Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Marius Dosinescu, FloriDeLux: Anul acesta inovam!

Marius Dosinescu, FloriDeLux: Anul acesta inovam!


Omul de afaceri Marius Dosinescu a pus bazele primei florarii online din Romania, cu o investite initiala de 300 de euro, in 2003. Investitia s-a ridicat pana la 300.000 de euro, intre timp, insa pentru 2013 isi propune o cifra de afaceri de 600.000 de euro.

Tot in mii de euro vorbeste si despre pasiunea sa, gadgeturile, in care investeste 2.000 de euro anual, dar la care renunta cand are ocazia sa mearga la pescuit. Aici isi gaseste relaxarea cu "vechea lanseta si undita de mal, cu toate frustrarile pe care acestea le aduc".

Nu isi permite prea mult timp de relaxare, pentru ca are grija sa inoveze mereu, ceea ce l-a ajutat sa aiba un avans de 11% in 2012, pe o piata in scadere cu 20%. Cand se relaxeaza, insa, se dedica in totalitate fiului sau, de doi ani, pe care il priveste ca pe cel mai valoros cadou pe care l-a primit vreodata.

Despre afaceri in crestere pe o perioada de criza, despre investitii si planuri de inovare, dar si despre relaxare si efectul terapeutic pe care simplul gest de a face cadouri il are asupra sa, vorbeste Marius Dosinescu, CEO FloriDeLux.ro, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre businessul dumneavoastra. De unde a pornit ideea de a crea o florarie de lux online? Care a fost modelul de business care v-a inspirat?

Am inceput propria afacere in 2001, la doar 21 de ani, cand inca eram student si in paralel cu job-urile pe care le aveam la vremea respectiva. Principalul meu obiectiv pe atunci era sa devin un furnizor serios de servicii de web design si web development pe piata din Romania.

Treptat, ca antreprenor, am invatat lucruri pe care nu aveam de unde sa le stiu de la inceput si, astfel, am decis sa dezvolt afacerea intr-un domeniu cu foarte mult potential la vremea respectiva, dar slab dezvoltat in Romania: e-commerce-ul. Asa a aparut si FlorideLux.ro, in 2003.

Acest business a demarat initial ca un proiect intern al Avantaj NET, prin care doream sa intram pe o nisa libera la momentul respectiv - comertul online cu flori.

Am ajuns sa infiintam, practic, prima florarie online din Romania (cu plata si comanda 100% online) si, ulterior, ne-am dezvoltat si pe alte nise.

Cat ati investit in aceasta afacere, de la infiintarea ei, pana acum?

Investitia initiala in Avantaj NET a fost de 300 de euro (la inceput de drum). In perioada 2003-2006 am investit 96.000 de euro prin fonduri Phare, dintre care 70% nerambursabil si 30% participarea noastra, in infrastructura si marketing.

Aceasta investitie a avut ca rezultat deschiderea a 3 sedii pentru companie, in Bucuresti, Caracal si Craiova.

Pentru FlorideLux.ro am investit initial 30.000 de euro in infrastuctura, marketing si PR.

Investitia ulterioara a fost permanenta si sustinuta, prin reinvestirea profitului obtinut. Astfel, putem vorbi de-a lungul anilor de o investitie de aproximativ 300.000 de euro.

Compania dumneavoastra a avut, in 2012, un avans de 11% pe o piata in scadere cu 20%. Care a fost secretul succesului?

In primul rand, am avut grija sa nu ne oprim din a inova si a realiza investitii continue. Astfel, anul trecut am inaugurat un nou punct de lucru, am relansat site-urile FlorideLux.ro, CosurideLux.ro, dar si intreaga retea de magazine online dedicate Craciunului.

De asemenea, am imbunatatit sistemul de management, care acum permite administrarea si conducerea intr-un mod mai usor a intregii afaceri, prin unificarea tuturor brandurilor din grup sub acelasi ERP.

Urmeaza luna martie, o perioada in care florariile au un mare succes. Cum estimati ca va fi aceasta perioada pentru dumneavoastra?

Pentru noi, luna martie se defineste ca un succes de lunga durata prin faptul ca avem ocazia sa ajungem la foarte multi clienti care, ulterior, vor cumpara permanent de la noi. Astfel, noi nu modificam preturile ci, din contra, venim cu promotii foarte puternice pentru a ne multumi clientii.

Volumele cresc si de pana la 20 de ori fata de o perioada normala a anului, insa tichetul mediu de comanda scade considerabil.

Ce surprize le pregatiti clientilor pentru 1-8 martie?

In fiecare an cream o colectie speciala dedicata acestei perioade. Investitia in colectie se situeaza intre 2.000 si 4.000 euro - depinde de florile utilizate - si fiecare colectie este atent studiata si conceputa in concordanta cu trend-urile internationale.

Anul acesta, mai mult ca oricand, inovam! Aducem un concept nou pentru clientii corporate care doresc sa isi puna amprenta puternic in aceasta perioada prin personalizarea ambalajelor in care sunt livrate produsele.

Aceasta personalizare aduce dupa sine un impact afectiv fantastic - destinatara sau destinatarul asociind instant frumusetea florilor cu brand-ul clientului. Mai mult de atat, putem sa ne incadram in toate nivelurile de buget cu preturi incepand de la 29 lei, incluzand livrarea intr-o singura locatie.

Care este cea mai profitabila afacere din grupul dumneavoastra? De ce?

De departe, cel mai profitabil proiect este www.floridelux.ro, intrucat am lucrat in mod puternic la reducerea sezonalitatii, iar rezultatele pe care le-am avut au dus la o profitabilitate puternica pe intreg parcursul anului, spre deosebire de celelalte proiecte in care investim tot anul, dar rezultatele se arata doar in perioadele aprilie, noiembrie si decembrie.

De asemenea, un proiect care are un potential foarte mare este si www.coroane.ro, insa nu vom intra in detalii.

Ce planuri de business aveti pentru 2013?

Pentru acest an ne-am propus sa ajungem la afaceri de 600.000 de euro, cu 20% mai mult decat am realizat anul trecut, si, de asemenea, sa consolidam proiectele online pe care le avem.

Avem ca obiectiv atingerea unei cote de piata de cel putin 10% prin CosurideLux.ro si impunerea ca lider in ceea ce priveste segmentul low-medium cu Florarie-flori.com, in Bucuresti si zonele limitrofe.

Totodata, in 2013 vom lansa si cateva proiecte noi, prin care vom intra pe noi sectoare de piata.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale? Cum alegeti sa va relaxati la sfarsitul unei saptamani aglomerate?

Din pacate, in aceasta perioada suntem inca in al doilea an din cei cinci pe care ne-am facut planul de dezvoltare, astfel incat perioadele de relaxare sunt foarte scurte.

Totusi, in scurtele perioade cand ma relaxez, imi petrec timpul cu fiul meu care are 2 ani.

Ce pasiuni aveti? Cat investiti in ele?

Pasiunile mele sunt pescuitul si gadget-urile. Pescuitul imi permite sa ma rup de tot ce inseamna tehnologie si chiar imi place sa pescuiesc fara a folosi unelte moderne, ci doar vechea lanseta si undita de mal, cu toate frustrarile pe care acestea le aduc. In pasiunea pentru gadget-uri investesc circa 2.000 de euro anual.

Obisnuiti sa faceti cadouri? Care a fost cel mai frumos si valoros cadou pe care l-ati oferit vreodata?

Da, chiar imi place sa fac cadouri. I-am oferit logodnicei mele o masina impachetata ca un cadou. Valoarea prefer sa nu o divulg.

Dar pe care l-ati primit?

Cel mai frumos cadou pe care l-am primit este, de departe, fiul meu, care mi-a dat un alt sens vietii. Si, de asemenea, este de departe cel mai valoros, fara a vorbi de bani sau alte lucruri materiale.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3032 ori