Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Argentinianul care conduce Western Union in 6 tari europene

Gabriel Sorbo, Western Union: Diversitatea ma incita, e cruciala pentru noi

Gabriel Sorbo, Western Union: Diversitatea ma incita, e cruciala pentru noi


Gabriel Sorbo, Directorul Regional al Western Union Romania, Italia, Bulgaria, Cipru, Grecia si Malta, marturiseste ca a acceptat provocarea de a coordona operatiunile companiei in sase piete pentru ca iubeste diversitatea si calatoriile.

Argentinianul care conduce Western Union in 6 piete europene isi petrece foarte mult timp calatorind, dar o face pentru ca ii place sa se intalneasca personal cu partenerii de afaceri, dar si sa descopere locuri si oameni noi, impreuna cu familia.

Pentru el, cea mai mare provocare a fost adaptarea la viata din Europa, la un nou context economic, la o noua cultura si, nu in ultimul rand al o noua emisfera.

"Cand colegii mei europeni pleaca in vacanta de iarna, eu ma intorc in Argentina sa petrec Craciunul si... vacanta de vara impreuna cu familia mea...", a declarat Gabriel Sorbo, intr-un interviu acordat Business24.

Aveti o experienta vasta, dintre care 14 ani doar in cadrul Western Union. Care a fost cea mai mare provocare pe care ati intampinat-o in calea dumneavoastra spre aceasta cariera de succes?

Una dintre cele mai mari provocari profesionale si personale, totodata, din cariera mea a fost mutarea din Argentina in Europa, in Italia. E o incercare pe care o are de trecut orice migrant, oriunde in lume, atunci cand merge sa munceasca intr-o alta tara.

Transferul acesta a presupus adaptarea rapida la un nou context economic, la o noua cultura si, nu in ultimul rand, la o noua emisfera - cand colegii mei europeni pleaca in vacanta de iarna, eu ma intorc in Argentina sa petrec Craciunul si... vacanta de vara impreuna cu familia mea...

Vorbim, insa, de o provocare dublata de rasplata de a descoperi oameni noi, de a coordona activitatea companiei pe cele 6 piete care sunt in responsabilitatea mea.

Ati preluat oficial coordonarea activitatilor Western Union pe piata din Romania. Care este primul obiectiv pe care vi l-ati propus pentru filiala din Romania a companiei dumneavoastra, in viitorul apropiat?

Western Union a intrat pe piata din Romania in 1996. In toti acesti 17 ani de activitate continua, am construit aici o afacere solida, care pune la dispozitia consumatorului din Romania servicii rapide, fiabile si la indemana de a trimite sau primi bani in si din 200 de tari si teritorii din intreaga lume.

Am dezvoltat relatii puternice cu toti agentii nostri si am ajuns sa operam astazi o retea de peste 5.700 de locatii care acopera intreaga tara, de la capitala si pana in zone rurale izolate.

Am introdus, constant, produse si servicii noi pentru clienti si am deschis noi canale pentru transferurile de bani - unele chiar in premiera mondiala.

In conditiile in care, cu doar cativa ani in urma, clientii puteau face transferuri de bani doar de la ghiseu, acum prin Western Union o pot face de acasa, folosind internetul sau direct de la un ATM.

Imi propun sa continuam sa ne dezvoltam pe mai departe in aceasta directie. Vom continua sa ne consolidam reteaua locala si, totodata, vom continua sa diversificam accesul la serviciile noastre prin canalele electronice pe piata romaneasca.

Consumatorul roman se schimba, se schimba si nevoile lui, iar noi vrem sa fim pregatiti sa raspundem acestor nevoi.

Ati declarat ca Romania este una din pietele nucleu pentru Western Union. Ce inseamna acest lucru?

Asa este, Romania este si va ramane una din pietele noastre nucleu pe zona de inbound (primire de bani) din Europa.

Conform Bancii Mondiale, este a cincea cea mai puternica piata de remiteri din Europa si CIS.

Ea este, totodata, una din cele mai bine pozitionate in privinta implementarii serviciilor Western Union care folosesc noile tehnologii - ABMT - sau serviciile de transfer de bani direct din cont, serviciile de transfer de bani efectuate de la bancomat (ATM), serviciile de transfer de bani folosind platforma de internet banking a agentilor nostri (IBMT).

De exemplu, Romania a fost tara in care serviciul de transfer de bani direct de la bancomat a fost lansat in premiera mondiala in reteaua noastra, in 2010, impreuna cu Banca Transilvania.

Anul trecut am lansat, in premiera pe piata din Romania, de aceasta data, serviciile de transfer de bani prin internet banking.

Ne concentram eforturile pentru a continua sa ne consolidam afacerea pe piata din Romania, in linie cu strategia globala a Western Union care trece de la o companie uni-produs la una cu o oferta multi-produs si multi-canal.

Ce planuri aveti pentru Romania in urmatorul an?

Planul nostru este sa continuam sa punem la dispozitia consumatorilor si Agentilor nostri din Romania servicii de calitate si produse inovatoare.

Totodata, ne vom concentra eforturile sa imbunatatim constant experienta clientului cand ne foloseste serviciul - fie ca o face fizic, de la un punct de vanzare, fie online, folosind noile canale.

Ati preluat oficial coordonarea activitatilor Western Union pe piata din Romania, tara noastra adaugandu-se pe lunga lista de responsabilitati, alaturi de Bulgaria, Italia, Grecia, Cipru si Malta. Ce inseamna, de fapt, sa coordonezi activitatea unei companii din sase tari? Care sunt aptitudinile de care ai nevoie - si pe care le detineti - pentru a face fata cu succes responsabilitatii?

Transferurile de bani presupun o relatie intre doi consumatori: un expeditor si un destinatar care, de multe ori, se gasesc in tari diferite. Aceasta relatie defineste cumva o particularitate a segmentului de transferuri financiare: pietele sunt influentate de deciziile sau evenimentele economice din alta piata.

Daca in Italia, de pilda, unde traieste o comunitate numeroasa de romani care utilizeaza serviciul de transfer de bani Western Union pentru a trimite bani familiilor lor de acasa, apar probleme de incetinire a ritmului economic, aceasta se va reflecta, in scurt timp, si in transferurile de bani.

Altfel spus, pozitia de manager in industria transferurilor de bani presupune o buna cunoastere a tuturor pietelor in care operezi, o urmarire atenta a ce se intampla la nivelul economiei, a masurilor de reglementare etc.

Coordonarea celor sase piete inseamna si intalniri regulate cu echipele locale, cu agentii si colaboratorii nostri, cu diverse autoritati locale sau organisme de reglementare.

Cu alte cuvinte, o agenda foarte incarcata, a carei gestionare presupune rigoare, perseverenta si, nu in ultimul rand, pasiune pentru meserie si deschidere de a lucra cu oamenii.

Coordonarea regionala presupune, adeseori, deplasari dintr-un loc in altul si dintr-o tara in alta. Care este cel mai placut lucru, in aceste numeroase calatorii de business, si care este cel mai mare dezavantaj pentru dumneavoastra?

Calatoresc mult si agenda mea este plina tot timpul - dar nu vad in aceasta un dezavantaj. Cu noile tehnologii, este oricand posibil sa organizezi o intrevedere online sau o teleconferinta.

Totusi, pentru mine este important sa ma intalnesc personal cu partenerii de afaceri si sa pot petrece ceva timp in pietele pe care le coordonez.

Imi place sa lucrez cu oamenii si ma incita diversitatea. Prin natura globala a business-ului in care operam, diversitatea este un aspect de baza in cadrul Western Union.

Clientii nostri traiesc in peste 200 de tari si teritorii si oferirea de servicii tuturor presupune o intelegere subtila a specificitatilor lor culturale.

Ca sa va dau un ordin de marime, noi, ca echipa a Western Union in lume, suntem 8.000 de persoane de 70 de nationalitati diferite. Prin urmare, diversitatea este cruciala pentru noi - atat in echipa cat si in relatia cu clientul caruia ii vorbim limba, ii stim obiceiurile si ne implicam in comunitatea in care traieste.

Exista vreun obiect (gadget, accesoriu, etc...) pe care il aveti mereu cu dumneavoastra in aceste depasari? Care este acesta? De ce nu va puteti lipsi de el?

Laptopul si Blackberry-ul. Sunt cele doua accesorii care ma ajuta sa raman conectat cu echipa si cu familia mea, indiferent unde m-as afla.

Daca deplasarea dureaza mai mult de o zi, nu-mi lipsesc din bagaje pantofii de sport pentru o sesiune de alergare la sala.

Dupa atatea calatorii de afaceri, va mai incanta ideea de vacante in care sa calatoriti?

In marea majoritate a calatoriilor de afaceri, agenda incarcata limiteaza, cel mai adesea, traseul vizitatorului la spatiul unui aeroport si al unui hotel, eventual la perceptii fugare ale orasului din mersul masinii, intre doua intalniri.

Toate acestea pot, cel mult, sa te incite sa revii, sa descoperi locul pe indelete. Cum e cazul meu cu Bucurestiul, de pilda.

Am vazut din el franturi, care mi-au deschis apetitul sa-l descopar si sa descopar Romania despre care am auzit o multime de povesti minunate.

Am mai reusit sa dau o fuga pana la Brasov, sa vizitez Castelul Peles si Castelul Bran, toate foarte impresionante.

De fapt, cum arata vacanta ideala pentru dumneavoastra? Cam cat timp va ramane pentru aceste momente?

Vacanta ideala insemna pentru mine sa fiu cu familia. Ne place sa calatorim, sa descoperim impreuna tari noi, oameni noi sau sa stam pur si simplu acasa si sa ne bucuram de placerile vietii latino...

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2156 ori