Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Giancorrado Ulrich, "dirijorul" Vitis Metamorfosis: Am vazut in Dealu Mare o asemanare cu Toscana

Giancorrado Ulrich, "dirijorul" Vitis Metamorfosis: Am vazut in Dealu Mare o asemanare cu Toscana


Giancorrado Ulrich, presedintele Vitis Metamorfosis, a vazut, inca din 2001, o asemanare intre regiunea Dealu Mare si Toscana prin "potentialul ei fantastic, solurile sale si conditiile optime".

In 2014 propune un rebranding, in Viile Metamorfosis, si a inceput prin achizitionarea unui conac in stil brancovenesc costruit de un arhitect italian, resedinta de vara a fostului Ministru al Economiei Nationale si fost decan al Facultatii de Drept din Bucuresti, Ion Fintescu.

Si-a inceput careiera in 1961, ca jurnalist, apoi a lucrat in zona de marketing si publicitate. A trait si in Mexic, dar si in Brazilia.

Apoi, s-a stabilit in Italia si in 1984, unde l-a cunoscut pe Marchizul Perio Antinori, cu ocazia unui proiect de vinuri pentru un producator important din Bordeaux.

"In 2001, am vizitat pentru prima oara Romania si, de aici, restul e istorie. Istorie pe care o scriem acum impreuna, in cadrul Vitis Metamorfosis", spune Giancorrado Ulrich, intr-un interviu acordat Business24.

Sunteti cunoscut drept "dirijorul" Vitis Metamorfisis. Spuneti-ne cate ceva despre acest business. Care este povestea sa si de ce ati crezut atat de mult in acest proiect?

In 2001, am vizitat pentru prima data Romania, la recomandarea unei prietene de familie. Aici am degustat mai multe vinuri locale, pe care le-am apreciat foarte mult si care m-au impresionat. Mi-au placut, de asemenea, oamenii si locurile pe care le-am vizitat si mi-am dat seama ca Romania are un potential fantastic sa concureze cu marile regiuni ale lumii in productia de vinuri de calitate.

La intoarcerea in Italia, am stat de vorba cu Marchizul Antinori, unul dintre cei mai renumiti producatori de vinuri din lume, caruia i-am impartasit impresiile mele si am studiat mai multe despre oenologia romaneasca.

Am derulat apoi un studiu despre potentialul industriei, iar rezultatele acestuia ne-au convins sa incepem sa investim aici.

Intre timp, l-am cunoscut si pe Fiorenzo Rista, vinificatorul cramei, care cunostea potentialul tarii si participase deja la realizarea primelor vinuri premium locale. Expertiza sa ne-a convins sa demaram proiectul Vitis Metamorfosis, in care l-am cooptat.

Dupa ce am vizitat marile zone viticole locale, am ales Dealu Mare, pentru potentialul ei fantastic, pentru solurile sale si pentru conditiile optime, dar si pentru faptul ca am vazut in aceasta regiune o asemanare cu Toscana. Asa s-a nascut, practic, Vitis Metamorfosis.

Nu a fost un efort din partea mea sa il conving pe Marchizul Piero Antinori sa investeasca in Romania. Ne-am intalnit undeva la mijloc. Eu am fost incantat de potentialul viticol al tarii si i-am transmis, astfel, din entuziasmul meu.

Din 2004, sunt presedintele companiei sau, asa cum scrie pe site, dirijorul unor vinuri nascute din pasiune si din impletirea expertizei locale si a celei italiene.

S-a adeverit acel potential pe care l-ati observat in 2001?

Ceea ce s-a intamplat in aceasta tara, de la prima mea vizita pana acum, in fiecare sector in parte, e impresionant. In ceea ce priveste viticultura din Romania, observ o orientare spre o productie de calitate ce va obtine recunoastere internationala, in scurt timp.

Nu a fost atins inca tot potentialul de excelenta pe care acest "pamant al vinurilor" il are, dar sunt sigur ca nu va mai dura mult pana sa apara primele vinuri romanesti recunoscute la nivel international. Acest lucru va culmina cu momentul in care toti producatorii romani se vor putea dezvolta pe piete internationale.

Chiar daca mai sunt multe de facut pentru a crea o reputatie a acestei tari cu ajutorul vinurilor, noi, impreuna cu alti producatori de vinuri de calitate, am inceput sa construim deja in aceasta directie.

Prin ce "metamorfoze" a trecut acest brand, recent?

Am trecut recent printr-un proces de rebranding, care a constat in schimbarea numelui si a identitatii vizuale. Proiectul de rebranding face parte din strategia de dezvoltare si consolidare a companiei, inceputa in 2013, si a fost realizat in urma unui audit complex de business.

Conceptul-umbrela sub care vom promova vinurile noastre, incepand din acest an, va fi Viile Metamorfosis. Am ales acest nume, pentru ca pune accent pe originea romaneasca a vinurilor si ne duce cu gandul mai aproape de natura. De asemenea, noul logo reda mai puternic valorile si misiunea noastra - aceea de a oferi vinuri premium, de o calitate superioara, produse ecologic, cu grija fata de natura.

Aceasta schimbare de identitate este o apropiere de pozitionarea noastra, nu si o schimbare a politicii de pret. Practic, vom oferi mai mult, insa pretul va ramane acelasi.

Cea mai recenta investitie a Vitis Metamorfosis este un conac din judetul Buzau. Spuneti-ne cate ceva si despre aceasta achizitie. De ce tocmai localitatea Naeni si de ce acel conac?

Inca de cand s-a inceput investitia in Vitis Metamorfosis, ne-am dorit sa gasim o modalitate prin care sa contribuim la cresterea turismului viti-vinicol in zona. Am ales localitatea Naeni atat datorita faptului ca aici se afla o parte din viile noastre, cat si datorita potentialului sau enoturistic.

Conacul are un stil arhitectural deosebit - este construit in stil brancovenesc de un arhitect italian, si are o poveste interesanta: a fost resedinta de vara a fostului Ministru al Economiei Nationale si fost decan al Facultatii de Drept din Bucuresti, Ion Fintescu.

Cum aveti in plan sa transformati conacul in centru turistic viti-vinicol?

Ne propunem sa restauram complet conacul pana in 2015-2016 si sa il transformam intr-un centru turistic viti-vinicol, la standarde internationale.

Din primele noastre estimari, credem ca putem amenaja in jur de 15 camere pentru cazare, o sala pentru un restaurant si spatii pentru organizarea unor degustari de vinuri. Ne dorim sa ne adresam, in primul rand turistilor romani, dar si strainilor aflati in vizita in Romania.

Ce parere aveti despre acest tip de turism in Romania? Are el succes? Cum este privit turismul viti-vinicol din Romania in strainatate?

Sunt convins ca turismul enologic are posibilitati optime de dezvoltare in Romania. De asemenea, frumusetea locurilor de aici ajuta foarte mult in acest sens.

In schimb, mai trebuie facute multe din punctul de vedere al infrastructurii - pentru a dezvolta spatii de cazare, dar si restaurante, hoteluri si alte facilitati asemanatoare. Cred ca din ce in ce mai mult turisti se vor indrepta, astfel, si spre zonele viticole.

Sunteti in Romania inca din 2001. Cu ce va ocupati, insa, inainte de a veni in Romania?

Mi-am inceput cariera in 1961, ca jurnalist. Apoi, timp de 10 ani, am lucrat in mai multe agentii internationale de publicitate si m-am specializat in domenii ca marketingul si studiile de piata.

Am calatorit destul de mult - in 1972, m-am mutat in Mexic, unde am fost responsabil pentru un studiu socio-antropologic foarte important, care urma sa stea la baza deschiderii unei noi fabrici de catre o companie internationala. Trei ani mai tarziu, in 1975, am ajuns in Brazilia, unde am lucrat la un proiect legat de investigarea pietei de electronice pentru o compania italiana care voia sa investeasca acolo.

Apoi, m-am stabilit in Italia, unde am fost consultant si am inceput sa devin din ce in ce mai bun pe nisa mea profesionala. In 1984, l-am cunoscut pe Marchizul Perio Antinori, cu ocazia unui proiect de vinuri pentru un producator important din Bordeaux.

In 2001, am vizitat pentru prima oara Romania si, de aici, restul e istorie. Istorie pe care o scriem acum impreuna, in cadrul Vitis Metamorfosis.

Ce planuri aveti, atat de business, cat si personale? Va veti mai intoarce in Italia?

Nu am abandonat Italia, calatoresc frecvent intre Milano si Bucuresti. In viitorul apropiat, ma voi dedica in mod special dezvoltarii produselor noastre pe piata interna si pe plan international. In ceea ce priveste calitatea productiei, suntem pe mainile sigure ale oenologului nostru, Fiorenzo Rista.

Spuneti-ne cate ceva si despre aceasta pasiune pentru vinuri. Cum s-a nascut ea?

Traiectoria mea profesionala s-a intersectat deseori cu strazile vinului. In anii 80, am fost responsabil de un proiect important vitivinicol italiano-francez, in care era implicat si Marchizul Antinori. In anii 90, am fost consilier pentru un proiect rezidential in faimoasa regiune din Italia, Chianti, care implica si 60 de hectare de vie. Pasiunea pentru vinuri m-a insotit si ma insoteste in continuare.

Ce alte pasiuni aveti?

Sunt pasionat de vinuri, gastronomie si muzica clasica.

Cum alegeti sa va relaxati?

Cum am spus mai sus, iubesc muzica clasica - de altfel, in timp ce raspund acestor intrebari, ascult concertul al 4-lea, opera XI, al lui Francesco Antonio Bonporti; imi place sa calatoresc si sa petrec timp cu prietenii. Cateodata, scriu. Imi place sa gatesc si, bineinteles, imi place vinul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3160 ori