Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Susana Laszlo, Cosmetic Plant: Despre afacerea care a cucerit Bruxelles-ul

Susana Laszlo, Cosmetic Plant: Despre afacerea care a cucerit Bruxelles-ul


Susana Laszlo conduce o afacere creata in '91 de mama ei, intr-un moment in care industria frumusetii era prea putin dezvoltata in Romania.

Numarul limitat de resurse le-a determinat sa se concentreze pe cateva produse naturale de baza si sa se perfectioneze, devenind in 2014 singurul producator de cosmetice din intreaga Europa care a reusit sa obtina marele premiu Grand Gold, la competitia World Quality Selections de la Bruxelles, explica Susana Laszlo, CEO Cosmetic Plant, intr-un interviu acordat Business24.

Pana la urma, femeia de afaceri aduce de la Cluj un mix pe placul tuturor: de la pasiunea pentru propria afacere, la ingrediente naturale, pana la retete iesite din comun. Strainii au apreciat din plin aceasta combinatie, gandita pentru romancele doritoare de calitate.

Astfel, in 2013 compania sa inregistra o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro, dupa ce castigase o medalie de aur la Bruxelles. Anul acesta Susana Laszlo s-a intors de la Bruxelles cu doua premii, ceea ce-i da incredere ca va avea o crestere de 5-10% si in 2014.

Compania Cosmetic Plant s-a nascut in 1991 la Cluj-Napoca, dupa o perioada in care mama dvs a acumulat experienta ca farmacist. Ne puteti spune cat ati participat la dezvoltarea companiei si ce a determinat stratul acestui business?

Practic ideea acestei afaceri s-a conturat in urma unui vis al mamei mele, s-a nascut si a crescut datorita cunostintelor si devotamentului ei fata de aceasta industrie a frumusetii.

Eu am inceput sa lucrez in firma abia din anul 1995, dupa ce m-am intors din strainatate, unde am obtinut specializarea in pediatrie. Mama a insistat sa parcurg toate etapele businessului, ceea ce inseamna ca faceam de toate: lipeam etichete, lucram in depozit, faceam contabilitate primara. Pe vremea aceea firma lucra doar cu 2-3 angajati, fiecare pesoana ajuta cum putea si facea tot ce era nevoie.

Abia dupa cativa ani lucrati in echipa am putut aspira la dreptul de a lua decizii.

Cosmetic Plant crede in puterea pe care natura o poate conferi stiintei si mizeaza pe folosirea ingredientelor naturale in toate produsele. Ce va ofera aceasta convingere?

Aceaasta convingere decurge din experienta mamei mele ca farmacist si, mai apoi ca si cosmetolog. Pe vremea aceea industria farmaceutica nu era atat de dezvoltata ca in zilele noastre. Existau doar cateva medicamente, ceea ce ne-a constrans sa recurgem la arsenalul naturii si sa profitam de efectele benefice ale plantelor medicinale.

Toata lumea stia ca galbenelele sunt un cicatrizant fantastic, cu proprietati de calmare, antiinflamatoare si antiseptice, catina este considerata o polivitamina, fiind astfel este un vitaminizant, cicatrizant si epitelizant extraordinar de eficient.

Aceste cunostinte au condus la crearea primelor creme Cosmetic Plant, devenite ulterior game de produse care si in ziua de azi sunt printre cele mai apreciate produse ale noastre.

Chiar daca la inceput cuprindeau doar 1-2 produse bazate pe aceste ingrediente active, la ora actuala gamele galbenele si catina numara 10, respectiv 6 produse. Succesul lor probeaza corectitudinea previziunilor mamei mele si a increderii ei in puterea miraculoasa a naturii.

Cum a evoluat Cosmetic Plant din 1991 pana in 2014?

In perioada 1991 - 1997 mama lucra intr-o locatie de 35 - 40 mp, la inceput singura, si apoi cu numai 2-3 angajati. Primul nostru malaxor a fost confectionat de catre un inginer clujean dintr-o oala de fiert rufele, primele etichete de creme fiind scrise de mana.

Mutarea intr-o cladire dedicata si achizitionarea primelor utilaje profesionale s-a produs abia in anul 1997. Dupa aceea, aproape in fiecare an, s-a mai cumparat cate ceva: un malaxor, o masina de dozat, un utilaj de umplut tuburi si incet-incet afacerea a prins aripi.

La inceputul anului 2004, am obtinut ceritficarea ISO 9001:2000, din partea Dekra Stuttgart, ceea ce a demonstrat ca businessul nostru a trecut pe un plan calitativ superior.

Urmatoarea cotitura in dezvoltarea afacerii s-a produs in 2007, odata cu finalizarea construirii unei cladiri noi si moderne pentru viitorul sediu al firmei. Cum la momentul respectiv cladirea era inca prea mare pentru nevoile noastre, ea a fost data in chirie si abia in primavara anului 2013 ne-am mutat aici fabrica, depozitul si birourile administrative.

Incepand din 2013 compania dumneavoastra a primit premii internationale pentru produsele crate. Spuneti-ne cateva cuvinte despre asta.

De fapt, primul nostru premiu international a fost o medalie de bronz la Monde Selection 2012 pentru Crema antirid de zi Q10 si ceai verde. Competitia World Quality Selections este un concurs international de calitatea produsului organizat de catre Monde Selection International Quality Institute (fondat in 1961).

La acesta, produsele participante sun impartite in 8 categorii, jurizarea facandu-se de catre un juriu international neutru, in functie de mai multe criterii specifice fiecarei categorii. Alaturi de noi au mai participat la acest concurs si alte firme romanesti de prestigiu din diverse domenii de activitate, cum ar fi Jidvei, Heineken Romania, European Food Brewery si altele.

Noi am participat bineinteles la categoria Produse cosmetice si de ingrijire personala, unde criteriile luate in consideratie sunt urmatoarele:

inovatie

confortul la folosire, toleranta pielii

eficienta produsului bazata pe teste

analiza ingredientelor

design & packaging

impact asupra sanatatii

impact asupra mediului

etichetare conform legislatiei UE

Suntem extrem de mandri de faptul ca atat in anul 2013, cat si in anul 2014 am fost singurul producator de cosmetice din intreaga Europa care a reusit sa obtina marele premiu Grand Gold, asta insemnand o medie a notelor juriului de peste 90% din punctajul total posibil!

Care credeti ca este reteta succesului?

Sa stiti ca si eu mi-am pus deja de mai multe ori aceasta intrebare, dar nici la ora actuala nu cunosc raspunsul.

Probabil este vorba de mai multe aspecte laolalta. Ma gandesc, de exemplu, la corectitudinea pe care mama mea a avut-o fata de clientii nostri, in sensul ca oricat de greu ne-ar fi mers, niciodata calitatea produselor nu a avut de suferit. A preferat sa renunte la o parte din profit, decat sa faca rabat la calitate.

Asa cum v-am spus si la inceput, ne-am dezvoltat in pasi mici, am fost precauti si poate si asta conteaza.

Intotdeauna am fost atenti la dorintele si exigentele clientelei noastre, realizand produse "la cerere", care sa satisfaca nevoi reale.

Gamele noastre de baza se adresaza in primul rand doamnelor si domnisoarelor cu venit mic si mediu, deoarece consideram ca toate femeile, indiferent de venitul lor, trebuie sa aiba acces la produse cosmetice de calitate. Ma gandesc ca poate si asta a fost un factor de succes.

De asemenea, pot aminti si dividendele reinvestite an de an. Practic, din anul 2006, reinvestim profitul pentru a achizitiona utilaje tot mai performante, ne dezvoltam parcul auto si facem orice este nevoie pentru a ne dezvolta in mod eficient.

O contributie mare la succesul produselor noastre si la largirea clientelei noastre a avut-o si cercetarea, dezvoltarea si alinirerea continua la tendintele mondiale ale cosmeticii moderne: folosirea ingedirentelor BIO si crearea unor retete moderne, fara parabeni, siliconi si coloranti.

Asa s-au nascut gamele BIOLIV si GreenStem, bazate pe retete mai scumpe si care ne-au adus si recunostinta internationala prin premiile castigate in anii 2013 si 2014.

Nu in ultimul rand as aminti si norocul, care dupa parerea mea este intotdeauna un factor important in succesul unui afaceri.

V-ati gandit vreodata sa vindeti afacerea, odata ce aceasta a ajuns la maturitate?

Nu, niciodata! Cosmetic Plant este o afacere familiala, urmatoarea generatie fiind si ea gata sa intre in business: fiica mea este proaspat absolventa a facultatii de chimie (mai are examenul de licenta) si a inceput sa lucreze part time in firma inca din perioada studentiei.

In 2013 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro, dupa ce castigase o medalie de aur la Bruxelles. Anul acesta ati castigat doua medalii. Ce estimari aveti, asadar, pentru cifra de afaceri in 2014?

In 2013, Cosmetic Plant a raportat, intr-adevar, o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro, iar pentru anul in curs mizam pe o crestere intre 5-10%.

Ce planuri de business aveti? Mai aveti si alte proiecte in desfasurare in acest moment?

Referitor la investitiile planificate pentru acest an, avem in plan o retehnologizare, prin participarea la un proiect cofinantat de Fondul European de Dezvoltare Regionala, denumit "Modernizarea capacitatii de productie a SC Cosmetic Plant Prodcom SRL in vederea cresterii capacitatii sale".

Este vorba despre un proiect de investitii nerambursabile, in cadrul caruia achizitionam doua utilaje noi de ultima ora, cu ajutorul carora capacitatea noastra de productie va creste cu aproximativ 70%.

In ceea ce priveste portofoliul de produse Cosmetic Plant, acesta este intr-o continua imbunatatire si extindere. An de an lansam produse si game noi sau facem facelift-uri de design, astfel incat produsele sa ramana in continuare competitive. Si in acest an pregatim noi surprize, printre care relansarea uneia dintre game pe baza unei retete moderne si adaptate la trendurile internationale.

Obiectivul nostru principal pentru anul 2014 este cresterea exportului. La stabilirea acestui obiectiv ambitios mizam pe cresterea interesului international manifestat fata de produsele noastre in urma premiilor castigate.

Alegeti cele mai bune plante si cele mai bune metode de prelucrare pentru produsele pe care le creati (plante protejate de UNESCO in World Heritage of Humanity, din care se ia o parte extrem de mica pentru a le proteja). Sunteti adepta, asadar, a curelor prin plante?

Nu aveam cum sa nu ma molipsesc de la mama, care era ferm convinsa de puterea miraculoasa a plantelor, insa eu mizez mai mult pe mariajul natura - stiinta, considerand ca aceasta este calea de urmat atat in cosmetica, cat si in medicina. Nu putem sa nu ne folosim de tot ce ne ofera stiinta de azi, dar ar fi o mare gresala sa uitam de toate beneficiile pe care ni le ofera mama natura.

Probabil acesta este si motivul succesului gamei BIOLIV: folosim in reteta uleiul de masline BIO si extractul BIO din frunze de maslin ale caror beneficii se cunosc inca din antichitate, dar succesul cremei se datoreaza, in egala masura, si tripeptidei din compozitia sa, care are un efect similar cu cel al botoxului.

Credeti ca acesta este viitorul farmaciei?

Cu certitudine, alianta dintre stiinta si natura este cheia succesului in industria farmaceutica.

Care este, din punctul dumneavoastra de vedere, cea mai buna metoda de relaxare? O aplicati?

Cea mai buna metoda de relaxare este sa ma duc la tara cu familia si sa citesc cat mai mult ascultand ciripitul pasarilor si zgomotele specifice vietei la tara. Mergem de cate ori putem in week-end. Din pacate insa, calmul acestor locuri va fi curand o chestiune a trecutului, montandu-se recent o antena de telefonie in sat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5172 ori