Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cand specializarea aduce calitate - interviu Foodwise

Cand specializarea aduce calitate - interviu Foodwise

Trei doamne puternice tin in mana imaginea marilor producatori de bauturi si mancare din Romania. La cinci ani dupa infiintarea agentiei Hello, au ales sa se specializeze si sa ofere expertiza maxima celor mai exigenti clienti prin Foodwise.

Marilena Istratescu este Managing Partner & Founder Foodwise, hub-ul de comunicare pentru industria food&bev, parte a grupului de comunicare Hello.

"Am infiintat Hello Group in anul 2010, impreuna cu Cristina Diaconescu si Andreea Celescu, doua profesioniste cu care colaborasem foarte bine anterior, in alte agentii din biografia noastra" explica antreprenoarea.

"Competentele fiecareia dintre noi sunt complementare, avand peste 10 ani de experienta fiecare si acoperind astfel toate nevoile de business ale Hello si in prezent ale diviziei Foodwise", completeaza aceasta.

Backgroundul sau este in zona de client service pe branduri FMCG (Ursus Breweries, PPD Romania, Dr. Oetker RO, Nestle, FrieslandCampina, Lactalis, Coca-Cola HBC, Heidi Chocolat, Strauss Romania, Intersnack, Orkla Foods, Beiersdorf, GlaxoSmithKline),

Cristina este un creativ premiat si cu experienta de comunicare pe branduri food&bev (PPD Romania, Dr. Oetker, Nestle, Friesland Campina, Strauss Romania, Intersnack, Coca-Cola, Tetrapak, H&E Reinert, Heidi Chocolat), iar Andreea desavarseste proiectele prin expertiza sa in implementare pe teren (cateva dintre brandurile pe care a lucrat: PPD Romania, Dr. Oetker, Nestle, FrieslandCampina, Pepsi, Scandia Sibiu, Johnson Wax, GlaxoSmithKline, Heidi Chocolat, Beiersdorf, Intersnack, Lactalis Romania).

Trei doamne ale comunicarii, pe acelasi drum

"Asa cum spunea colega mea, ne-am cunoscut si am lucrat impreuna foarte bine anterior in alte agentii. Ne-am calibrat competentele, ne-am evaluat perspectivele si am decis ca putem porni impreuna pe un drum nou. Cinci ani mai tarziu, deschidem impreuna un alt nou drum, lansand prima divizie specializata pe comunicarrea de food&bev din Romania", explica Andreea Celescu, Operational Partner & Founder.

De ce a fost nevoie sa ia nastere Foodwise, in conditiile in care grupul Hello avea mare succes pe acest segment? Pentru ca specializarea aduce calitate.

"Specializarea obliga in general la crearea si respectarea unor standarde interne inalte, care sa raspunda corect si coerent exigentelor clientilor, intr-o piata extrem de competitiva", spune Cristina Diaconescu-Pirlitu, Creative Partner & Founder Foodwise.

Specializarea impune focusare si atentie 200% pe domeniul vizat.

Ea se traduce intern in investitie in resurse umane, in stabilire de parteneriate cu key opinion leaders din cercetare stiintifica pe alimentatie si nutritie, din media de gen, din organizatii guvernamentale si non-guvernamentale.

"Dedicarea cu care ne raportam la acest demers are ca miza livrarea unor proiecte 'signature' catre clientii nostri, care sa aduca rezultate business-urilor lor, comunitati de consumatori multumiti si respect pentru mediul food&bev", completeaza aceasta.

Pionieri pe piata de food & beverages

Foodwise este si prima agentie specializata pe zona de food & beverages din Romania, iar cele trei doamne recunosc ca asta creeaza mari asteptari in randul clientrilor.

Andreea Celescu este de parere mai degraba ca acest pionerat aduce cu sine mari provocari.

"Suntem constiente ca exigentele noastre atrag foarte mari asteptari. Astfel, ne angajam sa livram relevanta pentru clientii nostri si knowhow bine articulat pentru industria de comunicare", spune ea.

Foodwise nu este (doar) despre advertising pe o nisa. Foodwise este despre identificare si impartasire de trenduri intr-o industrie complexa si in continua evolutie, este despre etica si integritate in aceeasi industrie, despre comunicare de branduri si comunicare in comunitatile acestor branduri.

Planuri marete: venituri de 700.000 de euro in 2015

Foodwise are un demers bidirectional, fie ca vorbim de anul de lansare 2015 sau de anii ce vor urma, spune Marilena Istratescu, punctand ca au in plan proiecte de comunicare holistica gandite si executate impecabil si proiecte de comunicare sociala in beneficiul crearii de comunitati puternice si educate.

Tintesc spre o schimbare in piata

Cele trei antreprenoare si-au propus sa asigure clientilor lor o comunicare asumata, fundamentata pe cunoastere in profunzime si pe o abordare etica.

In plus, fiecare fragment de comunicare trebuie sa se fundamenteze pe creativitate relevanta si diferentiere, crede Cristina Diaconescu-Pirlitu. "Creativitatea nu e o chestiune de gust, ci de competenta", mai spune aceasta.

Vorbind despre industria food&bev, specialistii o prezinta ca pe o industrie in care este vorba "despre cunoastere si despre abilitatea de a transforma informatia bruta in insighturi inspirationale, insighturile in idei creative si ideile creative in activari implementate impecabil".

Ce ii mai determina pe clientii romani sa cumpere, in ziua de azi

Andreea Celescu petrece foarte mult timp observand consumatorii la raft, care ramane unul dintre cele mai puternice indicatoare in domeniu.

"Consumatorul roman este exigent, este selectiv, este informat, este in cautare de beneficii emotionale si de experiente cu produsele. Beneficiile functionale si pretul corect sunt implicite", spune aceasta.

Cu toate acestea, "cel mai mic pret" nu e intotdeauna convingator. Publicul asteapta, cere de cele mai multe ori si altceva in afara de un pret corect: de cele mai multe ori conteaza experienta cu produsul respectiv.

"Desi poate parea neasteptat, publicul nu este sedus doar de 'cel mai mic pret'. In 2015, publicul are la indemana mijloace prin care sa amendeze sau sa aprecieze produsele, altele decat boicotandu-l prin decizia de cumparare", sustine Marilena Istratescu.

Cu toate acestea, exista loc de educare, de responsabilizare, de experimentare si de relationare cu publicul, spun specialistele, care isi asuma aceasta sarcina "cu multa pasiune".

Giganti precum Coca Cola si Johnnie Walker apeleaza la serviciile lor

Fondatoarele Foodwise au in portofoliu nume mari, precum Coca Cola, insa nu se lasa intimidate de dimensiunea clientului.

Ele recunosc ca a face comunicare pentru astfel de branduri este intotdeauna o provocare si nu exista un brand mai usor "de comunicat" ca altul.

"Pentru ca de fapt, nu comunicam branduri, ci solutii pentru niste probleme punctuale de brand. Si daca esti un profesionist exigent, gasirea celei mai bune solutii de comunicare presupune asumare, responsabilizare si efort al unei intregi echipe", spune Cristina Diaconescu-Pirlitu.

Foodwise, nascut din pasiunea pentru comunicare, design interior si slow food cooking

Daca pasiunea pentru comunicare este un element evident in comun al celor trei doamne, acesta nu este singurul.

Ele mai au doua pasiuni comune: designul interior si slow food cooking-ul.

"Si iata ca daca la 5 ani dupa ce am infiintat Hello am creat Foodwise. Poate peste 5 ani vom anunta si crearea diviziei de food hubs design", promite Marilena Istratescu, Managing Partner & Founder Foodwise.

Dincolo de business

Daca Andreea Celescu iubeste sa calatoreasca si sa se deconecteze in timpul liber, Marilena Istratescu prefera sa experimenteze retete cu fiul sau.

Tot alaturi de baietelul sau se relaxeaza si Cristina Diaconescu-Pirlitu, insa intr-un mod putin mai activ.

Asadar, cum se relaxeaza cele trei doamne?

"Calatorind mult, mult. Si revenind periodic la casa mea de la tara unde nicio retea de telefonie nu are semnal. Pentru o deconectare totala", spune Andreea Celescu.

"Experimentand retete cu fiul meu in varsta de 4 ani si jumatate, realizand tot soiul de experimente stiintifice, descoperind locuri noi impreuna", raspunde Marilena Istratescu.

"Ma relaxez foarte activ in ultimul an. Redescopar cantecele copilariei, placerea de a sari in baltoace si plimbatul pe plaja cu baietelul meu de 1 an, foarte matinal", explica Cristina Diaconescu-Pirlitu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3751 ori
Citeste mai multe despreFoodwise interviu