Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ramona Manescu: CFR Marfa ar putea fi rentabila, daca persoane din sistem nu ar lucra pentru concurenta

Ramona Manescu: CFR Marfa ar putea fi rentabila, daca persoane din sistem nu ar lucra pentru concurenta


CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul acest lucru, insa in sistem sunt in continuare persoane care lucreaza mai mult in avantajul concurentei, a afirmat, marti seara, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.

Ea a admis ca o companie nu poate obtine pierderi decat in cazul in care exista un management neperformant.

"Pierderile apar atunci cand exista un management neperformant, un mod de a conduce lucrurile intr-o directie gresita, pentru ca aceste datorii nu apar din senin, ci din contracte prost facute, fie din cauza unor interese care nu au nicio legatura cu cele ale companiei, fie din faptul ca poate nu sunt suficient de consecventi in a gasi solutii pentru profitabilitatea companiilor pe care le conduc", a spus Manescu, la Realitatea TV.

Ea a precizat ca doreste sa dea o sansa companiei sa revina pe profit.

"Ce ma intereseaza pe mine, si ce m-a interesat si la TAROM, pana la urma a fost sa dau o sansa companiei in sine sa isi revina, pentru ca, discutand si cu Banca Mondiala si cu Fondul Monetar International, spre exemplu, despre CFR Marfa, concluzia este una singura: CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul sa devina rentabila", a subliniat ministrul Manescu.

Seful de la Transporturi si-a exprimat speranta ca actuala conducere a CFR Marfa vrea redresarea companiei.

"Actualul management, eu sper ca doreste acest lucru. Am discutat cu managementul de la CFR Marfa, si stiu ca domnul Draghici (directorul general al CFR Marfa, Dragos Alexandru Draghici, n.r) incearca sa gaseasca contracte, sa realizeze profit, incearca sa prinda din urma, cumva, trenul. Incearca, dar, intr-adevar, in sistem sunt in continuare persoane, personaje, care lucreaza mai mult in avantajul competitiei decat in avantajul companiei'', a explicat Ramona Manescu.

La finele lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, declara ca pierderile pe care le inregistreaza CFR Marfa au scazut in trimestrul al treilea, fata de aceeasi perioada din anul 2012.

Privatizarea CFR Marfa a esuat recent intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1361 ori