Florian Meissner, EyeEm: Am atras investitii cu sase luni inainte de a lansa produsul

Sambata, 07 Februarie 2015, ora 00:00
3963 citiri
Florian Meissner, EyeEm: Am atras investitii cu sase luni inainte de a lansa produsul
Foto: Florian Meissner/How To Web

Unii spun ca tehnologia a "democratizat" un pic prea mult media. Altii, dimpotriva, ca atunci cand potentialul creativ si tehnologia sunt puse cu pasiune la un loc ies lucruri interesante si profitabile pentru toata lumea.

Unul dintre sustinatorii acestei din urma idei este Florian Meissner, Co-Fondator si CEO EyeEm, aplicatie mobila dedicata pasionatilor de fotografie cu telefonul mobil.

Florian a studiat business management si fotografie la Berlin, Londra si Viena. In 2011 a fondat EyeEm impreuna cu trei prieteni, si ei pasionati de fotografie. In scurt timp, aplicatia a strans in jurul ei peste 10 milioane de utilizatori din 100 de tari si a atras investitii de 6 milioane de dolari.

Prin ce se distinge si ce aduce nou EyeEm, dar si cum se construieste o adevarata comunitate de oameni cu pasiuni comune aflam chiar de la co-fondatorul si CEO-ul proiectului.

Cum s-a nascut EyeEm? De unde ti-a venit ideea?

La scurt timp dupa ce mi-am inceput activitatea de fotograf in New York (in 2009) am avut ghinionul de a-mi fi furat echipamentul foto. Un prieten mi-a imprumutat iPhone-ul sau si am inceput sa fac fotografii cu el si asa am ajuns sa ma conectez la lumea fotografilor "mobili".

Impreuna cu prietenii Lorenz Aschoff, Ramzi Rizk si Gen Sadakane am intuit ca e nevoie de o platforma care sa permita acestei generatii tinere de fotografi sa interactioneze dincolo de simpla partajare a unor fotografii.

Asa ca impreuna am infiintat EyeEm. La inceput am organizat expozitii de fotografii realizate cu telefonul mobil in Berlin si New York, am publicat un album si am inceput sa construim o comunitate inca inainte de a lansa aplicatia.

Cum v-ati finantat la inceput?

In timp ce cochetam cu ideea de a construi o comunitate foto si apoi cu toate evenimentele pe care le-am organizat, ne-am facut cateva contacte.

Asta ne-a ajutat foarte mult in a atrage o investitie de tip seed de la Passion Capital, Wellington Partners si Christoph Maire in februarie 2011. Asta s-a intamplat cu sase luni inainte de a lansa produsul.

Care este modelul de business si cum ati ajuns la el?

Fundamentul EyeEm este comunitatea extraordinara a pasionatilor de fotografie. Aplicatia este, practic, platforma prin care acestia pot sa-si arate potentialul creativ celorlalti si sa discute despre fotografie in general.

In scurt timp am realizat insa ca ne-a ramas o intrebare fara raspuns: ce se intampla dupa ce fotografia ta atrage aprecieri? Ne-am gandit ca oamenii ar trebui rasplatiti pentru creativitatea si efortul lor.

Asa ca primul pas pe care l-am facut a fost sa demaram o colaborare cu Getty Images (cea mai mare arhiva de fotografii digitale - n.r.). Peste 5000 de fotografi din comunitate pot sa-si vanda acum lucrarile catre Getty. Pentru fiecare imagine vanduta, EyeEm retine un comision dupa ce fotograful este recompensat.

Apropo de comunitate, EyeEm are peste 10 milioane de utilizatori din 100 de tari. Cum ati atras toti acesti oameni pe platforma?

Acesti fotografi si echipa EyeEm impartasesc pasiunea comuna pentru fotografie. Cu ajutorul lor incercam sa construim cea mai buna platforma posibila care sa includa functii atat de ordin tehnic cat si de protectie a drepturilor de autor si reglementare.

Si chiar de cand am inceput sa construim comunitatea am tinut permanent legatura cu membrii ei, le promovam lucrarile - in septembrie anul trecut am tinut prima editie a Premiilor Anuale EyeEm iar pe 1 noiembrie am avut EyeEm Global Adventures, eveniment care se tine in 44 de orase din lume, de la San Francisco la Hyderabad.

Explica-ne putin mecanismul comunitatii, cum interactioneaza utilizatorii si ce-i face sa revina?

As vrea sa subliniez rolul "misiunilor". Pentru acestea avem parteneri si le cerem utilizatorilor sa puna in imagini un anumit lucru sau idee. De exemplu, in campania cu Huffington Post i-am intrebat "Cum arata pacea pentru tine?" - aproape 8.000 au contribuit cu peste 13.000 de fotografii la aceasta "misiune". Misiunile sunt foarte usor de accesat din aplicatie si ofera mici provocari pentru utilizatori.

Un sfat pentru cititorii nostri - cum se construieste o comunitate adevarata?

Cu un produs de genul EyeEm este foarte clar ca accentul trebuie sa cada pe comunitate.

Dupa ce realizezi asta, restul e destul de evident. Impartaseste-le pasiunea, interactioneaza la nivelul lor, comunica deschis si respecta-le drepturile.

Vi se spune "Instagram-ul Europei". Cum suna comparatia?

Succesul Instagram este remarcabil, au ajuns foarte sus. Totusi, noi nu ne vedem ca "Instagram-ul Europei". Ambele sunt platforme care permit fotografilor sa se afirme.

Ati atras investitii de 6 milioane de dolari pana acum. Cum i-ati convins pe investitori?

Cei care au investit in noi ne-au impartasit viziunea, cum ca EyeEm poate deveni cea mai importanta comunitate de fotografie cu telefonul mobil. Au realizat ca toate fotografiile partajate prin EyeEm au o calitate ridicata.

Suntem convinsi ca EyeEm este capabila sa ofere atat industriilor creative, cat si brandurilor, imagini si estetica vizuala la standarde ridicate si, astfel, sa fie un jucator pe piata arhivelor de fotografii digitale.

Cum arata o zi din viata ta si cum gasesti echilibrul intre munca si timpul liber pentru a avea rezultate?

Nu ascund ca in momentul de fata calatoresc mult, mai ales intre Berlin, Londra, New York si San Francisco. Asta devine uneori un pic cam obositor.

Pe de alta parte, ma intalnesc cu o multime de oameni interesanti din lumea startup-urilor sau a fotografiei, sau din comunitatea noastra, iar asta merita toate eforturile.

In noiembrie ai fost la Bucuresti pentru a vorbi la How to Web Conference 2014. Ce subiect ai abordat?

Bineinteles am vorbit despre comunitatea EyeEm, cat de inspirationala e si ce oameni grozavi sunt cei care o formeaza.

De asemenea, am abordat domeniul vizualului si esteticii si transformarile la care il supune revolutia comunicatiilor mobile.

Si nu in ultimul rand despre cum EyeEm incearca sa stabileasca un model de business in jurul conceptului de recompense, avand oameni creativi la baza sa. Daca sunteti curiosi, va invit sa vizionati filmarea prezentarii mele aici.

Acest material face parte din campania "New beginnings" si este realizat impreuna cu How to Web Conference, cel mai important eveniment dedicat inovatiei, tehnologiei si antreprenoriatului din Europa de Sud-Est.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#fondator EyeEm, #retea fotografie mobil, #Instagramul Europei, #EyEm comunitate pasionati fotografie , #Manageri