Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Monica Cadogan, Vivre: Despre conexiunile dintre arta frumosului si business

Monica Cadogan, Vivre: Despre conexiunile dintre arta frumosului si business


Femeia de afaceri Monica Cadogan vorbeste despre pasiunea sa pentru frumos si conexiunile sale cu aceasta arta inca din scoala. Acum conduce unul dintre cele mai mari magazine online de home&deco din Romania, Vivre, nascut la initiativa Neogen.

Femeia de afaceri vorbeste de vanzari de peste 1 milion de euro pe luna si planuri mari pentru 2014: inclusiv extinderea afacerii si a familiei sale.

"Ideea de afacere a venit intr-o discutie din 2011 din partea Neogen, dar efectiv implementarea a inceput in 2012 cand a fost un moment prielnic in programul si prioritatilor fondatorilor. Vivre a venit la momentul potrivit ca un proiect dorit, visat, studiat cu atentie si pretuit pe masura", povesteste directorul general Vivre.

Fondatorii Vivre sunt Advisory Delta, Andras Nagy Vajda si Neogen, un trio vizionar care mizeaza pe puterea pe care mediul online o are deja, si cresterea afacerilor in acest mediu, mult mai mare decat cea din mediul traditional.

Vivre este o asociere intre Advisory Delta, Andras Nagy Vajda si Neogen. Cum s-a nascut aceasta asociere si cum arata povestea de inceput a afacerii?

Cei trei fondatori Vivre aveau deja o experienta anterioara de aproximativ trei ani de colaborare si oamenii se cunosc de mult timp.

Asocierea e foarte relevanta pentru acest tip de afacere pentru ca imbina cunostiintele strategice ale Neogen in mediul online, puternica experienta in dezvoltare si management de produs a lui Andras Nagy Vajda si viziunea antreprenoriala imbogatita de consultanta de management din Advisory Delta.

Pe langa aceste lucruri, oamenii care iau decizii sunt tineri, doritori sa cladeasca ceva puternic, in acelasi timp cu o atitudine corecta de adevarati parteneri.

Ideea de afacere a venit intr-o discutie din 2011 din partea Neogen, dar efectiv implementarea a inceput in 2012 cand a fost un moment prielnic in programul si prioritatilor fondatorilor. Vivre a venit la momentul potrivit ca un proiect dorit, visat, studiat cu atentie si pretuit pe masura.

Cum s-a nascut ideea de extindere pe pietele din regiune?

Ideea de extindere a existat de la inceput si este parte importanta din strategia Vivre. O astfel de afacere are sens numai daca are un volum si o audienta mare si experienta Neogen in Estul Europei a fost unul din motivele implicarii in Vivre.

Singura necunoscuta era cand se va produce extinderea si in ce piete, cu ce investitie. Dar Vivre a fost creat sa fie un actor transnational.

Aveti vanzari lunare de peste 1 milion de euro. Care sunt produsele cu cel mai mare succes la comunitatea dumneavoastra de clienti?

Vivre se pozitioneaza ca cel mai important magazin online pentru casa si decor. Categoriile in care activam sunt de la textile pana la mobilier sau piese pentru gatit.

Este dificil sa facem un top al celor mai cerute produse, pentru ca fiecare in parte are succes in functie de campaniile derulate. In acest moment, ne mandrim cu oferte unice in Romania in ceea ce priveste obiectele de mobilier, decoratiunile, accesoriile pentru gatit si servit masa.

Modelul unei comunitati de clienti devine tot mai popular, la firmele cu vanzari online. De ce ati ales, ca antreprenor, sa creati o comunitate online de clienti si nu ati ales sa vindeti online catre oricine?

Credem ca in comertul online sunt oportunitati diverse de a inova si adresa provocarile comertului traditional.

Modelul de comunitate a fost unul relevant pentru debut si ne-a ajutat sa comunicam si sa intelegem clientii si piata.

Mai mult decat orice, consideram ca in comert, indiferent de ce vinzi, clientul este cel mai important si orice afacere care il trateaza corect are o sansa in viitor.

Care a fost investitia initiala?

Investitia initiala a fost de aproximativ 400.000 de euro, dar Vivre a beneficiat de suport continuu din partea fondatorilor si este in curs de atragere de noi surse de capital.

Ati declarat, in 2012, ca nu se pune problema recuperarii investitiei pana in 2017. Cum sunt estimarile acum, la inceput de 2014?

In numai un an si jumatate de la infiintare, Vivre a avut o dezvoltare foarte frumoasa, am avut o cifra de afaceri la finalul lui 2013 de 7 milioane de euro, suntem deja prezenti in trei tari, in acest moment, firma este profitabila si in plina expansiune.

Estimarile au fost reflectate corect de realitate si putem afirma ca suntem pe drumul de a consolida un actor important in comertul online regional. Scopul nostru este sa fim lider absolut al pietei online de "homedecor".

Tot atunci ati declarat ca vreti sa ajungeti lideri pe piata home&deco din online pana la sfarsitul lui 2013. Ati reusit acest lucru? Cum au evoluat lucrurile in tot acest timp?

Cu siguranta ca suntem cel mai important actor pur online in homedecor in Romania. Este adevarat ca pe langa modelul propus, oferta de produse si strategia noastra, suntem avantajati si de contextul pietei, care este inca mica, dar care creste constant si se reinventeaza.

Ati declarat ca v-ati inspirat dupa modelul firmelor de curierat. Ce va place in sistemul lor?

M-a inspirat viteza de crestere, necesitatea unor tehnologii de afaceri foarte puternice (gestionarea unor interactiuni cu numere mari privind clienti, furnizori etc) si mai ales faptul ca aceste industrii sunt legate organic.

Comertul online nu poate exista fara curierat rapid si in acest moment comertul online este cel mai important motor de crestere al curieratului la nivelul regiunii. Nu pot spune ca imi place ceva sau nu, dar observam cu admiratie flexibilitatea si modelele antreprenoriale ale partenerilor nostri din curierat rapid si ne inspira sa fim si noi consistenti si curajosi.

Ati investi vreodata intr-o firma de curierat?

Nu. Consider ca in regiune actorii sunt deja definiti si toti banii mi i-as tine in comert online.

Sunteti pasionata de home&deco?

Da. Sunt si eu in targetul Vivre (femeie, locatie urbana, studii superioare, preocupata de familie si frumos) si asta se vede si in bugetul alocat lunar achizitiilor de pe site.

Mai mult, am o legatura speciala cu frumosul prin faptul ca provin dintr-o familie de oameni care au avut activitate in domeniul artistic, iar eu am frecventat doi ani o Scoala Populara de Arta.

Astfel, am fost educata intr-o cultura a frumosului, a simtului estetic si iubesc orice manisfestare care imbogateste spiritul. Se spune ca nimic nu este intamplator in viata, iar faptul ca sunt parte din proiectul Vivre se potriveste cu cine sunt eu, cu aspiratiile si placerile mele.

Asadar, sunteti pasionata si de... casa. Cat de usor este sa imbini cu succes responsabilatile de business cu cele de familie?

Sunt pasionata mai ales de familia mea, si casa e locul in care ne petrecem mult timp, adunam amintiri si ne bucuram de viata. Pentru ca mi-am dorit intotdeauna si o familie mare si multe responsabilitati in cariera, vad imbinarea ca o parte naturala din existenta mea si ma bucur de tot ce este bun.

Cand faci cu drag si cand primesti dragoste, lucrurile capata o usurinta care cateodata ma ia si pe mine prin suprindere.

Cum ati ales sa va petreceti anul acesta Craciunul?

Craciunul si timpul liber este alocat in general familiei extinse (includ aici si prieteni, rude indepartate) si pentru ca am copii are o semnificatie aparte venirea Mosului, decorarea bradului, oferirea de cadouri.

Am avut ani cand am fost mai informali calatorind de Craciun si petrecand vacanta departe de Romania dar in ultimii ani suntem atrasi de modelul traditional.

Ce obiective v-ati stabilit pentru 2014? (atat pe plan personal cat si profesional)

In 2014 imi doresc sa continui alaturi de oamenii deosebiti ce s-a inceput, sa dublam volumele la Vivre si sa am un bebe nou sanatos.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5784 ori