Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sotii Liute te invita sa iei o pauza de zambit

Sotii Liute te invita sa iei o pauza de zambit


Stefan si Adriana Liute, cuplul antreprenorial din spatele agentiei Storience, au lansat "Zamburi", un proiect inedit pe piata, format din "povesti la bucata, ce tin cu succes locul unei felicitari".

Stefan Liute, autorul povestilor, ii spunea povesti scurte si amuzante sotiei lui Adriana, atunci cand aceasta nu reusea sa adoarma.

Aceste povesti au ramas private (multe dintre ele chiar uitate), pana cand cei doi s-au decis sa ofere clientilor si colaboratorilor lor cate o poveste in dar la aniversarea de un an a Storience, agentia de branding pe care acestia o conduc.

Citeste si Brandingul, o afacere de familie de 150.000 de euro pe an

Asa au ajuns sa fie scrise cele 40 de povesti devenite intre timp Zamburi.

Ilustrarea lor s-a petrecut ulterior, cand designerul Dan Dulau, rugat sa realizeze o coperta pentru un eventual viitor e-book care sa contina povestile, nu s-a putut abtine si le-a ilustrat pe toate.

Cu povestile ilustrate, sotii Liute s-au dus la Carturesti, unde echipa de marketing si comunicare a fost foarte receptiva si a incurajat acest proiect sub forma in care il vedem azi: povesti care se vand la bucata sau la set, dupa cum are pofta sa le consume cititorul.

"Zamburii sunt povesti scurte pentru adulti, prezentate sub forma de felicitare frumos ilustrata de designerul Dan Dulau (cel care a ilustrat si toate materialele festivalului SoNoRo). Deci diferentiatorul este povestea din interior, care e scurta si binedispune cititorul in 2-3 minute (cat iti ia sa o citesti), dar si grafica - realizata intr-un stil aparte, foarte modern si imaginativ, de un designer roman.

Vorbim, asadar, de un produs 100% romanesc (visat, creat si produs in Romania), nu de o felicitare banala importata din China", explica sorii Liute intr-un interviu acordat Business24.



Lansarea vine la timp, in prag de Sarbatori, iar vanzarile au inceput deja sa apara. "Desigur, s-au vandut acordeoane (cum le zicem noi) si povesti chiar sub ochii nostri la cele doua lansari pe care le-am avut pana acum. Dincolo de ceea ce am vazut chiar noi, vom afla cifrele de vanzari lunar de la Carturesti", completeaza acestia.

Ati investit in acest proiect antreprenorial 20.000 de euro. In ce a constat investitia?

Investitia consta in costuri de productie pentru 32.000 de povesti-felicitare, 300 de bibliorafturi-acordeon, display-uri pentru librarii, cheltuieli de promovare (care continua), costuri de design grafic si design de obiect.

Ati estimat recuperarea investitiei in primele doua luni de la lansarea in librarii. Cat va costa o astfel de "carticica"? Unde vor fi ele produse?

Estimarea noastra este bazata pe faptul ca suntem inaintea sarbatorilor de iarna, cand acordeonul cu povesti va fi un cadou ideal: are si rol decorativ, dar ofera si un continut usor de consumat, care te bine-dispune rapid. Desigur ca nu putem sti cu siguranta cum va reactiona publicul la acest nou produs, dar noi credem in el, vazand reactiile de pana acum.

O poveste-felicitare costa 12 lei (pretul mediu pentru o felicitare simpla in Carturesti), iar biblioraftul-acordeon cu 40 de povesti costa 225 de lei. Am produs toate aceste minunatii cu ajutorul tipografiei Grafica si Tipar din Bucuresti.



Ati declarat ca proiectul s-a nascut "dintr-o nevoie reala si foarte personala aceea de a ne relaxa si binedispune intr-un timp foarte scurt". Va confruntati si dumneavoastra cu lipsa timpului?

Vrem sa facem mereu foarte multe, motiv pentru care da - nu ne ajunge timpul. Dar respectam deadline-urile pentru tot ce na angajam sa facem.

Cum va inchipuiti scenariul in care cineva ofera altcuiva o astfel de carte ilustrata?

Fiecare poveste are personalitatea ei, la fel ca oamenii. Si fiecare vorbeste despre alte lucruri - de cele mai multe ori lumesti, in care oamenii se regasesc: dragoste, kilograme, vise, aplicatii mobile, fumat, prejudecati, hipstareala, altruism, singuratate sau prietenie.

Asa ca, spre deosebire de alte felicitari, pe aceasta ti-o poti lua chiar tie - s-o citesti, s-o tii pe raft daca te inveseleste - si apoi, daca vrei, s-o dai mai departe cui i se potriveste.

O poti pune alaturi de un cadou, in locul unei felicitari obisnuite, pentru ca surpriza povestii va fi, cu siguranta, bine primita. Sau o poti oferi ca atare, in loc de cadou. Sau, daca vrei sa transmiti un mesaj subtil, poti oferi un Zambure bine ales sub anonimat.

Ce parere aveti: poate fi considerata o astfel de afacere (care se adreseaza omului mereu pe fuga, mereu lipsit de timp) - afacerea viitorului?

Foarte multe afaceri s-au adaptat la timpul comprimat in care traim si economia de timp este, cu siguranta, un beneficiu vanat de multi. Insa Zamburi nu e despre a economisi timp, ci despre a pune o frana scurta, despre a te deconecta pret de cateva minute de stresul cotidian.

Vom vedea in timp cat de mult este o afacere. Noi stim doar ca am facut acest lucru cu pasiune si ca speram sa placa ideea si altora.



Potrivit comunicatului, cartile sunt scrise de domnul Stefan Liute. Are dansul o pasiune pentru a scrie povesti? Este el si un scriitor bun, pe langa aptitudinile antreprenoriale de care a dat dovada?

Stefan isi doreste de multi ani sa scrie si altceva decat literatura de brand si editoriale in presa, dar a tot amanat momentul din lipsa de timp. Insa pasiunea exista si Stefan spera sa continue sa scrie si sa-si exerseze inclinatia - pentru ca scrisul se slefuieste prin exercitiu, la fel ca vocea.

E prima data cand face un astfel de exercitiu sau a mai publicat carti pana acum?

Stefan a tradus carti, dar nu a publicat inca niciuna. In schimb, in utimii 10-11 ani a scris zeci de editoriale in presa si diverse povesti adevarate pentru business-uri (business storytelling).

Tot in comunicat am observat o nuanta: ,"Zamburi este un brand-umbrela care va reuni, pentru inceput, povesti scurte sub forma de felicitari ilustrate, distribuite prin lantul de librarii Carturesti". Ce aveti in plan, daca proiectul se dovedeste viabil?

Zamburi este pe piata de doar cateva zile, iar in unele magazine a ajuns de abia ieri. Asa ca mai avem nevoie de timp sa ne cunoastem publicul. De abia apoi vom vedea care dintre ideile noastre de acum merita implementate.

Vrem sa fim rezervati, cu alte cuvinte, pana cand vom lua o decizie. Iar pana sa implementam urmatoarea idee, trebuie sa recuperam investitia initiala. Asa ca, cine e curios ce urmeaza, sa ne sustina cumparand Zamburi, pentru ca ei sa aiba o urmare.

Cui i-ati darui dumneavoastra, personal, o astfel de carte ilustrata si cu ce mesaj?

Suntem inconjurati de prieteni foarte ocupati, asa ca am da oricaruia dintre ei o poveste cu mesajul: Ia o pauza de zambit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2339 ori