Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lucian Aldescu: De la curierat rapid pe bicicleta la lider in Balcani

Lucian Aldescu: De la curierat rapid pe bicicleta la lider in Balcani


Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, vorbeste despre primii pasi timizi pe care i-a facut in afaceri si ne arata cum, in 2015, are in plan sa devina liderul pietei de curierat din Balcani, pana in 2020.

"Am inceput cu un capital social de 10.000 dolari, cinci biciclisti, un controller, un specialist in customer service si doi antreprenori cu abilitati de vanzare si management", isi incepe omul de afaceri povestea.

Compania sa purta numele Pegasus Curier si a atras atentia chiar Postei Franceze prin know-how si profesionalism.

In urma achizitiei din 2008 de catre GeoPost, mica sa afacere devenea DPD Romania, o afacere ce a inregistrat o cifra de 75,5 milioane lei in 2014 si pentru care are in plan investitii de 15 milioane de euro.

"Am inceput anul concentrati pe obiectivul de a deveni lideri de piata in zona Balcanilor", spune Lucian Aldescu, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne, pentru inceput, despre modul in care ati intrat in afaceri. Cum ati infiintat Pegasus Courier?

Povestea Pegasus Courier a inceput in septembrie 1997, cand prietenul meu britanic James Gray Cheape a venit in Romania cu o noua idee de business: curierat rapid, pe bicicleta!

Ideea era, intr-adevar, indrazneata la vremea respectiva, insa am crezut foarte mult in ea amandoi si iata ca s-a transformat intr-o companie de curierat matura, ajunsa astazi la 18 ani, varsta majoratului.

A fost prima companie de curierat Same Day din Bucuresti. Ce v-a inspirat sa mergeti in aceasta directie?

Livrarea Same Day in Bucuresti s-a nascut din dorinta de a aduce un serviciu nou si foarte accesibil pe piata din Romania.

Am fost prima companie care a oferit acesta solutie romanilor, si se pare ca a avut un impact major in piata, deoarece si astazi, la 18 ani de la infiintarea Pegasus Courier, suntem cunoscuti ca fiind inovatorii pietei de curierat romanesc.

Filosofia noastra continua sa se bazeze pe inovatie, in fiecare an venim cu noi servicii, menite sa sprijine afacerile partenerilor nostri.

Pegasus a fost achizionata in 2008 de catre grupul GeoPost, preluand numele de DPD Romania. Iata, asadar, o turnura spectaculoasa a lucrurilor. Cum a ajuns o companie romaneasca in atentia Postei Franceze?

Am inceput cu un capital social de 10.000 dolari, cinci biciclisti, un controller, un specialist in customer service si doi antreprenori cu abilitati de vanzare si management.

In 2008, cand grupul GeoPost ne-a achizitionat, ajunsesem la 300 de angajati si colaboratori.

Cred ca factorul decisiv in procesul de achizitie a fost echipa Pegasus, know-how-ul si potentialul pe care aceasta il avea pe piata de curierat din Romania.

De atunci, compania DPD Romania creste spectaculos. Ne puteti vorbi despre cateva cifre relevante pentru companie in 2014?

Mutarile din piata, investitiile realizate de catre jucatori, dar si amploarea fenomenului de e-commerce au oferit pietei un caracter dinamic, facand-o mai atractiva in 2014.

A fost un an important si pentru noi, in care am pastrat trendul ascendent al business-ului si am demarat planul de a transforma DPD in liderul pietei de curierat din Balcani, pana in 2020.

Pentru a sustine acest obiectiv, avem un plan investitional de15 milioane euro, concentrat atat pe dezvoltarea tehnologiei IT a DPD, cat si pe dezvoltarea si eficientizarea depozitelor, a flotei de masini, echipamente noi si curieri.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, in 2014 aceasta a crescut la 75,5 milioane lei, cu 14% fata de 2013.

Ce planuri aveti pentru 2015?

Am inceput anul concentrati pe obiectivul de a deveni lideri de piata in zona Balcanilor.

In acest sens, avem o serie de proiecte pe care le dezvoltam in 2015: implementarea solutiei "one hour predict", care ofera clientului posibilitatea de a sti exact ora la care i se va livra coletul, dar si dezvoltarea retelei centrelor de colectare si livrare Pickup.

In prezent avem peste 80 de puncte Pickupin principalele orase din tara, si ne-am propus ca anul viitor sa avem 300, atat puncte proprii DPD, cat si magazine ale partenerilor nostri.

Iata ca in 2015 niciun business solid nu poate evita contactul cu online-ul. Cum a fost acesta pentru compania dumneavoastra? Cum au fost influentate afacerile din domeniul curieratului de cand romanii comanda tot mai mult online?

Consider ca piata de curierat s-a tranformat in ultimii ani datorita comertului electronic. Iar ecommerce-ul va continua sa aibaun rol decisiv in evolutia business-ului de curierat, nu numai in 2015, ci si mai departe, in viitor.

Pentru DPD, a livra trimiteri generate de online inseamna a continua sa investim in tehnologie si in oamenii nostri. B2C si C2C inseamna inovatie si comunicare.

Comertul electronic genereaza in prezent 50% din business-ul nostru. Este un procent care vorbeste de la sine despre importanta e-commerce-ului, si care justifica toate investitiile si eforturile pe care le vom depune pentru a oferi solutii de curierat eficiente atat pentru magazine, cat si pentru clientul final.

Ce v-a atras catre acest domeniu al transportului, logisticii si curieratului, inca de la inceput?

M-a atras si ma atrage, in continuare, pentru faptul ca este un domeniu foarte dinamic si interesant, care iti permite, in fiecare zi, sa gandesti si sa implementezi o solutie noua.

Ce pasiuni aveti?

Incerc cat pot de des sa pescuiesc, in special rapitori, si imi face placere, in orice moment, sa descopar locuri si oameni noi.

Cum alegeti sa va relaxati in weekenduri si vacante?

Calatoresc cat se poate de mult, atat cat mi-o permite timpul, sau fac sport impreuna cu cei dragi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 37452 ori