Piata autohtona a ciocolatei va stagna in 2009, la circa 900 mil lei

Joi, 24 Septembrie 2009, ora 18:24
1513 citiri
Piata autohtona a ciocolatei va stagna in 2009, la circa 900 mil lei

Piata autohtona a ciocolatei va stagna in acest an la circa 900 milioane lei, valoare inregistrata si in anul 2008, din cauza contextului economic actual, o revenire a pietei de profil fiind posibila in a doua jumatate a anului 2010, a declarat joi pentru NewsIn Doina Cavache.

"Consumatorii sunt mai precauti in alegerile pe care le fac si se orienteaza spre marcile cunoscute, in care au incredere. Se gandesc de doua ori daca intr-adevar au nevoie sau nu de un anumit lucru si nu se mai abat atat de mult de la lista de cumparaturi facuta acasa", a explicat directorul de afaceri corporatiste al Kraft Romania, Doina Cavache.

De asemenea, potrivit senior brand managerului Poiana si Milka, Andreea Cotlarciuc, si brandul Poiana va inregistra in acest an o stagnare a vanzarilor, la 35 milioane de bucati. Poiana a inregistrat in 2008 acelasi volum de vanzari, cu o valoare de 94,5 milioane lei, la un pret mediu la raft de 2,7 lei pe tableta.

"Este primul an, din 2000 si pana acum, cand acest brand inregistreaza stagnare. In anii anteriori am obtinut si cresteri de doua cifre ale vanzarilor. Actul de cumparare anul acesta se realizeaza mult mai atent si mai rationalizat", a spus Cotlarciuc.

In plus, Doina Cavache a adaugat ca vanzarile pe acest brand au scazut usor in ultimele luni, insa compania se bazeaza pe cresterile inregistrate in fiecare an in perioada sarbatorilor, cand este comercializat circa 35% din volumul intregului an.

Senior brand managerul Poiana si Milka a adaugat ca anul acesta preturile brandului Poiana au crescut cu pana la 5% din cauza majorarii costurilor cu materia prima.

Reprezentantul Poiana a mai spus ca, in prezent, in Romania consumul de ciocolata este sub doua kg pe cap de locuitor/an, comparativ cu circa 5-6 kg in alte tari din Europa.

Kraft comercializeaza produse alimentare in peste 150 de tari din intreaga lume. Printre produsele Kraft se numara branzeturile, semipreparatele si dressing-urile Kraft, mezelurile Oscar Mayer, crema de branza Philadelphia, cafeaua Maxwell House; prajiturile si biscuitii Nabisco si marca Oreo; cafeaua Jacobs; ciocolata Milka, Cote d'Or si biscuitii LU.

Cât costă iepurașul de ciocolată pentru Paște în România față de Marea Britanie: ”Românul e cel mai hapsân comerciant”
Cât costă iepurașul de ciocolată pentru Paște în România față de Marea Britanie: ”Românul e cel mai hapsân comerciant”
De trei ani, prețurile continuă să crească într-un ritm amețitor. Salariile și pensiile, mai puțin. La nivelul UE, țara noastră e pe primul loc la inflație. Inclusiv comparativ cu...
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, o versiune simplificată a modelelor de inteligență artificială, adaptată pentru dispozitive cu putere de procesare redusă, precum smartphone-urile și...
#ciocolata, #criza, #poiana, #milka, #kraft , #Manageri