Povestea managerului francez de la carma unei companii rusesti de transport in Romania

Sambata, 07 Iunie 2014, ora 00:00
2889 citiri
Povestea managerului francez de la carma unei companii rusesti de transport in Romania

Christophe De KORVER controleaza operatiunile in Romania ale companiei de transport si logistica GEFCO, detinuta de Russian Railways (75%) si PSA Peugeot Citroen (25%).

Daca la nivel global, compania sa a raportat o cifra de afaceri de 4 miliarde de euro in 2013, in Romania subsidiara a raportat o cifra de afaceri de aproape 48 milioane de euro.

"Avand in vedere ca GEFCO a deschis filiala din Romania in anul 2005, a existat o tendinta permanenta de crestere rapida (de la 5 milioane in 2006 la aproape 48 de milioane in 2013). In mod clar, urmatorul nostru obiectiv este depasirea pragului de 50 de milioane", explica managerul francez, intr-un interviu acordat Business24.

Desi este responsabil cu operatiunile de logistica si transport pentru companii precum Dacia, Ford, Jaguar-Land Rover sau Electrolux, managerul isi face timp sa cunoasca Romania, sa calatoreasca si sa descopere Delta Dunarii, Bucovina, Cazanele Dunarii sau Paltinisul.

In vacantele mai lungi se intoarce in Franta, pentru a se asigura ca si cei mici vorbesc fluent limba materna, iar in weekenduri si la sfarsit de zi se relaxeaza cu un film bun romanesc, dintre cele vechi, sau colectionand vinuri vechi din intreaga lume.

"Am si unele vinuri bune de la producatori de vin din Romania", sustine Christophe De KORVER

In 2013 ati raportat in Romania o cifra de afaceri de aproape 48 mil euro, dupa ce, 2012 "a fost un an care v-a luat prin surprindere", potrivit declaratiilor dumneavoastra. Spuneti-ne mai multe despre cei doi ani pentru GEFCO si pentru industria transporturilor, in general.

Cu toate ca asteptarile pentru anul 2012 au fost mari in industrie, s-a dovedit a fi un an al recuperarii - pentru GEFCO si pentru industria de logistica. In general, ne-am confruntat cu o incetinire a activitatii, in special in ceea ce priveste colaborarea noastra cu Europa de Vest.

Aceasta situatie nu a fost valabila doar pentru GEFCO, dupa cum am putut vedea in scaderea volumului schimburilor comerciale in activitatile clientilor nostri - si lucram pentru unii dintre cei mai importanti jucatori din sectorul auto, industrie, masini agricole sau electronica.

Chiar si asa, am reusit sa ne crestem cifra de afaceri la nivel local, insa per ansamblu, a existat un impact mai putin favorabil al clientilor la nivelul grupului. Am profitat de a doua parte a anului pentru a optimiza sistemele de logistica si a ne pregati pentru un inceput bun in 2013. In anul 2013, rezultatele au fost mai bune, ne-am reluat ritmul de crestere, inregistrand o cifra de afaceri record de 47,65 de milioane, insa in aceste cifre puteti vedea si efectele efortului depus la finalul anului 2012.

O noua agentie de transport rutier in Craiova, un nou depozit in Arad, certificarea GEFCO Romania ca Operator Economic Autorizat (OEA) si investitii importante de dezvoltare in infrastructura noastra IT - acestea au fost cateva dintre principalele realizari ale ultimului an pentru GEFCO Romania.

In plan general, in 2013, am inceput, de asemenea, sa vedem cresteri catre Est, care au compensat scaderile inregistrate in comertul cu Vestul. In vreme ce consumul national a fost in continuare scazut in 2013, nivelul exporturilor a crescut considerabil, ajungand la un varf istoric, de aproximativ 50 de miliarde de euro, o crestere de 10% fata de 2012, ceea ce a pus unele probleme operatorilor de logistica, in ceea ce priveste echilibrarea fluxurilor internationale.

V-ati facut planuri cu privire la cifra de afaceri din 2014, la nivel local? Ce estimari aveti?

Avand in vedere ca GEFCO a deschis filiala din Romania in anul 2005, a existat o tendinta permanenta de crestere rapida (de la 5 milioane in 2006 la aproape 48 de milioane in 2013). In mod clar, urmatorul nostru obiectiv este depasirea pragului de 50 de milioane - insa este dificil sa faci acum o estimare exacta a cifrei de afaceri pentru 2014 - avem mai multe proiecte mari create, care urmeaza sa fie demarate in lunile urmatoare. Cu toate acestea, in primele 4 luni, GEFCO Romania a mentinut o tendinta pozitiva.

Care sunt planurile dumneavoastra de afaceri la nivel local? In Romania, aveti clienti precum Dacia, Ford, John Deer, Electrolux, Arctic, Pioneer. Intentionati sa incheiati noi contracte pe piata din Romania?

Pentru GEFCO Romania, un obiectiv important este mentinerea si dezvoltarea parteneriatelor cu clientii sai actuali - structura personalului nostru comercial si operational este foarte orientata catre clienti.

Clientii nostri principali au persoane de contact dedicate din sectoarele operational si comercial, care cunosc activitatea foarte bine si sunt capabile sa raspunda in timp util la orice tip de solicitare. Avand in vedere ca, in general, clientii nostri sunt in crestere in Romania, profitam de aceste colaborari si crestem impreuna cu ei.

In ceea ce priveste clientii noi, in fiecare an castigam aproximativ 40 de conturi obisnuite din sectorul intreprinderilor mici & mijlocii si intre 3 si 10 companii mari. Recent, am inceput sa colaboram cu DuPont Pioneer, consolidandu-ne astfel expertiza in domeniul agricol.

De asemenea, in 2014, am inceput sa gestionam transporturi aeriene pentru un producator din industria farmaceutica. Pentru acest an, ne concentram pe dezvoltarea portofoliului de clienti in agricultura, retail, energie si industria petroliera.

Ati declarat ca va concentrati pe crearea de noi solutii de transport aerian si maritim? Ne puteti da mai multe detalii in legatura cu aceasta declaratie?

Pentru partea maritima, ne adresam importatorilor din Orientul Indepartat, un flux care inregistreaza volume importante in Romania. In aceasta privinta, am creat un serviciu complet door-to-door, cu timp optim de tranzit si oferim un discount pentru fiecare TEU la fluxurile noi.

Calitatea serviciului este, de asemenea, foarte importanta pentru noi, acesta este si motivul pentru care colaboram indeaproape cu colegii nostri de la sediile din Asia, pentru a asigura operatiunile optime pentru fiecare transport. Reteaua GEFCO OVS este formata din peste 80 de centre si depozite in intreaga lume, cu o prezenta foarte puternica in Asia.

In ceea ce priveste partea aeriana, GEFCO utilizeaza diverse noduri aeriene din Europa, in functie de cerintele clientului. Utilizam Frankfurt, Viena, Paris, dar si Istanbul, in special pentru fluxurile din si catre Asia - serviciile pe care le oferim sunt de fiecare data analizate si integrate, pentru a oferi cea mai eficienta solutie.

Ati mai declarat ca veti incerca sa mentineti ritmul de crestere si in 2014, datorita dezvoltarilor de proiecte in zona Rusiei. Credeti ca activitatea GEFCO din zona Rusia - Orientul Mijlociu - Asia Centrala va fi afectata de evenimentele recente?

Nu chiar. Deocamdata, rutele noastre catre si dinspre Rusia sunt complet operationale. Speram ca acest conflict nu va creste mai mult. In orice caz, lucram la rute alternative in cazul in care Ucraina isi inchide unele frontiere (cu Romania, Belarus sau Rusia). Si, nu in ultimul rand, suntem capabili sa implementam o solutie maritima in Marea Neagra, pentru a ajunge direct in Rusia.

Care sunt estimarile dumneavoastra pentru sectorul de transport si logistica in 2014? Cum credeti ca va evolua?

Ceea ce asteapta sectorul in anul 2014 este o reluare a consumului pe piata romaneasca - anul trecut, industria de transport si logistica a fost mai degraba luata prin surprindere de nivelul mai ridicat al exporturilor si de reducerea cererilor pentru import. Semnele sunt pozitive, in special din zona de retail si a industriei auto, care da semne de revenire pentru prima data dupa mai multi ani de scadere.

Cum evolueaza activitatea GEFCO Romania in comparatie cu GEFCO din alte tari? Ce probleme ati intampinat?

In primul rand, este important de subliniat ca GEFCO Romania este o filiala care nu este condusa de PSA, ceea ce inseamna ca GEFCO a intrat in Romania fara a depinde de o fabrica PSA locala (ca in multe tari unde a fost creata GEFCO).

GEFCO este legata de industria auto, in general, insa nu toate marcile evolueaza in acelasi mod in acelasi an - un exemplu bun este Dacia-Renault, care a evoluat in mod pozitiv, intr-o perioada slaba pentru industrie. GEFCO a fost afectata partial de scaderile inregistrate de PSA, insa avem alti clienti cu o evolutie de succes in ultimul an, precum Dacia sau Jaguar-Land Rover.

De asemenea, unele tari au un rol important in furnizarea de camioane pentru grup. Tarile din Europa de Sud-Est, inclusiv Romania sau Bulgaria, s-au dovedit a avea mare succes in aceasta privinta.

Sunteti Directorul General al GEFCO Romania din luna septembrie 2010, v-ati obisnuit in Romania? Ce va place cel mai mult la tara noastra?

M-am obisnuit destul de repede deoarece romanii sunt foarte primitori. Inainte, am fost director general in Republica Ceha, asa ca sunt obisnuit sa ma adaptez la diferite culturi. Fiecare experienta in diferite regiuni contribuie la o intelegere globala a afacerii.

Zona rurala a Romaniei este minunata - o experienta unica in Europa. Zone precum Delta Dunarii, Bucovina, Cazanele Dunarii sau Paltinis sunt locuri care trebuie vizitate cu orice pret. Romania are avantajul de a avea si munti si mare, asa ca nu te plictisesti niciodata.

Mergeti des inapoi in Franta? Cum va petreceti vacantele?

Merg in Franta doar pentru vacantele lungi, in principal pentru a ma asigura ca limba franceza este bine vorbita si inteleasa de catre copiii mei. Cred ca este foarte important sa mentii legatura cu originile. Insa vacantele scurte sunt petrecute in Romania, in special in timpul sarbatorilor traditionale, precum Craciunul si Pastele, cand atmosfera este excelenta si unica.

Care sunt pasiunile dumneavoastra si cat timp va ramane pentru ele?

Intre munca, familie si calatoriile de afaceri, timpul ramas pentru hobby-uri este limitat. Totusi, sunt un mare fan al filmelor. Acum, ca vorbesc mai bine limba romana, am inceput sa ma uit si la filme romanesti - unele dintre acestea, mai ales cele mai vechi, sunt foarte bune.

Unul dintre cele mai recente filme romanesti foarte bune pe care l-am vazut este Padurea Spanzuratilor.

De asemenea, din cand in cand, imi face placere sa merg la o piesa buna de opera sau un concert.

Un alt hobby al meu de mai multi ani este colectionarea de vinuri vechi din intreaga lume - am si unele vinuri bune de la producatori de vin din Romania.

Cine este Christophe De KORVER - Managing Director GEFCO Romania

Christophe de Korver a absolvit Facultatea de Inginerie, are studii postuniversitare in cadrul Facultatii de Economie cu specializarea Management si Logistica. Si-a inceput cariera ca membru al echipei de logistica Michelin in Franta, iar din 1994 a inceput sa lucreze in Cehia, in cadrul companiei Kovobrasiv Mnisek, din postul de Controlling Manager.

Doi ani mai tarziu, este integrat in echipa FM Logistic ca Plant Manager al centrului de distribuitie din Tuchomerice. Apoi, odata cu deschiderea unui nou centru in Topolcany, a fost promovat in pozitia de manager de operatiuni pentru Cehia si Slovacia.

In 2002 s-a mutat in Cehia in calitate de manager general al GEFCO, unde a initiat operatiuni GEFCO in Praga, Kolin, Brno in toate sectoarele logistice - rutiere, feroviare, aeriene, maritime- atat pentru tipuri de incarcatura generala, cat si pentru automobile finisate.

Din 2007 este Business Unit Manager Franta pentru activitatile referitoare la logistica si transportul pieselor de schimb existente la nivel international.

Christophe De KORVER a fost numit Managing Director GEFCO Romania in septembrie 2010.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Christophe De KORVER, #GEFCO Romania, #companii transport , #Manageri