Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Oana Voicu, Creative Ideas: Urmatorul pas, sa pot oferi ceva din tot ce am invatat

Oana Voicu, Creative Ideas: Urmatorul pas, sa pot oferi ceva din tot ce am invatat


Oana Voicu este femeia de afaceri care a creat prima strategie pentru industria SPA din Romania, intr-un moment in care publicul era foarte deschis la nou si un moment in care economia locala si industria luxului erau pe crestere.

"Am simtit ca exista o nevoie acuta de diferentiere a SPA-urilor fata de saloanele de lux, dar si o necesitate de a educa publicul in ceea ce priveste conceptul. A fost, cu siguranta, cea mai frumoasa perioada din viata mea profesionala", sustine Oana Voicu.

Si-a inceput drumul in lumea afacerilor cu o patiserie frantuzeasca, iar acum are propria agentie de comunicare, o agentie de organizare de evenimente, un magazin online de bijuterii si o firma de consultanta, dar proiectele sale profesionale nu se opresc aici.

Dintre toate, afacerea sa de suflet ramane agentia Creative Ideas, insa recunoaste ca profitabilitatea sa din punct de vedere financiar nu este pe una pe termen lung, "daca te gandesti la timpul petrecut in agentie, stresul, grijile care iti afecteaza viata personala si uneori chiar sanatatea".

Urmatorul pas ar fi o afacere de familie, spune femeia de afaceri, intr-un interviu acordat Business24.

Haideti sa vorbim despre inceputurile dvs. in business. Care a fost prima afacere si care a fost motivul pentru care ati decis sa intrati in mediul antreprenorial?

Prima afacere am inceput-o la varsta de 24 ani cand, impreuna cu un partener, am infiintat o firma de catering de patiserie Pret a Porter.

Daca fac exercitiul rememorarii, cred ca am avut dintotdeauna un spirit antreprenorial, pentru ca inca din perioada cand eram in liceu am inceput sa fac bani, ce-i drept, in vacanta de vara, ca vanzatoare la magazinul de accesorii al tatalui meu.

Mi-a placut mereu ideea de libertate si independenta, nedandu-mi seama cat de multe responsabilitati se ascund in spatele acestora.

Cu "mintea de azi", as analiza mult mai atent si mai profund ideea de a porni pe cont propriu o afacere, precum si riscurile si avantajele pe termen lung pe care ar urma sa mi le asum.

Ce v-a determinat sa renuntati la parteneriatul pentru patiseria frantuzeasca si sa porniti pe alt drum?

Cum se intampla de obicei in afaceri, cand sunt mai multe persoane care conduc impreuna un business, apar inevitabil si neconcordante de perspective si nu numai.

Asta apropo de viziunea de dezvoltare de care vorbeam anterior, iar dupa o perioada lunga de neintelegeri am ales sa ma retrag.

Firma a mai rezistat o perioada, dupa care a fost inchisa, ceea ce imi dovedeste ca strategia pe care voiam sa o implementez ar fi fost imperios necesara.

Ati fost si primul strateg al industriei SPA din Romania. Ce v-a convins, la acel moment, ca aceasta industrie are nevoie de o strategie? A existat un model dupa care v-ati inspirat?

Am simtit ca exista o nevoie acuta de diferentiere a SPA-urilor fata de saloanele de lux, dar si o necesitate de a educa publicul in ceea ce priveste conceptul. A fost, cu siguranta, cea mai frumoasa perioada din viata mea profesionala.

Nu cred ca e nimic mai frumos decat sa creezi o piata, sa fii cu adevarat pionier intr-un domeniu si un deschizator de drumuri.

Evident ca am avut modele, asa cum toti avem mai devreme sau mai tarziu si as enumera aici SPA-urile americane din punct de vedere al business-ului si pe cele europene din punct de vedere al stilului.

Insa, absolut totul trebuia trecut prin filtrul pietei locale, adaptat, adaugat, reinventat si asta a fost de fapt provocarea de-ami aduce aportul personal.

Fara indoiala, m-a ajutat si deschiderea publicului la nou, care venea o data cu cresterea economiei locale si a industriei luxului.

De ce nu ati continuat si cu un business in industria SPA? V-ar placea sa aveti o afacere in acest domeniu?

Sincer, nu e o idee la care am renuntat definitiv, insa momentan prefer sa-mi canalizez resursele spre ceea ce consider ca ma implineste ca om si ca profesionist: cursurile de Marketing Medical pe care le predau in cadrul masteratului de Campanii de Relatii Publice si Publicitate (Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Bucuresti) ca Guest Specialist, Agentia de comunicare si relatii publice "Creative Ideas" si Asociatia umanitara "Daruim Impreuna".

Un alt motiv in afara de cele mentionate este ca stiu cat de mare este efortul si mai ales care sunt problemele cu care te confrunti inca din start si ma refer aici in principal la dificultatea gasirii unui personal orientat catre consumatori, inalt calificat si inovativ, dar si la rata extrem de mica de profitabilitate comparativ cu investitiile, care pentru un SPA ca la carte nu sunt deloc mici.

Va dati seama ca, dupa ce am fost consultant pentru numeroase SPA-uri (Pevonia Botanica, Le Comptoir du spa, Jessica, Artego, Paul Mithcel, Eden Spa, Cocor spa, Alpin Spa, Egoist Welness etc.) nu cred ca m-as putea multumi cu o solutie de compromis, mai ales ca este un domeniu care inca imi place foarte mult.

Care sunt, in acest moment, afacerile pe care le conduceti?

In momentul de fata sunt Director General al Creative Ideas, agentie de Marketing si PR existenta pe piata din 2007 si cu expertiza pe zona de medical si lifestyle, Director Editorial al Revistei online Instilulmeu.ro si fondatoare a altor business-uri precum Strategics (firma de consultanta), Evenimente Altfel (organizare de evenimente), Gift List (magazin online de bijuterii).

Care este afacerea dumneavoastra de suflet?

In acest moment, business-ul in care investesc cel mai mult si caruia ii dedic aproape tot timul este agentia de marketing si PR Creative Ideas. Sunt extrem de fericita ca pot contribui cu idei, pot oferi consultanta si ca ma bucur de satisfactii alaturi de colegii mei.

Cat ati investit in agentia de comunicare pe care o conduceti acum?

Aproximativ 15.000 euro, suma care a reprezentat in special sustinerea business-ului in primele 6 luni, plus cheltuielile de deschidere: chirie, mobilier, amenajarea sediului, calculatoare, telefone, o masina de serviciu si lista continua.

Putem spune ca domeniul comunicarii este unul profitabil in acest moment? Ce cifra de afaceri estimati pentru 2013?

Domeniul comunicarii este unul in care trebuie sa fii mereu in priza si sa poti sa te adaptezi la orice schimbare din piata.

Dupa calcule pur economice, da, poate fi profitabil, dar daca te gandesti la timpul petrecut in agentie, stresul, grijile care iti afecteaza viata personala si uneori chiar sanatatea, atunci as putea spune ca este o meserie pe care ar fi bine sa nu o practici pe termen lung.

Estimez ca in 2013 cifra de afaceri va creste cu 10 procente fata de anul trecut.

Privind in spate, la doar 32 de ani, ati avut o patiserie frantuzeasca, ati pus bazele unei agentii de comunicare, ati initiat o strategie pentru industria SPA din Romania. Care este, insa, adevarata dvs. pasiune? Cat timp ii dedicati?

Poate suna a cliseu, insa pasiunea mea de suflet este sa calatoresc mult, des si in tari cat mai indepartate, insa din pacate, in ultima perioada, i-am accordat tot mai putin timp.

Sper sa recuperez si sa imbin calatoriile cu cea de-a doua pasiune a mea, cititul, in vacanta pe care o planuiesc in primavara lui 2014, la Tokio.

Care este urmatorul pas, in afacerile dumneavoastra?

Urmatorul pas ar fi un business de familie, acel tip de business in care sa ma vad avand energia sa il fac si la 80 de ani si pe care sa il pot lasa mostenire.

De fapt, nu neaparat un business lucrativ, ci unul care sa imi permita sa creez ceva cu mainile mele sau sa pot oferi ceva din tot ce am invatat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3557 ori