Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sorin Blaga, noul manager Wave Division: Am ales sa merg mai departe cu antreprenoriatul

Sorin Blaga, noul manager Wave Division: Am ales sa merg mai departe cu antreprenoriatul


Sorin Blaga si-a pus amprenta pe proiectele de comunicare ale Philip Morris, Rompetrol si Adevarul, iar acum este directorul celei mai mari companii de consumer engagement cu si mai multe nume mari in portofoliu.

Wave Division genereaza anual 18 milioane de interactiuni cu cititorii pentru branduri precum Heidi, Mega Image, Cora, Julius Meinl, Mc Donald's, Coca Cola, L'Oreal sau Samsung, iar planurile managerului pentru noua companie sunt marete.

"Antreprenoriatul este o competenta sau mai bine zis reprezinta un set de competente pe care orice organizatie trebuie sa le cultive! Este foarte adevarat ca in multe companii initiativa si asumarea riscului, componente care definesc antreprenoriatul, sunt deseori inhibate din diverse motive.

La Wave Division exact acest spirit antreprenorial m-a atras foarte mult, asa cum am spus si mai devreme si asa de fapt, nu m-am intors intr-o 'companie' ci am ales sa merg mai departe cu antreprenoriatul.... Sunt foarte fericit ca si Wave Division m-a ales si primit cu bratele deschise", spune Sorin Blaga, intr-un interviu acordat Business24.

In plus, managerul este cadru didactic in cadrul SNSPA, dar si in cadrul unui master impreuna cu The Universtity of Sheffield. O pasiune de-a sa este motociclismul: "Eu si motocicleta mea Harley Davidson plecam ori de cate ori avem ocazia in tot felul de excursii pentru distractie si relaxare", spune Sorin Blaga.

Ce planuri aveti pentru Wave Division in 2014?

Am evoluat cu echipe mari si frumoase, adevarate "scoli" de marketing, comunicare si de business management, in situatii si culturi diverse. Clientii din portofoliul Wave Division sunt rezultatul efortului echipei de aici in cei 13 ani de experienta.

La randul meu, am avut tot timpul din lume sa imi "imaginez" parteneriatul ideal al unei agentii de servicii in publicitate si clientii ei, eu fiind in postura si acumuland experienta de client al acestora.

Planurile mele impreuna cu Wave Division sunt ambitioase, dar ancorate in realitate si pe masura experientelor comune.

Imi doresc sa atingem un nou nivel in ceea ce priveste cifra de afaceri, sa imbunatatim permanent calitatea serviciilor pe toate ariile de activitate si mai vreau sa folosim tot ce avem bun si foarte bun, de la oamenii talentati, de la experienta la creativitate, sa inovam si sa diversificam serviciile oferite in Consumer Engagement.

Imi doresc ca brandul "Wave Division" sa fie asimilat cu excelenta in Consumer Engagement. Si nu ma limitez doar la anul 2014.

Inteleg ca pana acum Wave Divizion a generat anual peste 18 milioane de interactiuni cu consumatorii. Ce inseamna, mai exact, aceste interactiuni?

Inseamna sa avem sute de consultanti antrenati, mii de ore de consultanta si dialog in teren sau in online, respectiv constructie de brand, prin dialog cu consumatorii de produse sau servicii.

Mai inseamna atentie la ce consumatorul spune in acest dialog si efort in pregatirea mesajelor. Inseamna multa resursa umana, timp si rabdare.

In 2014 ma voi concentra pe calitate in toate cele de mai sus, prin pregatirea mai buna a oamenilor dar si folosirea la maximum de potential a tehnologiei.

Ce v-a atras la Wave Division?

Oamenii foarte tineri si talentati care au ales sa construiasca si sa ramana ani buni intr-o echipa in care antreprenoriatul, flexibilitatea si initiativa fac diferenta.

Care vor fi cele mai mari provocari din aceasta functie?

Am initiat deja cateva proiecte si provocarea este sa gasesc resursele de energie si rabdare sa le duc la capat, in ritmul pe care mi l-am propus.

Al Kamara, fondatorul Wave Division spunea ca dumneavoastra veti contribui la dezvoltarea unor relatii mai stranse cu clientii si partenerii. Sunteti, asadar, recunoscut ca un bun comunicator si un bun manager. Cum ati dobandit toate aceste atribute? Credeti ca se pot invata sau le considerati innascute?

Te nasti cu deprinderile de comunicare, reusesti sa le constientizezi si apoi accepti ca trebuie sa pui energie si efort pentru a-ti fi recunoscute, ca lucrurile nu vin de-a gata .. Iti asumi toate riscurile cand iti doresti sa fii urmat de echipa si inveti si din carti ...dar mai mult cu si de la ei.

Toate se pot invata insa este foarte important ca inainte sa te pui pe invatat, sa-ti stii asteptarile si limitarile si sa poti masura "distanta" dintre asteptari si realitatea in care esti la momentul dat.

Te pui pe invatat ca sa -ti atingi asteptarile cu curaj, insa cu grija sa pui de-o parte si experienta castigata din reusitele si greselile deciziilor tale. Si tot asa. Pana ajungi sa-ti atingi obiectivele si sa treci la urmatoarele.. Pas cu pas.

In plus, sunteti cadru didactic in cadrul SNSPA, dar si in cadrul unui master impreuna cu The Universtity of Sheffield. Sunteti, asadar, si un bun profesor. Ce credeti ca ar mai avea mediul de afaceri romanesc de invatat la capitolul comunicare?

Cred ca este foarte important sa impartasesti experienta si fac asta cu mare drag cu fiecare student ce participa la clasele mele dar si la Wave Division, sau cu copiii mei.

Plecand de la o premisa simpla, comunicarea face ca lucrurile sa se intample iar comunicarea facuta bine clarifica, motiveaza si elimina frustrari.

Vad foarte multe situatii in care angajatii organizatiilor afla din media lucruri ce ar fi trebuit sa le stie inainte sa le fie comunicate in spatiul public sau mesaje neclare, confuze. Trebuie sa invatam sa comunicam in interiorul organizatiilor inainte de a face asta in exteriorul lor. Trebuie sa invatam sa comunicam cu claritate si consistenta.

Mai aveti si alte proiecte in desfasurare in acest moment?

Ma concentrez la ceea ce am de facut cu Wave Division iar in rest fac tot ce pot sa-mi prefectionez experienta didactica.

Cum aveti in plan sa va pastrati un oarecare echilibru profesional/personal acum, cu noua provocare la Wave Division?

SBlaga: Am doua fete (18 si 12 ani) si imi aloc cat pot de mult timp si energie pentru a le sfatui si ajuta prin exemplu profesional dar si personal. Nu am gasit echilibrul perfect intre profesional si personal, dar nu renunt sa fac eforturi in a-l cauta...

Ce inseamna pentru dumneavoastra "weekend", cum va relaxati?

Am o familie si prieteni apropiati cu care petrec timp liber de calitate la sfarsitul saptamanii dar si o pasiune foarte mare pentru motociclism. Eu si motocicleta mea Harley Davidson plecam ori de cate ori avem ocazia in tot felul de excursii pentru fun si relaxare.

Ce schimbari vom vedea in 2014 la capitolul comunicare, in Romania?

Structural, ponderea dialogului cu consumatorii de produse si servicii va creste si in 2014 si in anii urmatori.

Datorita retelelor de socializare si a tehnologiei mobile acestia au acces la informatii in timp real, iar noi cei din spatele dezvoltarii si executiei strategiilor de comunicare suntem obligati sa angajam un dialog cat mai deschis si transparent cu consumatorii, pe atributele si beneficiile produselor si serviciilor clientilor nostrii, sa culegem feedback, si sa influentam deciziile de cumparare, si constructia de brand prin mesaje cu substanta.

Un branding puternic este fundamentat de experienta consumatorului cu produsul sau serviciul, si asta trebuie sa vedem cat mai mult in comunicare.

Imi doresc sa nu mai vad in mai toate mediile de comunicare lupta din categoria "ba eu am pretul cel mai mic", o lupta fara sens si care odata de mult se ducea pe piete care acum sunt mult inaintea noastra si care s-au schimbat! In Romania avem sansa sa sarim peste etape, invatand de la altii si nu din greselile noastre. Pana si comunicarea de pret se poate face altfel.

Pe langa experienta in marketing si comunicare, aveti si experienta antreprenoriala (BeeToo SRL, potrivit LinkedIn). De ce nu ati ramas in acest mediu? (sunt unii oameni care nu se mai pot intoarce intr-o companie dupa ce au simtit gustul antreprenoriatului..)

Antreprenoriatul este o competenta sau mai bine zis reprezinta un set de competente pe care orice organizatie trebuie sa le cultive! Este foarte adevarat ca in multe companii initiativa si asumarea riscului, componente care definesc antreprenoriatul, sunt deseori inhibate din diverse motive.

La Wave Division exact acest spirit antreprenorial m-a atras foarte mult, asa cum am spus si mai devreme si asa de fapt, nu m-am intors intr-o "companie"ci am ales sa merg mai departe cu antreprenoriatul.... Sunt foarte fericit ca si Wave Division m-a ales si primit cu bratele deschise.

Sorin Ioan Blaga are o experienta de peste 20 de ani ani in domeniul marketingului si comunicarii, dintre care treisprezece petrecuti la Philip Morris Romania, unde a avut un rol major in dezvoltarea companiei pe piata romaneasca. Ultimul post ocupat in cadrul Philip Morris Romania a fost cel de director marketing Romania si Bulgaria. Cariera sa profesionala include pozitia castigata ulterior in cadrul grupului Rompetrol, unde Sorin Ioan Blaga a lucrat timp de patru ani ocupand functia de Vicepresedinte (grup director) Marketing si Comunicare, fiind responsabil cu planificarea, dezvoltarea si punerea in aplicare a tuturor activitatilor de retail si corporate marketing ale companiei, precum si cu strategiile de comunicare interna si externa. Pentru o perioada de un an, Sorin Ioan Blaga a fost director de marketing al trustului Adevarul Holding. Sorin Ioan Blaga este cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA si al Masterului in Marketing, Publicitate si Relatii Publice organizat de SNSPA in parteneriat cu The University of Sheffield.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3274 ori
Citeste mai multe despreSorin Blaga Wave Division