Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Adela Marin, Complete Training

Recrutarea, cu un strop de suflet: Daca nu faci viata cuiva mai buna, iti pierzi timpul

Recrutarea, cu un strop de suflet: Daca nu faci viata cuiva mai buna, iti pierzi timpul


Adela Marin a intrat in lumea afacerilor imediat dupa facultate, constientizand ca nu poate sa faca lucrurile in stilul sau decat daca reusea sa construiasca ceva de la zero. Ceea ce a si facut.

Astazi vorbeste despre recrutare ca despre o punte "intre companii si oameni", bazata pe networking si multe sentimente.

Pana la urma, cati dintre cei care fac recrutari pot sa treaca dincolo de un aspect exterior rebel si sa dea o sansa celui care, ulterior, ajunge director de vanzari intr-o companie?

Raspunsul vine de la sine: sunt putini cei ca Adela Marin, care, in plus, a gasit si o modalitate de a face bine societatii pentru fiecare recrutare de succes din proiectele sale.

Despre piata de recrutare, inceputurile Complete Training si proiectul sau propriu de CSR, vorbeste antreprenoarea, intr-un interviu acordat Business24.

Este recrutarea un business profitabil in 2015?

Cu siguranta, veniturile obtinute din recrutare nu se compara cu cele de la nivelul anului 2008.

In perioada aceea, telefoanele sunau singure, fara a fi nevoie sa investesti prea mult in procesul de vanzare.

Acum lucrurile stau putin diferit. Profitabilitatea unui asemenea business tine de doua elemente: reteaua de candidati construita si timpul de raspuns.

Cine va contacteaza mai mult: marile corporatii sau micile afaceri? Apeleaza companiile romanesti la firme de recrutare sau merg, mai degraba, pe recrutare facuta cu specialisti ai casei?

Mai mult de 80% dintre contracte sunt semnate cu marile corporatii. In ultimul an, am colaborat destul de mult si cu companii romanesti. Am realizat pachete speciale pentru acestea, in vederea incurajarii dezvoltarii lor prin atragerea de specialisti.

Lucrand pe baza de taxa la succes si maximizand garantia oferita pentru fiecare candidat, atractivitatea colaborarii a crescut, riscurile fiind practic nule.

Perioada de criza a subliniat importanta resurselor umane, deterinanu-i pe manageri sa fie mult mai responsabili atunci cand isi aleg angajatii.

Cum se arata piata companiilor de recurtare?

Sunt destul de multe companii de profil in piata insa as indrazni sa spun ca este loc pentru toata lumea.

Dupa perioada de criza, au ramas acele companii care au putut performa cu adevarat. Ceea ce ne-a ajutat sa ne diferentiem a fost pastrarea unei legaturi foarte stranse cu fiecare client si buna intelegere a business-urilor.

In echipa de recrutare am inclus, de fiecare data, si un specialist in domeniu pentru a putea realiza o evaluare pertinenta a candidatilor.

De asemenea, pentru a minimiza timpul de cautare, am evaluat toti candidatii in momentul in care i-am introdus in baza de date. In plus, punem mare accent pe activitatile de networking pentru a cunoaste cat mai multe persoane si a beneficia de referinte.

Nu as neglija nici pasiunea cu care facem toate lucrurile acestea, considerand-o ingredientul secret.

Spuneati ca priviti cu drag spre inceputurile companiei. Puteti sa ni le impartasiti si noua? Cum s-a nascut Complete Training?

Momentul in care am terminat prima facultate, a fost unul decisiv. Aveam multe idei pe care imi doream sa le pot pune in practica. Stiam ca pot aduce un plus de valoare viitoarelor companii partenere, ca era nevoie de o noua abordare, mult mai personalizata si ca puteam face lucrurile in stilul meu doar daca reuseam sa construiesc ceva de la zero.

Mi-au dat incredere feedback-urile clientilor de la momentul respectiv. Inarmata cu ele si cu multe vise, am pornit la drum, un drum minunat, pe care l-as lua oricand de la capat.

Primul contract semnat a fost cu o multinationala din domeniul automotive. A fost un proiect complex, finalizat cu bine, proiect ce m-a responsabilizat si determinat sa tintesc cat mai sus.

Care a fost investitia initiala?

Investitia initiala a fost minima. As putea spune ca am pornit la drum cu un buget aproape de zero.

Investitiile principale au fost in cateva elemente de promovare: site, carti de vizita, brosuri.

In schimb, in primii doi ani, am reinvestit in totalitate profitul in companie pentru a putea creste.

Ce cifra de afaceri estimati ca veti inregista in 2015?

Avand in vedere faptul ca anul acesta segmentul de recrutare a fost pe un trend ascendent, ma astept la o crestere cu 30% fata de anul anterior.

Spuneati ca va place sa construiti "punti intre companii si oameni". Ne puteti explica, mai concret, ce inseamna asta?

In cadrul fiecarui proiect incercam sa corelam valorile si obiectivele candidatilor cu cele ale companiei client, astfel incat colaborarea sa decurga firesc si nu fortat.

Daca abilitatile se dezvolta in timp, o cultura organizationala neimpartasita poate conduce la esecul unui proiect de recrutare.

Un job disponibil este, in viziunea noastra, o piesa dintr-un puzzle, iar obiectivul nostru este sa o gasim pe potrivita astfel incat sa avem o colaborare de tip win-win.

Ce "tehnici inedite" folositi?

Asa cum am afirmat anterior, punem foarte mare accent pe activitatile de networking. Axandu-ne pe recrutarea specialistilor si a middle si top managerilor, ne dorim sa cunoastem cat mai multe persoane.

Nu asteptam sa vina candidatii catre noi, ci mergem in intampinarea lor.

De asemenea, pentru fiecare proiect de recrutare concepem o strategie speciala de comunicare si promovare astfel incat sa putem ajunge la candidatii pe care ii targetam.

Ce anume va pasioneaza si ce v-a adus pe acest drum in cariera?

Iubesc sa lucrez cu oamenii. Am crescut in cabinetul medical al mamei iar dragostea si grija cu care trateaza fiecare pacient mi-au ramas in suflet.

Recrutarea este unul dintre domeniile ce implica extrem de multa responsabilitate deoarece alegerile facute pot schimba atat viata oamenilor cat si a companiilor.

Totusi satisfactia este pe masura. Am candidati care ma suna sa imi povesteasca despre evolutia lor in cadrul companiei unde i-am plasat sau, pur si simplu sa imi multumeasca.

Imi amintesc de un candidat care aplicase pentru un post de vanzari. In cadrul interviului telefonic, parea alegerea ideala. La interviu a aparut imbracat in pantaloni scurti.

Nu stiam daca sa finalizez interviul politicos sau sa ii dau o sansa, desi nu aveam nici cea mai vaga idee despre cum aveam sa il prezint companiei angajatoare in forma in care venise la noi.

Contradictia intre cunostintele pe care le avea si imagine era extrema.

Am lucrat cu el o saptamana astfel incat sa alegem o tinuta potrivita, care totusi sa nu il schimbe. Iar in prezent, dupa trei ani, este managerul de vanzari al acelei companii. Este minunat sa pui in valoare potentialul fiecarei persoane.

Va ramane timp si pentru alte pasiuni, pe langa afacerea pe care o detineti? Care ar fi acestea?

Consider ca, asa cum spune si Will Smith, daca nu faci viata cuiva mai buna, atunci iti pierzi timpul. Prin urmare, am infiintat si o asociatie, finantata exclusiv din fondurile companiei.

Pentru fiecare persoana pe care o companie o recruteaza prin intermediul nostru, oferim gratuit o sedinta de consiliere in cariera unei persoane dintr-o categorie defavorizata.

Povestea este apoi comunicata atat candidatului recrutat cat si companiei angajatoare.
Timpul liber este dedicat baietelului meu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 75035 ori