Managerul Oxette: Despre business cu capital grecesc, neafectat de criza

Sambata, 20 Aprilie 2013, ora 00:00
2780 citiri
Managerul Oxette: Despre business cu capital grecesc, neafectat de criza

Alexandra Popescu conduce Oxette, un business grecesc in Romania, care nu a fost afectat de situatia economica din Grecia, aflandu-se chiar in crestere, in 2012.

Pentru 2013 estimeaza o cifra de afaceri ce depaseste 1,2 milioane de euro si se mandreste cu un loc fruntas intre cele 25 de tari in care brandul grecesc si-a dezvoltat afacerea.

"Avantajul nostru este ca romancele apreciaza calitatea si frumusetea, fiind elegante in orice situatie", explica managerul Oxette, intr-un interviu acordat Business24.

In plus, fata de 2003, cand existau doar 2-3 jucatori in domeniu, acum piata este mult mai bine segmentata, spune Alexandra Popescu, subliniind ca asta inseamna ca avem de-a face cu o piata sanatoasa din punct de vedere economic, "diferentierea facandu-se prin calitatea produselor si a serviciilor oferite".

Pentru performantele sale a studiat foarte mult, nu s-a bazat doar pe intuitia sa de lider. Mai mult, a pus in practica tot ceea ce a invatat de la tatal sau, geolog de profesie, dar si de la mama sa, de la care a invatat totul despre stil si bun gust.

Despre planurile de dezvoltare, despre piata magazinelor de bijuterii, dar si fiecare element care a contribuit la succesul afacerii sale pornita in urma cu zece ani a vorbit Alexandra Popescu, pentru Business24.

Pe ce loc se afla Romania, intre cele 25 de tari in care s-a dezvoltat Oxette pana acum, din punct de vedere al vanzarilor?

In momentul de fata ne mandrim cu ocuparea unui loc fruntas in top 5, ceea ce inseamna o adevarata performanta si ne motiveaza sa lucram in continuare cu aceeasi placere. Avantajul nostru este ca romancele apreciaza calitatea si frumusetea, fiind elegante in orice situatie.

Acesta este si motivul pentru care consider ca impreuna am reusit sa aducem Oxette Romania pe primele locuri in clasamentul international si vreau sa le multumesc pe aceasta cale.

In ce masura ati fost afectati de criza din Grecia din ultima perioada?

Despre criza se vorbeste deja de aproape 4 ani, motiv pentru care cred ca acum am trecut in perioada de normalitate.

In plus, ne-am obisnuit ca acestea sunt conditiile actuale si trebuie sa actionam ca atare. Piata nu mai merge de la sine si astfel principalii jucatori raman cei care stiu sa se diferentieze fata de concurenta.

Datorita prezentei internationale extinse, dar si creativitatii designerilor brandului, pot spune ca Oxette nu a fost afectat de situatia economica din Grecia, iar asta evident, ne bucura.

Cat de aproape sau de departe suntem de obiceiul de cumparare al grecilor? (raportat la bijuterii)

Daca ma intrebati acest lucru acum 10 ani, v-as fi raspuns ca suntem foarte departe de ei. Din fericire, intre timp acest lucru s-a schimbat, iar in ultimii doi ani chiar foarte mult, in bine.

Astfel, suntem din ce in ce mai deschisi in alegerea produselor de calitate si accesorizarea cu bun gust a tinutelor. Poate si aceasta criza ne-a facut sa devenim creativi si indrazneti, iar dupa cum probabil stiti, grecii au o intreaga istorie in acest domeniu, ei fiind cei care au si scris cateva pagini prin Ilias Lalaounis si multi altii.

Ce s-a schimbat pe piata pe care activati fata de 2003?

In primul rand noi toti ne-am schimbat, pentru ca orice fiinta umana este in continua schimbare. Ne-am schimbat nu numai stilul, ci si felul in care privim acest domeniu al modei.

Avem mult mai multe canale informative din care sa ne inspiram si mult mai multe optiuni cand vine vorba de achizitionarea accesoriilor. Fata de 2003, cand existau doar 2-3 jucatori in domeniu, acum piata este mult mai bine segmentata.

Dupa parerea mea, in momentul in care sunt mai multi jucatori pe piata, inseamna ca avem de-a face cu o piata sanatoasa din punct de vedere economic, diferentierea facandu-se prin calitatea produselor si a serviciilor oferite.

Sunteti alaturi de Oxette de 10 ani, de cand a intrat pe piata din Romania si tot dumneavoastra ati ajutat compania sa treaca prin criza cu fruntea sus, insemnand cresteri ale cifrei de afaceri inclusiv in 2012. Care a fost secretul?

Secretul consta in adaptabilitate, creativitatea designerilor brandului nostru, in echipa unita si formata pe care o avem si bineinteles, in calitatea serviciilor si a produselor pe care le oferim.

Considerati ca aveti aptitudini innascute de management sau a fost nevoie de multa munca pentru a atinge succesul?

Nu mai traim in perioada in care abordarea empirica a unui business sa fie suficienta. Tocmai de aceea, in ultima vreme multe structuri antreprenoriale au esuat.

Din punctul meu de vedere, pentru a atinge succesul si a-l mentine este nevoie de o abordare profesionista, bazata pe abilitati si competente acreditate.

Faptul ca am simtit intotdeauna ca pot fi un lider, m-a motivat sa ma perfectionez permanent, urmand cursuri acreditate de management, vanzari, coaching si resurse umane in cadrul unei bine cunoscute companii de training si consultant, CBC Romania.

Aceste competente dobandite treptat m-au ajutat sa pot lua deciziile corecte in orice moment, mai ales in situatiile de criza si haos organizational prin care poate trece o companie la un moment dat.

Ideea extinderii afacerii cu brandul Loisir va apartine? Ce alta optiune aveati astfel incat brandul Oxette sa nu "bata pasul pe loc"?

Brandul Oxette se dezvolta in acest moment la nivel national prin cautarea de potentiali francizati si nu numai. Inca de la intrarea pe piata din Romania, Oxette a facut pasi mici, dar siguri si nu a investit in extinderea retelei de magazine in conditiile in care piata nu putea sustine acest lucru.

Astfel, am abordat strategia de consolidare a businessului si nu cea de expansiune, pana cand nu am simtit ca piata isi revine si poate sustine aceasta noua etapa.

Preluarea brandului Loisir a fost un pas natural, in conditiile in care Loisir este tot un brand al Perideo SA Grecia, detinatorii brandului Oxette. Loisir are un concept dinamic si fresh, adresandu-se in special tinerilor si celor carora nu le este frica de culoare si de noi experiente.

Ce planuri aveti pentru 2013? Ce cifra de afaceri estimati ca veti atinge in acest an?

Pentru 2013 avem in plan mai multe colaborari cu parteneri de-ai nostri in ceea ce priveste extinderea retelei Oxette si Loisir in magazine multibrand, cresterea portofoliului de produse si promovarea tuturor activitatilor in care suntem implicati.

Fara a lua in calcul aceste noi colaborari, estimam ca cifra de afaceri sa ajunga undeva la peste 1,2 milioane de euro.

Obisnuiti sa cumparati si dumneavoastra bijuterii de la Oxette?

Bineinteles! Daca nu crezi in produsele pe care le comercializezi si nu iti plac suficient de mult, atunci nu ai cum sa cresti business-ul pe care il reprezinti asa cum iti doresti.

Ma pot considera unul dintre clientii fideli ai Oxette si Loisir si recunosc ca in fiecare zi port un ceas si bijuteriii semnate de aceste doua branduri.

Dincolo de business, bijuteriile fac parte din pasiunile dumneavoastra? Cat investiti in ele, pentru dumneavoastra personal?

Da, intr-adevar este o pasiune mult mai veche, insuflata de catre mama mea in materie de stil si bun gust si de tatal meu (care este geolog de profesie) cand vine vorba de materialele din care sunt realizate accesoriile.

Intr-adevar, orice achizitie de bijuterie poate fi considerata o investitie din moment ce acestea nu isi pierd valoarea in timp, dimpotriva, devin atemporale, putand fi lasate mostenire din generatie in generatie.

Nu pot sa spun ca am un buget stabilit, dar va dati seama cum este sa le ai mereu la indemana... foarte greu sa te abtii!

Ce alte pasiuni aveti si cum alegeti sa va relaxati in vacante si weekenduri?

Sunt fericita sa ma numar printre cei care pot spune cu certitudine ca jobul reprezinta chiar cea mai mare pasiune, insa pe langa accesorii si bijuterii fashion ma simt extrem de atrasa de muzica si dans.

Vacantele imi place sa mi le petrec cat mai departe de tumultul orasului, iar in weekend-uri incerc sa acord cat mai mult timp familiei si prietenilor, pentru a ne incarca reciproc cu energie pozitiva pentru urmatoarea saptamana.

ToddyCat, hackerii care vizează organizații guvernamentale și militare. Cum își obțin informațiile
ToddyCat, hackerii care vizează organizații guvernamentale și militare. Cum își obțin informațiile
Kaspersky, compania rusă de securitate cibernetică, a raportat recent activitățile unui grup de hackeri numit ToddyCat, care vizează organizații guvernamentale și militare din regiunea...
Cum funcționează tehnologia QD-OLED de pe noile televizoare smart și cu ce beneficii vine
Cum funcționează tehnologia QD-OLED de pe noile televizoare smart și cu ce beneficii vine
Anunțată recent, tehnologia ecranelor QDEL promite să revoluționeze industria televizoarelor, începând cu segmentul premium și extinzându-se treptat către gama de buget. În timp ce...
#Alexandra Popescu Oxette, #afaceri capital Grecia, #afaceri grecesti criza , #Manageri