Radu Tanase, despre expansiunea imperiului Calif si investitii cumpatate

Sambata, 20 Septembrie 2014, ora 00:00
4257 citiri
Radu Tanase, despre expansiunea imperiului Calif si investitii cumpatate
Foto: martausurelu.ro

Radu Tanase, tanarul om de afaceri care a calatorit in intreaga Turcie pentru a aduce in Romania conceptul de "kebab-boutique", paseste incet dar sigur spre o expansiune a imperiului Calif in Romania. Cel mai recent pas este Califatul Militari, un loc dezvoltat prin reinvestirea profitului obtinut de Califatul Iancului si Califatul Selari.

Asadar, dupa ce a intregistrat o cifra de afaceri de 660.000 euro, antreprenorul propune un nou spatiu si primul drive-through cu specific oriental, incepand cu aceasta toamna, miscare ce i-ar putea aduce o sporire a vanzarilor cu cel putin 10 procente.

Pana acum, insa, Califatul Iancului a ajuns sa fie pe primul loc in ceea ce priveste cifra de afaceri, explica Radu Tanase, subliniind ca anul 2014 va fi unul si mai bun. "Ma astept sa depasim 1.000.000 euro", estimeaza Tanase.

Despre regula de baza care l-a ajutat in aceasta "expansiune", planuri de extindere in restul tarii si, paradoxal, cum a reusit sa aiba "putin mai mult" timp liber, vorbeste Radu Tanase, intr-un interviu acordat Business.

Dupa Califatul Selari si Califatul Iancului, iata ca a venit momentul pentru lansarea Califatului Militari. Spuneti-ne cate ceva despre aceasta investitie de 280.000 de euro. De ce ati ales zona militari ca punct strategic pentru dezvoltarea Calif?

Investitia face parte din planul nostru de extindere, intr-un context in care brandul Calif este din ce in ce mai vizibil.

Am ales zona Militari datorita faptului ca este cel mai mare "cartier-dormitor" al Bucurestiului. Ne-am gandit ca prezenta unui Califat in drumul bucurestenilor catre casa i-ar scuti pe acestia de eforturile de pregatire a mesei (cinei) si le-ar oferi un prilej multora dintre ei care sunt deja clienti fideli, de a nu mai strabate Bucurestiul pentru o gustare orientala.

Totodata, in apropierea noului kebab-boutique sunt si foarte multe cladiri de birouri, ceea ce iarasi a constituit un punct de plecare in alegerea locatiei. In ceea ce priveste studiul de trafic, intr-adevar, la fel ca si pentru celelalte locatii, am realizat un studiu asemanator, aplicand aceeasi strategie si pentru zona Militari.

Este foarte important pentru noi sa cunoastem toate detaliile care ne pot furniza suficient de multe informatii care sa ne permita realizarea unor previziuni pe baza carora sa putem lua cele mai bune decizii.

In 2013 spuneati ca mai stati putin pana la urmatoarea investitie pentru ca voiati sa aduceti cele doua puncte (Selari si Iancului) "acolo unde trebuie". Au ajuns ele "acolo unde trebuie"? Cum s-au dezvoltat cele doua puncte pana in 2014?

Cu siguranta au ajuns "acolo unde trebuie", adica au ajuns sa fie profitabile. Cu toate acestea, cel mai important lucru pentru noi a fost si este evolutia din punct de vedere al mentinerii standardelor de calitate, aceasta fiind una dintre cele mai mari provocari in acest business. Cu totii stim ca, in vreme ce poate fi usor sa cresti, sa te mentii se dovedeste a fi cel mai greu uneori. In acest sens, centrul propriu de productie si-a spus cuvantul, fiind un sprijin extrem de important pentru noi, in mentinerea calitatii produselor Calif.

Din punct de vedere al dezvoltarii, Califatul Iancului a fost o surpriza frumoasa, care speram sa se intample, avand in vedere pregatirea temeinica, preconizarile si toate studiile efectuate care au precedat deschiderea acestei locatii. Prin urmare, Califatul Iancului a ajuns sa fie pe primul loc in ceea ce priveste cifra de afaceri. Califatul Selari este si el in crestere si ramane in continuare oglinda Calif, avand o pozitionare care contribuie substantial la notorietatea brandului.

Putem vorbi de profit pentru anul trecut?

Da, putem vorbi de profit in 2013. Insa, cum noi suntem pasionati de conceptul pe care l-am creat, cel de "bucatarie orientala de bun gust", cautam in permanenta noi modalitati de a-l face cunoscut cat mai multor oameni.

De aceea, am ales sa reinvestim tot, pentru a putea crea ceea ce ne dorim. Asa a luat nastere proiectul Califatul Militari.

Ati estimat o cifra de afaceri de pana la 600.000 de euro pentru 2013. S-a adeverit estimarea?

Cifra de afaceri s-a adeverit si pot spune cu mare bucurie ca am si depasit putin aceasta estimare, ajungand la o cifra de afaceri de 660.000 euro.

Ce estimari aveti pentru 2014?

2014 va fi un an mai bun, cu siguranta. Ma astept sa depasim 1.000.000 euro.

Revenind la noutatea dumneavoastra, Calif Militari este mult mai mare, se intinde pe doua etaje si ne pregateste si o surpriza, un sistem de servire in regim Drive Through. Ce impact credeti ca va avea aceasta optiune pentru vanzarile Calif?

Sunt convins ca sistemul de Drive-Through va atrage o parte importanta de clienti, in special pe aceia mai grabiti, carora le-ar fi mult mai usor sa isi ia kebab-ul preferat atunci cand sunt in trecere. Totodata, avand in vedere ca vom fi primii cu Drive-Through, din segmentul de fast-food cu specific oriental, ne asteptam si la o sporire a vanzarilor cu cel putin 10 procente.

A existat o anumita cerere din partea clientilor pentru sistemul Drive Through? Sau a fost inspiratia dumneavoastra, a actionarilor?

Nu au existat cereri din partea clientilor in aceasta privinta, totul a pornit de la o dorinta de-a noastra. Singurul impediment, pana la deschiderea Califatului Militari, a fost acela al spatiilor care nu ne permiteau implementarea sistemului. Inclusiv Califatul Iancului ne-a facut sa cautam solutii in aceasta privinta. Insa acolo, din pacate, infrastructura nu ne-a permis acest lucru.

Ce investitie presupune acest sistem? Cand estimati ca va fi gata?

In cazul nostru, investitia se rezuma numai la echipamentele logistice necesare unui astfel de departament, care insumeaza un cost de peste 15.000 euro, nemaifiind necesara o investitie in infrastructura cailor de acces. In Militari, acestea exista deja. Estimam ca aceasta parte va fi gata in toamna anului 2014.

Ce provocari ati intalnit in incercarea de a implementa acest sistem la Calif?

In ciuda faptului ca din partea autoritatilor locale ne-am bucurat de tot sprijinul, pentru ca amenajarea Califatului Militari a intarziat putin, deschiderea avand loc in vara lui 2014, am considerat ca nu ar fi fost un moment prielnic si pentru acest sistem de Drive-Through. Asadar, am preferat sa asteptam un nou moment prielnic.

Ati mai spus ca unul dintre obiective este dezvoltarea Calif atat in Bucuresti, cat si in zona de Est a tarii. Puteti dezvolta aceasta afirmatie?

In continuare dezvoltarea retelei de kebab-boutique-uri ramane un obiectiv major, insa pentru acest lucru va trebui sa mai asteptam o perioada. Un factor esential in acest plan este existenta unui centru de productie - care ar trebui replicat in orice zona a tarii in care am decide sa ne extindem. Totodata, pentru rentabilitate, extinderea ar presupune si deschiderea simultana a doua sau trei Califate. Daca infrastructura soselelor ar fi mai dezvoltata, acest proiect poate ca ar fi fost demarat deja.

Ne indreptam, asadar, catre "expansiunea imperiului Calif" in Romania?

Desi ne flateaza o asemenea descriere si cu siguranta ne dorim aceasta "expansiune", nu uitam ca planurile noastre pornesc intotdeauna de la rentabilitatea fiecarei locatii nou deschise.

Regula noastra este sa mergem mai departe numai dupa ce acest lucru ne este indicat de catre toate semnalele pozitive importante, regula care pana acum ne-a fost de mare ajutor.

In acest ritm credeti ca va apropiati sau va indepartati de cel de-al doilea obiectiv pe care ni l-ati prezentat anul trecut: acela de a avea mai mult timp liber in "doi, trei ani"?

Atata vreme cat in echipa integrezi oameni capabili si de incredere, este firesc, chiar in contextul unei "expansiuni", sa incepi sa ai putin mai mult timp liber.

Cum va vedeti peste doi, trei ani?

Consider ca este destul de riscant sa afirm ca peste cativa ani vom avea un numar de "x" Califate, pentru ca totul se schimba foarte rapid in Romania. In schimb, pot afirma cu certitudine ca vom fi mult mai buni si mai experimentati in ceea ce insemna calitatea produselor si a serviciilor.

Speram ca acest lucru sa ne asigure un numar mult mai mare de clienti fideli Calif, care sa se bucure pe deplin de ceea ce inseamna cu adevarat experienta unei bucatarii orientale de bun gust.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Vezi aici detalii despre uși de interior cu geam - unde sunt perfect integrate?
Vezi aici detalii despre uși de interior cu geam - unde sunt perfect integrate?
Indiferent că sunt de interior sau de exterior, cu geam sau fără, ușile de interior reprezintă un element definitoriu pentru siguranța și confortul casei tale. Când vine vorba despre...
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
#Calif 2014, #Radu Tanase Calif, #Califatul Militari, #afaceri Calif, #drive through Calif , #Manageri