Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Manager in lumea ciocolatei: Cine este Franco Del Fabbro, noul CEO Heidi

Manager in lumea ciocolatei: Cine este Franco Del Fabbro, noul CEO Heidi


Franco Del Fabbro este noul CEO al producatorului de ciocolata Heidi de la 1 iulie, pozitie detinuta din 2008 pana acum de Erwin Vondenhoff.

Noul director este un italian cu experienta in lumea cicolateriei si a industriei alimentare, venind de pe o pozitie de conducere in cadrul Mondelez International, compania care detine branduri precum Milka sau Oreo.

Chiar daca evolutia sa profesionala l-a adus pe calea ciocolateriei, lucrurile nu au stat asa mereu: intotdeauna si-a dorit sa devina capitanul unui vas din Flota Maritima Italiana.

Iubeste apa si este chiar salvamar acreditat si profesor de inot, povesteste Franco del Fabbro, intr-un interviu acordat Business24.

Cat despre compania pe care o conduce incepand cu aceasta luna, o priveste mult mai uman decat oricare alt manager: "Imi place sa ma gandesc la Heidi ca la o fata frumoasa si inteligenta, care abia ce a implinit 20 de ani. Este ambitioasa si are multe visuri marete. Pornind de la o astfel de imagine, rolul meu este acela de a o face pe Heidi sa inteleaga ce vrea sa fie, pe masura ce devine adult", mai spune managerul.

Ce planuri dulci are pentru Romania, care sunt provocarile pe care le intalneste in aceasta lume a ciocolatei, ce stie despre tara noastra si cum a ajuns in fruntea producatorului de ciocolata Heidi, vorbeste pe larg Del Fabbro, pentru Business24.

Acum, cand Heidi aniverseaza 20 de ani de existenta, ati devenit CEO-ul companiei. Ne puteti povesti cate ceva despre istoria Heidi si despre cum ati ajuns sa faceti parte din ea?

Povestea Heidi incepe acum 20 de ani, cand brandul a luat nastere in mainile maestrului cicolatier elvetian Laederach.

Acesta a intrat in Romania pe o piata in curs de dezvoltare, ce purta inca influente puternice ale perioadei comuniste. Cu multa rabdare si investitii serioase, a reusit sa transforme un vis in realitate, producand ciocolata premium delicioasa, apreciata in acest moment in mai mult de 50 de tari.

Eu am ajuns sa fac parte din povestea Heidi datorita experientei pe care am acumulat-o la Mondelez, lucrand ca General Manager pentru piata din Bulgaria.

Un fost coleg din Mondelez, Presedintele consiliului de conducere al KEX (Kex Group este compania care detine Heidi Chocolat si Kandia - n.red.), m-a sunat si mi-a propus aceasta functie.

Ce inseamna sa fii CEO al Heidi Chocolat?

Imi place sa ma gandesc la Heidi ca la o fata frumoasa si inteligenta, care abia ce a implinit 20 de ani. Este ambitioasa si are multe visuri marete. Pornind de la o astfel de imagine, rolul meu este acela de a o face pe Heidi sa inteleaga ce vrea sa fie, pe masura ce devine adult.

O sprijin in drumul ei spre a deveni o femeie puternica, care sa se simta acasa peste tot in lume. Din fericire, nu joc singur acest rol, intrucat am alaturi o echipa de profesionisti care o cunosc mai bine decat mine si care deja au facut o treaba excelenta, ajutand-o sa creasca si sa devina ceea ce este acum.

Care considerati ca sunt cele mai mari provocari cu care Heidi se va confrunta de acum inainte?

Daca imi permiteti sa renunt pentru moment la metafora tinerei de 20 de ani, cea mai mare provocare cu care ne confruntam in acest moment o reprezinta cresterea foarte rapida a costurilor pentru cacao si alte produse asociate.

Cererea de ciocolata la nivel mondial creste din ce in ce mai mult, in timp ce rezerva este aceeasi sau chiar se micsoreaza, in functie de conditiile meteo din tarile producatoare.

Pentru costul boabelor de cacao se estimeaza o crestere de 80%, incepand cu anul trecut si pana anul viitor. Daca am incerca sa integram aceasta crestere in mediul intern ar insemna un compromis in ceea ce priveste calitatea produselor noastre, pe care, insa, nu suntem dispusi sa-l facem, sub nicio forma!

Astfel, vom continua sa oferim consumatorilor nostri ciocolata de cea mai inalta calitate, chiar daca acest lucru va insemna si preturi ceva mai mari. Sunt increzator in faptul ca iubitorii de ciocolata Heidi vor intelege situatia si vor ramane loiali brand-ului nostru.

Il inlocuiti in functia de CEO pe Erwin Vondenhoff, care acum 6 ani prelua aceasta pozitie si se muta in Romania. Planuiti sa va mutat si dumneavoastra aici?

Spre deosebire de situatia domnului Vondenhoff, copii mei sunt un pic mai mari (am trei adolescenti: de 18, 16 si 12 ani), astfel ca ei se afla intr-o etapa a vietii in care mutatul este un subiect delicat, avand in vedere dimensiunea sociala care este atat de importanta pentru ei.

De aceea, am ajuns la un compromis. Familia mea va locui in continuare la Viena, unde ne aflam de 9 ani, iar eu voi face naveta saptamanal la Bucuresti.

Totodata, sub conducerea domnului Vondenhoff, Heidi a crescut foarte mult pe piata internationala, fiind prezenta in aproape 50 de tari, de la Canada si pana la China. Acest lucru implica destul de multe calatorii, care se pot face usor, fie de la Bucuresti, fie de la Vienna.

Ce parere aveti despre Romania?

Sunt de putin timp in Romania, asa ca mai am inca foarte multe de invatat despre aceasta tara si despre poporul ei. Insa voi impartasi un moment foarte personal: acum aproape 25 de ani, imi aduc aminte de parca s-ar fi intamplat ieri, tatal meu si cu mine stateam in fata televizorului si aveam lacrimi de bucurie privind cum poporul roman reusea sa scape de sub dictatura comunista.

Nu aveam nicio legatura personala cu Romania, insa va asigur ca in acel moment eu si tata ne doream sa fi fost acolo, in Piata Revolutiei, alaturi de miile de oameni!

In ceea ce ma priveste, fiind Italian, sunt de parere ca punctele noastre comune ca popoare, sunt foarte vizibile: suntem oameni pasionati, relaxati, apreciem relatiile personale si poate ca suntem mai putin organizati fata de popoarele din partea de nord a Europei.

Ce planuri aveti pentru Romania?

Romania este inima lui Heidi. Aici este locul unde s-a nascut si unde si-a petrecut cei mai importanti ani din viata. Romania este acasa pentru Heidi si asa va fi intotdeauna. Pe masura ce ea creste, creste si dorinta de a a vedea si de a cunoaste lumea.

A fi conducatorul unei fabrici de ciocolata reprezinta visul oricarui copil. A fost si visul dumneavoastra?

Mi-ar fi placut sa fie asa, dar nu. Cand eram copil, visam sa devin capitanul unui vas din Flota Maritima Italiana.

Dintr-o intamplare, am ajuns sa studiez tehnologia alimentara si apoi am trecut in zona marketingului produselor alimentare, unde ma aflu acum. Cu siguranta ma bucur ca am ajuns aici, iar copiii mei deja m-au intrebat cand pot veni sa viziteze fabrica si sa-si faca propria ciocolata la Heidi ChocoWorld.

Apropo, daca nu ati fost inca la Heidi ChocoWorld, va sfatuiesc sa mergeti cat mai curand! Ofera o experienta uimitoare atat pentru copii, cat si pentru adulti.

Care este ciocolata dumneavoastra preferata?

Nu pot rezista in fata unei tablete Heidi Gourmet Dark cu alune caramelizate. Este un produs care in mod normal se regaseste doar in cele mai selecte magazine de ciocolata din Elvetia, dar la preturi mult mai mari decat cele de la Heidi.

Si totusi, cum reusiti sa va mentineti in forma? Practicat vreun sport?

Nu sunt o persoana foarte sportiva, ma straduiesc sa am grija ce mananc si, atunci cand timpul imi permite, joc tenis sau merg pe bicicleta. Sunt salvamar acreditat si profesor de inot, asa ca, acolo unde exista apa, ma aflu si eu.

Cum va relaxati in weekend-uri si in vacante?

Aflandu-ma departe de casa in timpul saptamanii, weekend-urile sunt dedicate timpului petrecut cu familia si prietenii. In ceea ce priveste vacantele, am povestit deja despre dragostea mea pentru apa si pentru mare, asa ca, de fiecare data merg pe plajele italiene, unde ma bucur de vin si de mancare buna si unde imi incarc bateriile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3530 ori