Interviu cu Laurentiu Scheusan, Country Manager: Veniturile Actavis Romania au crescut pe primul semestru cu 24%, la 56 mil euro

Luni, 08 Octombrie 2007, ora 16:20
2747 citiri
Interviu cu Laurentiu Scheusan, Country Manager: Veniturile Actavis Romania au crescut pe primul semestru cu 24%, la 56 mil euro

Actavis este una dintre companiile de top din industria farmaceuticelor, specializata in dezvoltarea, productia si comercializarea medicamentelor generice. Cu sediul central in Islanda, compania are peste 11.000 de angajati si actioneaza in 40 de tari din intreaga lume. Achizitia Sindan in martie 2006 a reprezentat pentru Grupul Actavis momentul in care a obtinut accesul la un nou domeniu farmaceutic, cel al medicamentelor folosite in tratamentul complex al cancerului. Vanzarile de medicamente oncologice ale companiei in spitale reprezinta aproape 88% din vanzarile totale din 2006, in timp ce vanzarile pe piata de retail au reprezentat 2%.

Pe ce piete actioneaza compania?

Principalele piete pe care Actavis este prezenta sunt Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Turcia si Rusia. Romania reprezinta si ea una dintre pietele cheie ale Actavis unde compania tinteste ocuparea unui loc in primii cinci jucatori. Pentru anul 2007, estimam la nivel de Grup vanzari totale de 1,6 miliarde euro, aproximativ o treime din aceasta cifra revenind vanzarilor inregistrate in SUA. Din 1999 pana in prezent, Actavis a crescut constant, mare parte a acestei cresteri datorandu-se celor 25 de achizitii strategice pe care le-a realizat. Una dintre achizitiile majore ale anului 2006 pentru grupul Actavis este compania Sindan, singurul producator roman de oncologice.

Care este produsul numarul unu al Actavis?

Avem in portofoliul Grupului peste 650 de produse, dintre care 376 de produse au fost lansate pe piata doar in anul 2006, iar alte 500 se asteapta a fi lansate in 2007. De asemenea, Actavis are una dintre cele mai puternice linii de productie din industrie, cu peste 350 de produse (aproximativ 200 de molecule) in curs de dezvoltare si inregistrare in prezent.

Este vorba despre medicamente destinate afectiunilor sistemului nervos central, sistemului cardiLaurentiu Scheusanovascular si de cele care fac parte din clasa terapeutica de produse anti-infectioase, precum si de OTC-uri. Este greu de spus care este produsul numarul unu la nivel global, datorita faptului ca pentru fiecare piata exista un produs care este considerat cel mai important.

Pentru Romania insa, putem spune ca la acest moment portofoliul de medicamente oncologice reprezinta cea mai mare parte a vanzarilor inregistrate aici.

Care este valoarea de piata a Grupului Actavis?

La acest moment, capitalizarea bursiera a Actavis este de aproximativ 3,3 miliarde Euro.

Ce strategie are Grupul pentru perioada urmatoare?

Angajamentul Actavis fata de clientii nostri este sa le oferim acestora o gama larga de produse accesibile si de inalta calitate, care sa acopere toate clasele terapeutice importante.

Strategia noastra de crestere se construieste pe consolidare, integrare rapida, structuri de management la nivel local si investitii in facilitati de productie de inalta clasa.

Care este principalul avantaj al acestui tip de medicamente?

Principalul avantaj al genericelor este ca sunt mult mai ieftine decat medicamentele originale. Principala preocupare a producatorilor de medicamente generice este, in acest context, ocuparea unei pozitii privilegiate de "primul venit pe piata", ceea ce inseamna ca o companie lanseaza un medicament generic imediat dupa expirarea patentului original, inaintea competitorilor sai, statut care ii ofera un avantaj pe piata respectiva pentru o anumita perioada.

Care este valoarea pietei medicamentelor generice in Romania?

In 2006 valoarea reprezentnata de generice pe piata locala a fost de 450 milioane EUR.

actavis4.jpgCum a evoluat aceasta in 2006?

Piata genericelor in 2006 a inregistrat o crestere de 25 % comparativ cu 2005, Romania fiind una din pietele cu cea mai mare rata de penetrare a genericelor.

Ce estimari aveti pentru 2007?

Pentru anul 2007, estimam realizarea unor venituri de 100 milioane de euro si o crestere a exporturilor de cel putin 50%, urmand ca in anul 2009 exporturile sa reprezinte 50% din cifra de afaceri.

Ce a insemnat pentru Actavis achizitia Sindan?

Achizitia Sindan in martie 2006 a reprezentat pentru Actavis momentul in care a obtinut accesul la un nou domeniu farmaceutic, cel al medicamentelor folosite in tratamentul complex al cancerului. Putem spune ca Sindan, actualmente Actavis in Romania, este centrul de excelenta al Grupului specializat in dezvoltarea, productia si comercializarea oncologicelor. In plus, Actavis a castigat accesul la o piata cu un potential foarte mare si o platforma solida pe care sa isi consolideze dezvoltarea viitoare in aceasta parte a lumii.

Intentionati sa cresteti organic sau aveti in vedere si alte achizitii?

Cu siguranta procesul de achizitii nu se opreste aici. Piata medicamentelor la nivel global manifesta tendinte puternice de consolidare si probabil vom asista in viitorul nu foarte indepartat la conturarea unui tablou cu un numar de cativa jucatori puternici. Vom fi si noi acolo!

Pe ce piete actioneaza Sindan?

In 2005, Sindan detinea retele de distributie in 7 tari - Japonia, Marea Britanie, Polonia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria si Moldova - distribuind in 2006, 7 produse. Mai mult, Sindan, actualmente Actavis, este singurul producator din Romania care distribuie medicamente pe piata japoneza si in Marea Britanie.

In prezent, portofoliul de oncologice cuprinde 29 de produse. Au fost obtinute alte 61 de aprobari pentru punerea pe piata a produselor noastre in Marea Britanie, Japonia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Slovacia, Bielorusia, Moldova, Ucraina si Rusia. Sunt in curs de obtinere alte 210 aprobari in Statele Unite ale Americii, Japonia, tarile Uniunii Europene, Rusia, Turcia, Croatia, Africa de Sud si tarile din Balcani. In 2007, compania va lansa 19 noi produse pe piata de retail din Romania.

Ce cota are Sindan pe piata autohtona?actavis3.jpg

Actavis detine 2% din piata de produse farmaceutice (pentru portofoliul de produse proprii). In 2007, estimam o cota de piata de 2,5% ca producator. Vanzarile sunt estimate sa creasca datorita lansarii produselor din portofoliul grupului Actavis pe piata de retail din Romania si penetrarii noilor piete din Uniunea Europeana si Statele Unite cu produsele noastre oncologice.

Ce cifra de afaceri a realizat Sindan in anul 2006?

In anul 2006, am inregistrat o crestere de 38.5% fata de 2005, veniturile totale ridicandu-se la 95 de milioane euro, din care 85 de milioane euro in Romania si 10 milioane euro din exporturi. Profitul a fost in linie cu profitul global la nivelul grupului Actavis.

Cat din aceasta cifra reprezinta vanzari catre spitale si cat pe zona de retail?Vanzarile de medicamente oncologice in spitale reprezinta aproape 88% din vanzarile totale din 2006, in timp ce vanzarile pe piata de retail au reprezentat 2%.

Cat inseamna din acest indicator exporturile de medicamente realizate de Sindan?

Exporturile din portofoliul de oncologice a reprezentat in 2006 peste 10%. Anul acesta estimam o crestere de 50% a cifrei care reprezinta exporturile.

Cum este prezenta compania in zona de responsabilitate sociala? Care sunt cel mai importante proiecte?

Grupul Actavis este constient de responsabilitatea pe care o are fata de comunitatile unde isi desfasoara operatiunile. Activitatile noastre in acest domeniu sunt menite sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor din jurul nostru, sa sprijine bolnavii care au nevoie de ajutor, dar si familiile acestora, precum si comunitatea in ansamblu. In anii anteriori, Sindan a sustinut tratamentul oncologic ambulatoriu al pacientilor in cadrul Institutului Oncologic din Bucuresti, unde acestia au beneficiat de cele mai noi metode de diagnosticare si tratament, fara a avea nevoie de spitalizare.

In plus, Actavis sponsorizeaza numeroase fundatii implicate in oferirea de asistenta bolnavilor de cancer si familiilor acestora. Compania sprijina constant cercetarea stiintifica si programele de inovatie, cum ar fi premiul "Actavis sustine performanta", un program care recompenseaza lotul de elevi participanti la Olimpiada Internationala de Chimie pentru rezultatele deosebite ale acestora. Si vara aceasta, elevii s-au intors de la Olimpiada de la Moscova cu rezultate bune: trei medalii de argint si una de bronz, iar Actavis i-a rasplatit cu premii substantiale. De asemenea, initiem un program prin care vom acorda burse lunare olimpicilor care isi vor continua studiile universitare in Romania si le vom oferi posibilitatea de a face practica in laboratorul Actavis, unul dintre cele mai moderne laboratoare de acest tip din Romania si nu numai.

Un interviu in exclusivitate pentru Bloombiz.ro

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...