Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vladimir Sterescu, CGS: Imi ramane timp si pentru familie, dar pare insuficient

Vladimir Sterescu, CGS: Imi ramane timp si pentru familie, dar pare insuficient


Vladimir Sterescu, Country Manager al CGS, isi propune sa aduca numele companiei sale pe primul loc in topul celor mai mari furnizori de solutii de outsourcing din Europa Centrala si de Sud-Est.

Desigur, obiectivelor profesionale pentru 2013 se adauga si cele personale, cel mai important fiind acela de a se implica in zona sociala, in cartierul in care locuieste.

Dincolo de afaceri ii ramane timp si pentru familie, dar nu atat de mult pe cat si-ar dori.

"Ultima pasiune este aeromodelismul. Insa cu trei copii mici este greu sa te uiti pe cer, cand trebuie sa fii foarte atent dupa ei pe pamant", a declarat acesta, intr-un interviu acordat Business24.

Care au fost tendintele pietei de outsourcing din Romania, in 2012?

Outsourcingul in 2012 si-a continuat cresterea din punct de vedere al volumelor externalizate si a atins un nivel superior din punct de vedere al maturitatii.

Companiile din Romania au continuat externalizarea proceselor non-core, iar furnizorii de servicii de outsourcing au angajat in continuare specialisti, concomitent insa cu eficientizarea activitatilor; la fel si companiile straine.

Pe de alta parte insa, din ce in ce mai multe companii doresc sa plateasca doar ceea ce "consuma" sau in functie de rezultatele obtinute de partenerul catre care au externalizat, iar in acest model de business ambele parti trebuie sa intre foarte deschis: cel care cedeaza activitatea trebuie sa fie realist ca va exista o curba de invatare, iar cel care preia trebuie sa fie extrem de receptiv pentru a transforma tranzitia de knowledge intr-un succes.

Dar la nivel international?

Am observat foarte multe activitati off-shore intorcandu-se inapoi in SUA - activitati externalizate pana acum in Europa, India, Filipine... Acest proces a fost posibil pentru ca statul american investeste si intelege repede ca fara a acorda "incentives" (facilitati) catre companii, acestea doar vor declara ca sunt nationaliste si ca isi doresc sa nu mai exporte joburi, insa exact acest lucru vor continua sa faca.

In Europa, lucrurile au stat altfel: tarile mari din UE nu au excelat prin a investi, ci, dimpotriva, "au strans cureaua" si au continuat cu facilitati catre cei neproductivi si aparatul bugetar; activitatile externalizate deja nu au unde se intoarce, deoarece stau bine deja pe costuri mici.

Iar Romania a avut un rol pasiv, in sensul in care nu a facut ceva deosebit ca sa atraga aceste volume, ci doar speculam anumite avantaje pe care le avem inca: costuri mici, nivel de educatie bun si limbi straine.

Care estimati ca va fi situatia in 2013, pe piata de outsourcing?

In urmatorii ani este foarte posibil sa asistam la schimbari destul de ample in domeniu: sunt foarte posibile schimbari de ierarhii in topul tarilor cu cele mai dezvoltate industrii de profil, dar ne asteptam si la o serie de fuziuni si achizitii.

Pentru Romania ne asteptam la o crestere de circa 15% a industriei de call center outsourcing in 2012, dar cresterea va depinde de capacitatea sistemului, mai ales educational, de a da oameni pregatiti.

Domeniul nostru este extrem de complex: angajatii au nevoie de competente tehnice, de abilitati de comunicare in diferite limbi straine, de tehnici de vanzari etc., in conditiile in care proiectele pe care lucreaza sunt in industrii extrem de competitive, in care apar noi produse sau noi probleme la fiecare minut.

La randul sau, tehnologia de care avem nevoie evolueaza intr-un ritm fantastic - sa nu uitam, de exemplu, ca platformele pentru interactiunea cu clientii imbina comunicarea prin telefon, SMS, email, chat si social media.

Ce planuri de business aveti pentru compania dumneavoastra, in 2013?

In acest an, la nivel global, ne vom continua consolidarea prezentei pe toate continentele si prezenta noastra acolo unde nu suntem inca - de exemplu, in cea de-a doua jumatate a anului trecut, ca parte a acestei strategii de extindere, CGS a achizitionat cel mai mare furnizor de servicii de profil (outsourcing) din Chile, firma Prego.

CGS este o companie americana, asa incat un segment important din business-ul nostru provine din SUA, dar Europa si, in special Romania, sunt din ce in ce mai bine reprezentante in portofoliul nostru de clienti, precum si in cifra de afaceri.

In prezent furnizam servicii de contact center in 18 limbi straine, angajatii fiind structurati in trei locatii (Bucuresti, Sibiu si Brasov), unde avem in prezent aproximativ 2.500 de angajati; estimam ca este foarte posibil ca in 2013 sa recrutam circa 400-500 de noi angajati. Pe termen mediu, obiectivul CGS este de a deveni cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Europa Centrala si de Sud-Est.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale? Daca ar fi sa va dati o nota pentru time-management, care ar fi aceasta?

CGS este un business foarte amplu si complicat, care implica un numar foarte mare de angajati, cu toate responsabilitatile care deriva de aici. Imi ramane timp si pentru familie, dar acesta pare intotdeauna insuficient - oricine isi doreste sa dedice cat mai mult timp copiiilor, sotiei, parintilor, dar acest lucru nu este intotdeauna posibil.

Ce pasiuni aveti si cat timp investiti in ele?

Ultima pasiune este aeromodelismul. Insa cu trei copii mici este greu sa te uiti pe cer, cand trebuie sa fii foarte atent dupa ei pe pamant.

V-ati stabilit obiectivele pentru 2013? Care sunt acestea?

Pe langa obiectivele companiei pe care o conduc, din punct de vedere strict personal, imi doresc sa reusesc sa ma implic in zona sociala, strict pentru cartierul in care locuiesc.

Poate parea usor ciudat, insa imi doresc sa reusesc sa urnesc oamenii din cartierul meu, astfel incat sa nu mai fie pasivi privind multe lucruri care ar putea fi imbunatatite. Si mi-as dori sa comunice intre ei mai bine...

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4226 ori