iar dispozitivele mobile castiga un teren considerabil.

"In momentul in care promovezi reducerile pe canale specifice traficului de pe dispozitive mobile e si de asteptat sa ai o mai mare sansa sa ajungi la publicul tau tinta", este de parere Bogdan Mocanu.

"De exemplu e-mailurile au ajuns sa fie citite din ce in ce mai mult pe mobile, respectiv am inceput campanii de newslettere. Facebookul este accesat preponderent de pe tableta sau smartphone - asa ca o mare parte a bugetului este investita in acest mediu de promovare. Trebuie sa fii oriunde te-ar putea cauta clientul. Nici un canal nu poate fi neglijat", mai spune acesta.

Ce-i atrage pe consumatori spre achizitii de pe dispozitivele mobile

Posibilitatea ca utilizatorul sa acceseze internetul in orice loc si in orice moment al zilei este factorul principal care a deschis acest nou segment pentru comertul electronic. Timpul este foarte important in ziua de azi si de multe ori se prefera utilizarea dispozitivelor mobile in defavoarea desktopurilor, laptopurilor, chiar si a deplasarii intr-un magazin.

In fond, "De ce sa pierd timp sa aprind un calculator cand am smartphone-ul in mana?", spune managerul ZorileStore.

De asemenea crearea de facilitati pentru navigare pe internet in functie de dispozitivul folosit ajuta clientii sa foloseasca smartphone-ul si tableta mult mai eficient.

"De cand am lansat versiunea site-ului in varianta 'responsive design' se vede o crestere a conversiilor de pe dispozitivele mobile cu 30% fata de perioada precedenta, lucru care ne face sa ne bucuram si sa ne indreptam atentia din ce in ce mai mult spre acest segment", explica specialistul.

Prezenta pe dispozitivele mobile, o necesitate in 2015

Avand in vedere cele 1,5 milioane de smartphone-uri vandute in 2013, numar care este in crestere si in 2014 este clara directia in care se indreapta consumatorul.

"Statisticile privind comertul electronic pe ZorileStore.ro arata o crestere fata de 2013 cu 50% a conversiilor de pe dispozitive mobile in conditiile in care traficul a crescut doar cu 30%, deci segmentul comertului pe dispozitive mobile se dezvolta si devine din ce in ce mai profitabil", sustine Mocanu.

Potrivit expertului, aceasta crestere se va vedea si in 2015 si este clar ca retaileriii si comerciantii trebuie sa profite de acest segment cat mai eficient.

"Astfel cu siguranta un procent semnificativ din bugetul de promovare va fi alocat canalelor accesate preponderent de pe dispozitivele mobile. Speram ca in 2015 ponderea veniturilor aduse de traficul pe mobil sa depaseasca 30% din totalul comenzilor", spune Bogdan Mocanu.

De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
#reduceri vara 2014, #perioada reducerilor, #reduceri profitabile, #reduceri profit magazin haine , #Profit