Managerii decid mai curand pe baza experientei si sfaturilor decat pe cea a analizei de date

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 08:53
1235 citiri
Managerii decid mai curand pe baza experientei si sfaturilor decat pe cea a analizei de date

Directorii executivi se bazeaza mai mult pe experienta si sfaturile primite atunci cand iau decizii esentiale pentru afacere, insa companiile care folosesc analiza de date raporteaza procese decizionale imbunatatite, arata un raport EIU/ PwC.

"Marea majoritate a directorilor executivi din intreaga lume - 94% - afirma ca managementul companiei lor este pregatit sa ia decizii importante legate de directia strategica a afacerii, dar doar o treime s-a bazat in primul rand pe date si analize atunci cand a luat cea mai recenta decizie importanta. Intuitia si experienta executivilor si sfaturile sau experienta altora din companie au stat la baza deciziilor luate de 58% dintre directorii executivi. Cu toate acestea, cei 43% dintre directorii executivi care au declarat ca se bazeaza preponderent pe date au raportat si cele mai mari imbunatatiri ale procesului decizional in ultimii doi ani. Toti executivii au sustinut ca prioritatea lor pentru urmatorii doi ani este sa faca investitii in calitatea analizei datelor pentru a lua decizii cat mai bune", se arata intr-un comunicat al PwC Romania.

Conform "Gut & gigabytes: Capitalising on the art & science in decision making", noul raport-sondaj al Economist Intelligence Unit sponsorizat de PwC, directorii executivi iau frecvent decizii importante si le revizuiesc des. Mai mult de trei sferturi dintre directorii executivi iau decizii importante in fiecare semestru, iar 43% le revizuiesc in fiecare luna.

Care sunt domeniile pe care executivii vor trebui sa le ia in considerare

Sondajul mai arata si ca principalele cinci domenii pe care executivii vor trebui sa le ia in considerare in urmatoarele 12 luni sunt cresterea afacerii existente, colaborarea cu competitorii, micsorarea afacerii existente, intrarea intr-o noua industrie sau inceperea unei noi afaceri, precum si sursele de finantare.

"Succesul unei companii din ziua de astazi este legat de cat de bine ia deciziile strategice. Fara o analiza atenta a datelor privind evolutia pietei, a competitorilor, a celor mai bune practici din sectorul de activitate, companiile risca sa rateze oportunitati de afaceri importante. Iar intr-o piata precum Romania, unde o serie de date nu sunt disponibile sau nu sunt precise, companiile trebuie sa fie atente cu interpretarea datelor", a declarat Bogdan Belciu, partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.

Directorii executivi au considerat ca aparitia unei oportunitati de afaceri pe care nu o puteau ignora a fost principala motivatie pentru luarea unei decizii majore (30%). Alte motive invocate au fost luarea unor decizii care au fost anterior amanate (25%), incadrarea in strategia companiei (18%), testarea unor idei (15%), reactia la unii factori externi (9%) si noile reglementari din domeniu (4%).

In ciuda obisnuintei directorilor executivi de a lua decizii bazate pe instinct, aproape doua treimi (63%) au afirmat ca folosirea datelor a schimbat modul in care compania lor ia decizii si se asteapta ca aceasta sa aiba un impact crescut pe viitor.

Principalele trei schimbari pe care executivii considera ca le vor aduce procesului decizional includ numarul oamenilor implicati in luarea deciziilor, folosirea in mai mare masura a analizelor de date, precum si intemeierea unor echipe specializate pe analiza datelor in vederea luarii deciziilor strategice, arata analistii.

"Cu o miza atat de mare atunci cand vine vorba despre impactul deciziilor strategice asupra profitabilitatii (adesea evaluata la cateva miliarde dolari), companiile incearca sa isi imbunatateasca viteza si gradul de sofisticare al procesului decizional. Acesta necesita folosirea datelor si a tehnicilor de analiza de ultima ora, precum si clarificarea responsabilitatii si a proceselor de luare a deciziilor", a adaugat Belciu.

Rezultatele sondajului indica o abordare echilibrata a folosirii datelor si analizelor cu scopul de a lua rapid decizii importante si complexe pentru a obtine avantaje competitive.

Sondajul EIU derulat in mai 2014 se bazeaza pe raspunsurile a 1.135 de persoane cu functii executive, dintre care 54% sunt cu grad de director sau membri ai consiliilor de conducere.

Respondentii sunt din Europa (29%), America de Nord (35%) si regiunea Asia-Pacific (24%). Restul provin din America Latina, Orientul Mijlociu si Africa. Companiile activeaza in 18 industrii, majoritatea acestora raportand anul trecut venituri de cel putin un miliard de dolari.

Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm a anunțat recent lansarea noii platforme Snapdragon X Plus, destinată laptopurilor, promițând performanțe remarcabile, durată extinsă de viață a bateriei și capacități avansate...
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
#studiu management, #PwC studiu , #Manageri