Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

UPDATE Gruia Stoica este aproape patronul CFR Marfa

UPDATE Gruia Stoica este aproape patronul CFR Marfa


Contractul de privatizare al CFR Marfa a fost semnat, la ministerul Transporturilor, iar omul de afaceri Gruia Stoica, care detine GFR este, in mod oficial, patronul CFR Marfa.

Gruia Stoica a declarat ca semnarea contractului este "o faza premergatoare" si ca "finalul va fi dupa ce va fi primit avizul de la Consiliul Concurentei", dand de inteles ca banii vor fi platiti ulterior.

De asemenea, dupa ce a iesit din sediul ministerului Transporturilor, omul de afaceri a precizat ca nu a fost facuta nicio modificare in contract.

Patronul GFR are la dispozitie 32 de zile pentru a plati 10% din banii promisi, respectiv 20 de milioane de euro. Restul banilor trebuie virati in contul statului pana la mijlocul lunii octombrie, cand expira cele 60 de zile in care trebuie incheiata privatizarea.

Privatizarea CFR Marfa depinde de avizul Consiliului Concurentei

Pe de alta parte, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, spune ca institutia pe care o conduce nu a primit nicio notificare, desi "este in interesul lor sa obtina cat mai repede o aprobare" si ca "logic ar fi sa actioneze cat mai repede".

De asemenea, Chiritoiu a mentionat ca a instiintat guvernul ca ar prefera sa nu se faca nicio legatura intre plata banilor pentru CFR Marfa si avizul Consiliului Concurentei, dar ca "aceasta legatura deja s-a facut". In hotarea de guvern care referitoare la privatizarea CFR Marfa se mentioneaza ca privatizarea este incheiata doar daca se intrunesc o serie de masuri, printre care si avizul de la Consiliul Concurentei, a mai amintit Bogdan Chiritoiu.

Gruia Stoica are dreptul sa vanda la fier vechi CFR

Seful Consiliului Concurentei a mai adaugat ca legea ii permite un termen de maxim cinci luni pentru analizarea privatizarii CFR Marfa si ca, "avand in vedere ca este un dosar mai complicat, este foarte posibil sa atinga termenul maxim de cinci luni".

Intrebat daca Gruia Stoica are dreptul sa vanda CFR Marfa si sa il vanda apoi la fier vechi, dandu-i afara pe toti angajatii, Bogdan Chiritoiu a declarat ca nu exclude aceasta posibilitate.

"Daca asta este cel mai eficient mod, cumparatorul ar trebui sa fie rational si sa foloseasca cat mai eficient compania. Inclusiv sa le vanda la fier vechi si sa ii dea afara pe toti angajatii, daca asta considera ca este cea mai buna strategie pentru eficientizarea companiei", a declarat Chiritoiu, intr-o interventie la Digi24.

Contractul a fost semnat luni

Contractul cu CFR Marfa a fost semnat luni, de catre un reprezentant al GFR si de secretarul de stat Cristian Ghibu, din partea statului.

Premierul Victor Ponta a declarat, cu o ora inainte de semnarea contractului, ca negocierile se pot prelungi oricat, pentru ca "nu se vinde un chiosc".

"Se poate discuta si toata noaptea. Nu vorbim de vanzarea unui chiosc. Sa discute si trei zile, important este sa prevada toate lucrurile. Un reprezentant al ministerului si un reprezent al companiei negociaza in acest moment, iar reprezentantul autorizat al ministerului va semna. Nu stiu ce se intampla. As fi neserios sa comentez", a declarat Ponta.

Semnarea contractului cu CFR Marfa a fost una dintre cerintele noului ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, la preluarea mandatului, sa incheie cat mai repede privatizarea CFR Marfa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2266 ori