Cat au cheltuit romanii pe produse de infrumusetare

Joi, 01 Decembrie 2011, ora 15:26
1623 citiri
Cat au cheltuit romanii pe produse de infrumusetare

Piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala din Romania a crescut cu 3,2% in acest an, de la 3,94 miliarde lei anul trecut la 4,07 miliarde lei, potrivit unui studiu al companiei britanice Euromonitor, care estimeaza noi cresteri o data cu reluarea expansiunii in retail.

Pentru anul urmator, Euromonitor International anticipeaza un avans de 4,5%, la 4,25 miliarde de lei.

In 2010, piata a urcat cu 2%, de la 3,86 miliarde de lei la 3,94 miliarde de lei, mai lent decat in anii anteriori, cresterea fiind limitata de criza economica prelungita, majorarea TVA si reducerea veniturilor populatiei.

"Trendul pozitiv s-a mentinut in 2010, insa nu se anticipa o criza atat de indelungata. Chiar daca nu a fost un an rau, nu a fost nici la fel de bun precum asteptarile", se arata in studiu.

In Romania se mentin discrepantele puternice de consum dintre zonele urbane si cele rurale, noteaza compania britanica. Potentialul de crestere este puternic, intrucat aproximativ 45% din populatie locuieste in zone rurale, unde piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala este slab dezvoltata.

La sate, categoriile de produse cu cele mai bune vanzari sunt cele bazate pe necesitate. In plus, canalele de distributie difera fata de orase, cu un succes mai ridicat in randul activitatilor de vanzari directe.

Impreuna cu extinderea lanturilor de retail si avansul veniturilor populatiei, zonele rurale ofera posibilitati importante de dezvoltare pentru vanzarile produselor de infrumusetare si ingrijire personala.

Piata este dominata de multinationale, insa criza a ajutat producatorii locali

In ultimii ani, in Romania se constata un interes in crestere pentru produsele care intra in componenta acestor articole si de efecte ale procesului de fabricatie, precum impactul asupra mediului. Exista o preferinta pentru cosmetice organice, iar retailerii si producatorii incearca sa-si consolideze pozitia pe aceasta categorie.

Piata este dominata de multinationale, insa criza economica din ultimii ani a ajutat producatorii locali sa aiba o prezenta mai buna pe piata prin preturi mai mici.

Lanturile de retail acopera aproape doua treimi din distributie, cu un potential important de crestere pe acest canal, o data cu deschiderea de noi magazine in orase mai mici, accesibile si consumatorilor din comunitati rurale.

Euromonitor International, cu peste 700 de specialisti la nivel global, furnizeaza de 40 de ani servicii care includ analize, rapoarte sau baze de date despre diverse sectoare industriale, tari sau consumatori.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară care le va permite creatorilor să distribuie conținut video narat cu orice voce doresc, prin intermediul unei noi tehnologii...
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Un apartament din Cluj, scos la închiriat în categoria ”lux”, este promovat de proprietari în ciuda unor aspecte ce denotă neglijență crasă. O agenție a postat un anunț cu un...
#produse infrumusetare vanzari, #produse frumusete Romania , #Profit