Sergiu Biris, despre Zonga si cum poti atinge succesul prin fler

Sambata, 23 August 2014, ora 00:00
2994 citiri
Sergiu Biris, despre Zonga si cum poti atinge succesul prin fler

Sergiu Biris este unul dintre numele ce rezoneaza puternic anul acesta in industria IT romaneasca. Dupa succesul rasunator al proiectelor sale Trilulilu si LiveRail (companie recent achizitionata de Facebook), a venit randul Zonga sa isi culeaga laurii.

Zonga, serviciul pe care Sergiu Biris il propunea in februarie 2012 romanilor, a devenit "cel mai mare serviciu local de muzica", avand 500.000 de utilizatori inregistrati in primele sase luni ale lui 2014.

Peste 60% dintre acesti utilizatori isi asculta zilnic muzica preferata de pe dispozitive mobile, iar consumul de muzica Zonga direct de pe mobil a crescut anul acesta cu 50% fata de 2013.

"Asta arata, inca o data, ca mobile-ul este viitorul, smartphone-ul inlocuind deja player-ul de muzica de pe PC", spune Sergiu Biris, intr-un interviu acordat Business24.

"Am crescut pe de o parte pentru ca serviciile de date sunt din ce in ce mai disponibile, iar utilizatorul nu mai trebuie sa-si descarce muzica si sa o mute de pe un dispozitiv pe altul, sa o stearga, sa o reinnoiasca etc", completeaza antreprenorul care are in plan ca, pe termen lung, sa transforme acest produs - care creste inclusiv financiar de la an la an - intr-unul global.

Cum s-a nascut aceasta idee de succes? Simplu: prin fler.

"Povestea Zonga este strans legata de Trilulilu, practic este o aripa care s-a desprins din Triluliu. Ne-am dat seama, privind si la ce se intampla afara, ca avem oportunitatea de a crea un serviciu premium pentru oamenii care isi doresc sa asculte si sa descopere muzica la cea mai buna calitate, pentru care ar fi dispusi sa plateasca", mai spune antreprenorul, care subliniaza ca de acum incolo se va mai concentra si pe alte proiecte doar in calitate de advisor sau investitor.

Zonga, serviciul pe care dumneavoastra il propuneati in februarie 2012, a ajuns astazi "cel mai mare serviciu local de muzica", cu 500.000 de utilizatori inregistrati in primele sase luni ale lui 2014. Cum s-a nascut Zonga?

Zonga a fost lansat in urma cu doi ani de echipa Trilulilu, din dorinta de a le oferi tuturor romanilor posibilitatea de a se bucura de muzica si artistii lor favoriti oricand, oriunde, la cea mai buna calitate audio si, nu in ultimul rand, legal.

Povestea Zonga este strans legata de Trilulilu, practic este o aripa care s-a desprins din Triluliu.

Ne-am dat seama, privind si la ce se intampla afara, ca avem oportunitatea de a crea un serviciu premium pentru oamenii care isi doresc sa asculte si sa descopere muzica la cea mai buna calitate, pentru care ar fi dispusi sa plateasca.

Asa ca am hotarat sa luam aceasta aripa de continut audio din Trilulilu, care performa foarte bine, si sa o transformam in Zonga, un serviciu premium de muzica disponibil pe toate dispozitivele. Din momentul zero ne-am concentrat si am investit in continut, de unde si ritmul accelerat de crestere. Bineinteles, ne-a ajutat foarte tare si adoptia tot mai ridicata a serviciilor de date, care faciliteaza accesul la streaming-ul online de muzica, in detrimentul downloadurilor.

Ce ne bucura cel mai tare acum este ritmul cu care ne miscam pe partea de mobile. Putem spune ca peste 60% din utilizatorii nostri isi asculta zilnic muzica preferata de pe dispozitive mobile, consumul de muzica Zonga direct de pe mobil crescand anul acesta cu 50% fata de 2013.

Asta arata, inca o data, ca mobile-ul este viitorul, smartphone-ul inlocuind deja player-ul de muzica de pe PC.

Cum a crescut Zonga atat de repede?

E mult mai simplu sa ai toata muzica online, updatata in permanenta cu cele mai noi piese si artisti, sincronizata automat cu toate device-urile pe care le folosesti zilnic, de la mobil, la pc, laptop, tableta sau smart TV.

Pe de alta parte, au fost si investitiile in integrarile tehnice dezvoltate si efortul continuu al echipei Zonga pentru a asigura un continut premium, de la calitatea audio a librariei muzicale, care a ajuns astazi la peste 24 de milioane de piese, inclusiv cei mai noi artisti si cele mai asteptate albume.

Sunt foarte mici sansele ca o persoana care intra pe Zonga sa nu gaseasca ce cauta.

Mai nou, utilizatorii au parte de experienta lor personala pe Zonga, isi pot crea singuri propriile playlisturi, sau se pot bucura de recomandarile personalizate ale editorilor nostri, in functie de genurile predominante pe care le asculta.

Ce cifra de afaceri a generat Zonga in 2013, pe vremea cand 250.000 de oameni ascultau muzica prin acest serviciu?

Din pacate nu putem da informatii referitoare la cifra de afaceri, ce putem spune este ca am crescut de la an la an si vom continua pe acelasi trend.

Ce estimari aveti pentru 2014? Ce planuri aveti pentru Zonga?

Obiectivul nostru principal este sa continuam sa dezvoltam Zonga la potentialul sau maxim, si, pe termen lung, sa il transformam intr-un produs global. Ne dorim si ne asteptam ca pana la finalul anului sa mentinem rata de crestere al numarului de utilizatori si sa le asiguram tuturor cel mai bun continut din Romania.

Sunteti, de asemenea, si fondatorul Trilulilu si unul din fondatorii LiveRail, serviciul recent achizitionat de Facebook. Care este secretul succesului dvs?

Sper ca tot ce creez sa devina un succes, insa succesul depinde foarte mult de munca depusa de oamenii din spatele acestor business-uri. Eu singur nu as fi putut realiza nimic din proiectele de pana acum fara echipa mea si partenerii care au crezut in mine, chiar si atunci cand a fost mai greu.

Care este urmatorul pas pe lista succeselor marca Sergiu Biris in IT-ul romanesc?

In continuare ma voi concentra pe business-urile pe care le conduc, adica Zonga si Trilulilu, pentru ca au foarte mult potential de crestere in continuare. Poate pe termen mediu ma voi mai implica si in alte proiecte, dar probabil ca mai mult in calitate de advisor sau investitor.

Aveti vreun model/exemplu de antreprenor de succes in IT care v-a inspirat pe parcursul dumneavoastra profesional?

Alexis Bonte m-a inspirat si continua sa ma inspire inca din 2007 de cand a devenit investitor la Trilulilu. In ultimii 7 ani am avut oportunitatea de a invata enorm de mult de la el si am incercat tot timpul sa preiau din perseverenta, energia pozitiva si entuziasmul lui.

Ce pasiuni aveti si cum alegeti sa va deconectati in timul liber si in vacante?

Imi place sa joc tenis cel putin o data pe saptamana, iar vacantele mi le petrec cu familia si prietenii. Ne place foarte mult sa calatorim si nu refuzam nicio ocazie de a vizita destinatii noi.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Pensiile vor fi virate înainte de Paște. Anunțul lui Marcel Ciolacu
Pensiile vor fi virate înainte de Paște. Anunțul lui Marcel Ciolacu
Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, marți, 23 aprilie, la începutul ședinței de Guvern, să facă demersurile necesare pentru ca toate pensiile să fie...
România, pe ultimele locuri din Europa la achiziționarea cărților online. Cât de mult se cumpără ebook-uri și volume tipărite de pe internet
România, pe ultimele locuri din Europa la achiziționarea cărților online. Cât de mult se cumpără ebook-uri și volume tipărite de pe internet
În 2023, la nivelul Uniunii Europene, 13,4% din rezidenţi au cumpărat online cărţi, reviste sau ziare tipărite şi doar 7,2% din rezidenţii UE au făcut achiziţii online de cărţi...
#Sergiu Biris Zonga, #Sergiu Biris Trilulilu, #Sergiu Biris LiveRail , #Manageri