Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Neil Patel, "creierul" vanzarilor HP si Amazon: Cum sa castigi sute de milioane din online

Neil Patel, "creierul" vanzarilor HP si Amazon: Cum sa castigi sute de milioane din online


Neil Patel este un tanar antreprenor care, prin forte proprii, a creat un sistem ce ajuta companii precum Amazon sau HP sa-si sporeasca vanzarile online cu pana la cateva sute de milioane de dolari.

Publicatia Wall Street Journal l-a numit drept unul dintre cei mai influenti oameni din online, Forbes il include in top 10 oameni de marketing si inclusiv presedintele american Barrack Obama l-a inclus intr-un top al celor mai buni tineri antreprenori.

Cu toate acestea, Neil Patel ramane un tanar modest care recunoaste ca e nevoie de multa munca, studiu si dedicare pentru a ramane in top. Acum calatoreste prin toata lumea si se pregateste sa vina si la Bucuresti, sa stea de vorba cu antreprenorii romani carora este pregatit sa le impartaseasca din secretele sale.

Business24.ro a stat de vorba cu fondatorul CrazyEgg, HelloBar si KISSmetrics, intr-un interviu care ii contureaza atat povestea sa de business, cat si povestea afacerilor cu care a intrat in contact.

V-ati inceput propria afacere, propriul proiect online, cand ati implinit 15 ani. Va rugam sa ne impartasiti povestea si cum ati intrat in afaceri la o varsta atat de frageda.

Cautam un job online si nu reuseam sa gasesc unul cu adevarat bun, pentru ca toata lumea cerea studii superioare. In acelasi timp, am observat ca jobul respectiv le aduce milioane de dolari anual, intrucat, la baza paginii, exista un link catre informatiile financiare ale companiei.

Odata ce am observat asta, am decis sa creez un site copycat (asemanator n.red.). Nu m-am descurcat prea bine intrucat nu am stiut cum sa-mi promovez propriul site.

Astfel am decis sa invat cum s-o fac mai bine, iar asta mi-a fost de folos in cariera mea in marketing online.

Acum sunteti unul dintre cei mai buni oameni de marketing online din intreaga lume, potrivit The Wall Street Journal. Cum ati reusit sa cresteti pana la acest nivel?

Testez si practic marketingul in continuare. Fac constant noi teste, citesc bloguri si carti si incerc sa-mi fortez limitele pana la maxim.

Asta ma ajuta sa-mi pastrez simturile ascutite.

Barack Obama v-a numit unul dintre primii 100 de antreprenori sub 30 de ani. Spuneti-ne mai multe despre afacerile dumneavoastra (CrazyEgg, HelloBar si KISSmetrics) si cum i-ati ajutat pe giganti precum Amazon, NBC sau HP sa-si creasca vanzarile?

Crazy Egg este un instrument de vizualizare care iti arata unde dau oamenii click si unde nu dau. Avand aceste date, poti rula teste A/B pentru a-ti maximiza rata de conversie.

Hellobar este un instrument care te ajuta sa obtii mai multe conversii de pe site-ul tau. Noi adaugam elemente precum "bars", "slides" sau "modals" si alte elemente care contribuie la maximizarea vanzarilor de pe site-ul tau.

KISSmetrics este un instrument de analizat oameni. Acesta te ajuta sa intelegi valorile clientilor tai si iti arata ce trebuie sa faci sa obtii ce-i mai bun pentru site-ul tau.

De-a lungul anilor, marile companii au ales sa foloseasca aceste produse si le-am oferit consultanta in marketing. Asa i-am ajutat si pe cei de la HP sa-si sporeasca vanzarile.

Ne puteti oferi o cifra pentu a ne da seama cat de mult au crescut, mai exact, de cand lucreaza alaturi de dumneavoastra?

Procentajul nu este semnificativ. Insa veniturile au pornit de la zeci de milioane de dolari pana la sute de milioane de dolari.

Acum veniti in Romania, pe 11 mai, pentru a participa la evenimentul GPeC Summit. Ce subiecte veti aborda acolo?

Am sa-i invat pe oameni cum sa-si creasca afacerile prin intermediul content marketing-ului. De la cum sa-i atragi pe clienti pana la cum sa-i convertesti in venituri, am sa-i invat pe oameni tot ce au nevoie sa cunoasca in acest domeniu.

Care sunt principalele tendinte in marketingul online, in 2015?

2015 este anul personalizarii. Deja putem vedea personalizarea atat in motoarele de cautare cat si in retelele de socializare, insa personalizarea va deveni si mai populara in 2015.

Asta va schimba modul in care companiile depun eforturi pentru Search Engine Optimization (SEO) sau Social Media Marketing.

Este Romania un loc bun pentru marketingul online?

Da este un loc bun. Competitiv, dar un loc foarte frumos.

Cand va ganditi la Romania, care este cuvantul care va trece prin minte?

Frumusete. Cred ca Romania este un loc extraordinar... De la bucatarie pana la cultura si oamenii de aici. Abia astept sa vin!

Cu Neil Patel va veti intalni pentru prima oara in Romania la GPeC Summit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3454 ori