Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

LVMH scumpeste produsele in Europa. Afla de ce

LVMH scumpeste produsele in Europa. Afla de ce


LVMH Moet Hennesy Louis Vuitton SA a inceput sa majoreze preturile in Europa pentru a compensa pentru pierderile suferite in China si a profitabilitatii scazute in aceasta tara, mai ales in contextul in care clientii locali prefera sa calatoreasca pentru a cheltui mai putin pe haine.

Maririle de pret efectuate de LVMH nu sunt insa de bun augur pentru clientii europeni care vor trebui sa plateasca mai mult pentru niste produse care oricum sunt scumpe, scrie

Turistii chinezi care calatoresc in Europa pentru a profita de preturile scazute cu pana la 50% la haine si accesorii semnate de designeri celebrii, gasesc din ce in ce mai putine oferte.

"Diferentele de pret nu sunt sustenabile, si acestea au fost folosite in industria produselor de lux in ultimii 20-25 de ani. Ne asteptam ca producatorii de obiecte de lux sa reduca aceste diferente si, cel mai probabil, asta se va imtampla prin crestere preturilor in afara Asiei", declara Luca Solca, sef al CA Cheuvreux.

Vanzarile de bunuri scumpe din China vor reprezenta, conform asteptarilor, o treime din piata globala de lux, iar profitul in scadere reprezinta un risc pentru companiile de profil. Castigurile companiilor de lux provin din China in masura de 40% si doar 25% din Europa, in mare parte datorita chiriilor mai scazute. Turistii, in principal din Asia, sunt responsabili pentru 35-60% din vanzarile de produse de lux din Europa, afirma un analist al HSBC, Antoine Belge.

Produsele din China, mai scumpe cu pana la 47% decat in Europa

Pentru Louis Vuitton, din cauza diferentelor de curs valutar dintre China si Franta, diferenta dintre pretul unui produs in Franta si acelasi produs in China a ajuns pana la 47% in primul trimestru al 2012, impingand multi clienti chinezi spre turismul pentru shopping, sustine directorul pe finante al LVMH, Jean-Jacques Guiony.

"Acest lucru va continua sa caracterizeze intreaga industrie pe parcursul anului daca grupul nu re-echilibreaza preturile pentru a descuraja importurile separate", a declarat Julian Easthope, analist al Barclays Capital.

Cotatia euro a scazut cu 11% fata de cea a dolarului si 13% fata de yen in ultimul an.

Cererea pentru produse LVMH este in crestere, in ciuda crizei datoriilor din Europa sau a economiei lente din China. LVMH si competitorii sai ar trebui sa creasca preturile cu trei procente in afara Chinei pentru a compensa pentru cei 15% din clientii chinezi care cumpara din afara tarii, spune Solca.

Burberry Group, cel mai mare producator britanic de produse de lux, au inregistrat cifre asemanatoare cu Vuitton in primul trimestru. Vanzarile in China au incetitit pana la aproximativ 20 procente, de la 30% cat reprezentau cu trei luni in urma, in timp ce clientii europeni au fost "un pic" mai atrasi de produsele companiei.

Celine, Sephora, Dom Perignon, Bvlgari, Fendi, Kenzo, Marc Jacobs, De Beers si Hennesy sunt doar cateva din numele mai cunoscute care se alatura Louis Vuitton in grupul LVMH.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1383 ori