Hyunday si Samsung, doua dintre marile companii sud coreene, ar putea inregistra cresteri de peste 80% in urmatoarele patru luni, pentru segmentul de industrii grele si nave petroliere, odata cu cresterea pretului petrolului. Castigurile s-ar putea ridica pana la 358.000 de euro in 2012, potrivit analistilor din domeniu.
Indicele Kprea KRX Shipbuilding, care urmareste actiunile Hyundai Heavy Industries Co., Samsung Heavy Industries Co. si opt alte actiuni din domeniul constructiilor navale, ar putea sa creasca pe fondul cererilor tot mai mari de nave care contin echipamente de forare si echipamente de stocare si prelucrare a petrolului, dar si de tancuri petroliere pentru transportul de gaz natural lichefiat, pe fondul cresterii pretului pentru petrol, sustine Lee Sokje, analist Mirae Asset din Coreea de Sud, citat de Bloomberg.
Indicele a scazut cu 42% pana acum, de la maximul anului atins in luna mai.
"Analizand evolutia pretului pentru petrol, e doar o chestiune de timp pana actiunile santierelor navale vor incepe sa urmeze tendinta. Aceasta este, intr-adevar, o oportunitate foarte mare pentru achizitii", a explicat analistul.
Petrolul Brent, indicele de referinta pentru pretul a doua treimi din rezervele globale de petrol, a crescut cu aproximativ 9,8% din 4 octombrie pana acum, din cauza ingrijorarilor privind economia si din cauza tensiunilor politice din Iran.
Mai mult, pretul ar putea depasi 127,50 de dolari/baril la sfarsitul anului viitor, in functie de evolutia economica la nivel global, sustinea Goldman Sachs Group, intr-un raport prezentat pe 1 decembrie.
Petrolul se tranzactiona cu 109,6 dolari/baril, pe 2 decembrie.
Companiile din Coreea de Sud, neafectate de scaderile din 2011
Indicele Bloomberg World Shipbuilding a scazut cu aproximativ 32% anul acesta, din cauza scaderii comenzilor pentru vase care sa transporte containere, marfuri si petrol, din cauza crizei datoriilor din Europa si a scaderii rutelor de transport de linie.
Santierele navale coreene, insa, inclusiv Hyundai Heavy, Samsung Heavy si Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, s-au bazat in acest an pe pietele traditionale, concentrandu-se mai mult pe produse din domeniul energiei, asa ca vor fi mai putin afectate de toate aceste incetiniri decat santierele navale din China.
Santierele navale sud coreene au construit 88% din navele care contin echipamente de forare si echipamente de stocare si prelucrare a petrolului din 2000 pana acum, si 77% din tancurile petroliere pentru gaze naturale lichefiate, potrivit reprezentantului Mirae Asset.
Huynday Heavy, cu sediul in Coreea de Sud, a avut doar 11 comenzi pentru nave cu echipamente pentru petrol in 2011. Specialistul citat de Bloomberg se asteapta insa la un castig de 357.314 euro pentru Hyunday in urmatoarele 12 luni, aproape dublu fata de cifra de 191.229 de euro cu care compania a incheiat ultima sesiune.