Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei un brand cu ecou? Invata sa fii curajos in fata publicului

Vrei un brand cu ecou? Invata sa fii curajos in fata publicului


Cand e brandul tau in joc cauti cele mai stralucite idei si cei mai descurcareti oameni sa le puna in practica. Insa ca rezultatul sa fie cel scontat trebuie sa inveti sa fii curajos, sa ai incredere si sa alegi oameni cu viziune.

Insa ce inseamna sa fii curajos? Si cata incredere poti avea sa lasi investitia in aceasta campanie in mainile acelor oameni?

Au raspuns la aceste intrebari pentru Business24 specialistii agentiei CohnandJansen JWT, Ruxandra Savulescu, Alex Negoescu si Monica Radulescu.

Ca sa va faceti o idee despre acesti oameni, va spunem ca ei sunt sefii departamentelor care au realizat campania "Water Purity Community", cu "Testul Puritatii".

Ghid de identificare a clientului curajos

"Nu-i prea place politica, dar ii intelege necesitatea. De multe ori e vazut ca un fel de oaie neagra in companie sau, daca e antreprenor, nu practica consensul.Nu e fascinat de evolutia leaderului de piata sau a vreunui competitor pentru ca e convins ca are cea mai buna propunere pentru clientii sai. Insa e foarte atent la piata si incearca sa prevada urmatoarea miscare a celorlalti.

Ar vrea foarte tare sa faca istorie si va cultiva o relatie stransa, bazata pe incredere cu agentia pe care a ales-o. Si, desi va fidezamagit daca agentia nu vine intotdeauna cu 'game changing ideas', n-o s-o bage cu una cu doua in pitch", il descrie Ruxandra Savulescu, Client Service Director CohnandJansen JWT.

Foto: Monica Radulescu

Pentru Monica Radulescu, Head of Strategy & Senior Strategic Planner CohnandJansen JWT, un client cu viziune este cel care are incredere in parerea lui - care poate veni atat din intuitie, cat si din analiza la rece a pietei.

"Un client care stie ce vrea, insa are suficienta incredere in el incat sa asculte si sfatul agentiei pe care a contractat-o pentru asta".

Potrivit Monicai, un client curajos e cel care da un brief clar agentiei: suficient de liber, dar care sa contina problema de business care trebuie rezolvata prin comunicare. "Pentru a da un brief corect ii va trebui curaj sa renunte la toate lucrurile pe care si le-ar dori sa le comunice si sa se concentreze pe ce e mai important", completeaza aceasta.

Nu in ultimul rand, un client curajos este cel care isi asuma niste riscuri, explica Alex Negoescu, Deputy Creative Director CohnandJansen JWT.

"Un client curajos este un client dispus sa riste o considerabila suma de bani pe o idee de comunicare sau pe un produs nou, fara plasa de siguranta pe care ti-o ofera drumurile deja batute. Si cum ideile bune nu sunt deloc atat de dese, nimic nu este mai trist decat sa le vezi murind in mainile tremurande ale unui departament de marketing speriat si nimic nu e mai frumos decat sa le vezi imbratisate, sustinute si duse mai departe", spune acesta, pentru Business24.

Viziunea: Cand clientul nu mai este centrul Universului

Desigur, nu doar tu, clientul, esti cel care trebuie sa faci ceva astfel incat relatia ta cu agentia sa aiba succes. Desi nu nu ar trebui sa faci diferenta intre un om de digital si un om de ATL, de print, mai ales la nivel de strategie si creatie.

"Cred ca e bine sa fii cat mai deschis la orice mediu, sa te adaptezi usor la cerintele briefului si sa vii cu idei cat mai trans-media", spune Monica Radulescu, vorbind din perspectiva specialistului.

Foto: Ruxandra Savulescu

Mai mult decat atat, online-ul ar trebui sa functioneze dupa aceleasi principii ca offline-ul, spune Ruxandra Savulescu.

"Cauta sa iti plasezi mesajul intr-un fel cat mai ergonomic, sa nu contribui la zgomot, ci sa intri in viata omului intr-un fel interesant si relevant", ii sfatuieste aceasta pe cei din breasla ei.

Nu in ultimul rand, Alex Negoescu puncteaza ironic ceea ce nu ar trebui sa faca un om cu viziune in domeniu. Printre sfaturi se numara si "sa te uiti non stop numai la cazuri de festival", "a-ti dai cu parerea pe ads-of-the-world si orice brief ai primi" si "sa te intrebi obsesiv cum pot face din asta un caz".

Ce inseamna increderea reciproca

Din perspectiva clientului, partea frumoasa e ca increderea presupune si un transfer de responsabilitate, crede Ruxandra Savulescu.

"Cand ideea e tare, agentia, din dragoste pentru ea,va investi bani si oameni si va muta muntii din loc ca s-o implementeze cum se poate mai bine. Iar clientul, dupa ce a zis da, a pus la dispozitie un buget si s-a asigurat ca proiectul e sustinut si in cadrul companiei, valasa fine tuningul in grija specialistilor in comunicaresi va asista cu bucurie la toate fazele campaniei, la cresterea cotei de piata si a indicatorilor de brand. La sfarsitul anului agentia va fi evaluata in functie de rezultatele de business, indicatori de imagine si calitatea relatiei. Dar asta se intampla oricum", spune Client Service Directorul CohnandJansen JWT.

Un alt element ce infrumuseteaza relatia client-agentie este respectul. "Sa existe un respect reciproc in competentele si viziunea fiecarei parti", puncteaza Monica Radulescu.

Foto: Alex Negoescu

Cel mai adesea, increderea totala este si cea care naste idei spectaculoase, iar provocarea ta este sa-ti pastrezi echilibrul chiar si cand ai putea fi tentat sa pui la indoiala lucruri.

"Cateodata, in ppt-uri se strecoara idei atat de extratestre din perspectiva categoriei, incat doar increderea in intuitia celui care ti le propune le poate face sa existe", ne explica, la randul sau, Alex Negoescu.

"Testul puritatii" de la Aqua Carpatica a castigat urmatoarele premii:

Effie 2015: Grand Effie, Gold Effie la categoria Non-alcoholic beverages si Bronze Effie in categoria Brand Experience,

- Internetics 2014: castigator in categoria "Brand Build Communities", in categoria "Web Platformes", sectiunea "Microsites" si in categoria "Interactive Campaigns Digital Component of An Integrated Campaign", sectiunea "FMCG-Drinks".

- Webstock 2014: locul I la categoria "Special Projects"

Echipa care a contribuit la realizarea campaniei a fost formata din: Creative Director - Andrei Cohn, Deputy Creative Director - Alex Negoescu, Senior Strategic Planner - Raluca Iacob, Account Director- Arina Stoenica, Account Executive - Oana McGinley, Client Service Director - Ina Simion, Digital Project Manager - Raluca Diaconu, Head of Digital Strategy - Monica Radulescu, Web Designer - Cosmin Nicola, AV Production Director - Ilinca Dumitrescu.

Din partea Valvis Holding: Jean Valvis- President, Valentina Vesler- PR & Communication Manager, Claudia Tocila - Online Communication Manager.

Studiul de caz poate fi urmarit si aici:

Tot in cadrul Effie 2015 agentia a mai castigat si un Silver Effie in categoria Non-alcoholic beverages, pentru Jacobs 3in1 si campania "Full-passion job" ("Pasionatii de relaxare"), client Mondelez, in parteneriat cu atelieru.ro.

Echipa care a realizat Campania "Pasionatii de relaxare", brand Jacobs 3in1, a fost formata din: Creative Director: Andrei Cohn, Copywriter: Adina Stanescu, Art Director: Octavian Budai, Strategic Planner: Ana Maria Olaru, Client Service Director: Ruxandra Savulescu, Account Manager: Cristina Bedreaga, Account Executive: Elena Toader, Head of Digital Strategy: Monica Radulescu, Digital Project Manager: Raluca Diaconu, Production Director - Ilinca Dumitrescu.

Din partea atelieru.ro: Robert Capraru - Digital Art Director, Neli Morut - Digital Graphic Designer, Vlad Paun CTO.


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1973 ori