Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

interviu vonino romania

Dragos Vasile, business de 14 milioane de euro: Primul client a fost un membru al familiei

Dragos Vasile, business de 14 milioane de euro: Primul client a fost un membru al familiei
Dragos Vasile a intrat in afaceri la doar 16 ani, intr-un moment in care romanii nu stiau prea multe despre calculatoare. Impreuna cu fratele sau mai mare decat el cu doar un an a inceput sa-i ajute pe cei din jur sa instaleze si sa foloseasca noile instrumente de calcul.

Pasiunea lor pentru tehnologie i-a tinut pe acest drum si dupa 15 ani au ajuns sa participe la Consumer Electronics Show 2011, unde i-au cunoscut pe cei de la Vonino si le-au devenit unic distribuitor pe toata piata europeana.

"In acest moment avem contracte cu clienti foarte importanti, precum Orange, Telekom, Telenor, Fnac, Edeka si multi altii. Brandul Vonino are o prezenta activa nu numai in Romania, ci si pe piata europeana", explica Dragos Vasile, Director Executiv Vonino Romania, intr-un interviu acordat Business24.

In ceea ce priveste cifrele, primul semestru din 2015 a adus pentru cei doi manageri venituri de peste 5 milioane de euro, iar pana la sfarsitul anului si-au propus sa depaseasca suma de 14 milioane de euro, cifra de afaceri inregistrata in 2014.

Ati intrat in afaceri inca de dinainte de a implini 18 ani. Spuneti-ne mai multe despre primul contact pe care l-ati avut cu mediul de business.

Gandindu-ma la experienta de atunci, imi vine sa zambesc auzind expresia "am intrat in afaceri".

Eu aveam 16 ani, fratele meu avea 17. Eram energici si pasionati de economie si de tehnologie si ne-am dorit sa facem ceva concret si productiv cu abilitatile pe care le aveam.

Pentru ca eram minori, l-am rugat pe bunicul nostru sa infiinteze o firma pe numele lui, astfel incat sa putem emite facturi pentru diversele servicii pe care le ofeream.

Advanced Technologies este infiintata in anul 1996 si este, astfel, unul dintre cei mai vechi distribuitori de pe piata din Romania. De-a lungul anilor, au fost foarte multe schimbari, de produse, de clienti, de echipa, de sedii.

Insa in cei 19 ani de pana acum au ramas constante faptul ca este o afacere de familie si activitatea in domeniul comercializarii de produse si servicii IT&C, precum si pasiunea pentru ceea ce facem si oferim.

Va pricepeati sa instalati calculatoare? Cum ati dobandit aceste aptitudini intr-un moment in care PC-urile abia incepeau sa prinda "radacini" in Romania?

Si eu, si fratele meu ne pricepeam - sau invatam repede sa ne pricepem - la orice era necesar. Contactul nostru cu lumea calculatoarelor a fost facilitat de mama, care este absolventa de Cibernetica la ASE si a lucrat in domeniu dintotdeauna, asa ca, pentru noi, acest univers al computerelor nu a fost niciodata strain.

In practica, am inceput cu un calculator pe care il aveam acasa, pe care initial l-am folosit pentru jocuri, iar apoi am descoperit ca se pot face si lucruri mult mai serioase cu el.

In acelasi timp, am descoperit ca foarte multe persoane nu foloseau un calculator, la acel moment, pentru ca nu intelegeau acest fenomen.

Aici a fost oportunitatea pe care am vazut-o noi, sa vindem calculatoare si sa oferim asistenta la implementarea acestora in activitatea zilnica.

Care a fost primul client si cat ati castigat in primul an de activitate?

Primul client a fost un membru al familiei. Nu stiu cat am castigat in primul an, vorbim oricum despre sume modeste.

In etapa aceea eram motivati de pasiune si inca nu aveam o intelegere a mecanismelor de business. Ma bucur ca acum pasiunea s-a mentinut si am dezvoltat si un mecanism sanatos de business la celelalte capitole.

Cum arata atunci piata IT, in comparatie cu cea de acum? Cum vedeti evolutia?

Piata IT de atunci semana mult cu activitatea noastra, adica era un teritoriu al explorarilor, mai degraba decat un mediu performant si stabil de business.

Existau multa energie si vitalitate in etapa de inceput, dar si instabilitate si un nivel imatur de functionare.

Chiar cred ca am evoluat odata cu piata. De-a lungul anilor, piata a cunoscut etape de crestere galopanta, dar si momente foarte dificile. In momentul de fata, vorbim despre un mediu de business mai stabil si matur, bine ancorat in evolutia pe plan international a tehnologiei.

Cum ati ajuns de acolo pana la a deveni distribuitor exclusiv pe piata europeana a brandului american Vonino. Cum ati intrat in legatura cu cei de la Vonino?

In cei 19 ani ai Advanced Technologies, am cautat in permanenta sa aducem produse inovatoare si de buna calitate.

La aparitia tabletelor in Romania, piata a fost invadata de produse de o calitate indoielnica, la preturi foarte mici, care se vindeau foarte bine, insa nu ofereau o experienta de utilizare satisfacatoare si nici nu erau insotite de suportul necesar.

Ni s-a parut important sa oferim o alternativa accesibila si de foarte buna calitate, insotita de servicii pe partea de suport clienti.

Am cautat o colaborare cu un brand ale carui produse sa ne cucereasca si sa se potriveasca in acest spatiu ramas liber pe piata romaneasca, iar produsele Vonino au fost exact ceea ce doream sa aducem.

Am intrat in legatura cu ei la CES 2011 si Advanced Technologies a devenit unic distribuitor al produselor pe toata piata europeana.

In acest moment, avem contracte cu clienti foarte importanti, precum Orange,Telekom, Telenor, Fnac, Edeka si multi altii. Brandul Vonino are o prezenta activa nu numai in Romania, ci si pe piata europeana.

Ati incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro si ati vandut in 2014 150.000 de tablete pe piata locala. Ce estimari financiare aveti, insa, pentru anul 2015?

Primul semestru din 2015 ne-a adus o crestere a veniturilor cu 10%, in valoare de peste 5 milioane de euro, raportat la aceeasi perioada a anului 2014.

In aceeasi perioada, am inregistrat o cota de piata, pe piata de tablete, de 15% cantitativ si intre 11% si 14% din punct de vedere valoric.

Pana la sfarsitul anului 2015, tintim o crestere a cotei de piata fata de 2014, crestere pe care o sustinem printr-un update al gamei de tablete business, cele mai bine vandute tablete.

In acelasi timp, ne bazam si pe migrarea utilizatorilor catre conectivitate 4G/LTE, acest tip de servicii fiind din ce in ce mai accesibile din punct de vedere financiar.

De asemenea, ne dorim o prezenta cat mai importanta si pe piata de telefoane, pentru ca pregatim lansarea unei game de smartphone-uri de care suntem foarte incantati.

Ce planuri de business aveti?

In primul rand, dorim sa ne mentinem in pozitia de top pe care o ocupam in acest moment pe piata de tablete, prin noi lansari de tablete, atat cu sistem de operare Android, cat si cu Windows.

Pentru viitorul foarte apropiat, suntem deja angajati in efortul lansarii noilor modele de smartphone-uri, avand ca target clar sa extindem si la acest tip de produse parteneriatele pe care le avem in defasurare pentru tabletele Vonino, cu operatorii de telefonie mobila. Prezenta produsului nostru in portofoliul operatorului reprezinta recunoasterea nivelul superior al calitatii produselor si serviciilor Vonino.

Dupa finalizarea acestui proiect, urmeaza sa completam si dezvoltam gama de produse wearable & gadget.

Este necesar ca tot timpul sa venim cu solutii, fie sub forma de produse, fie ca servicii, care sa ne scoata in evidenta brand-ul. Aici se face diferentierea intre brand-uri si aici Vonino a excelat intotdeauna.

Cel mai nou produs, la care inginerii din Statele Unite lucreaza de peste un an, este Vonino Kidstracker Nemo N2, un ceas pentru copii, care are functii de telefon si GPS tracker.

Parintii pot controla acest gadget cu ajutorul unei aplicatii special concepute si pot verifica locul in care se regaseste copilului in fiecare secunda.

De asemenea, pot controla de cine este sunat copilul si pe cine poate acesta sa sune. Acest device este recomandat parintilor cu copii intre 3 si 7 ani sau si mai mari.

Pentru a promova cele mai noi gadgeturi si a ne confirma pasiunea pentru tehnologii avangardiste, Vonino colaboreaza cu Mirum, o companie de top in domeniul marketing-ului digital, lansand in exclusivitate in magazinele Germanos un display transparent, un mod unic de promovare in magazinele din Romania.

Vonino Expo Display N1 este un stand in care se expune produsul in spatele unui LCD TV transparent, care interactioneza cu clientul printr-o aplicatie customizata.

Faptul ca lucrati in stransa legatura cu o companie straina cu siguranta contribuie la o mai buna intelegere a pietei si la anticiparea tendintelor in domeniu. Care sunt, asadar, tendintele anului 2015 (si poate si mai departe, spre 2016)?

Tendintele pietei difera, de la piata la piata. De exemplu, in Europa si Statele Unite, vanzarea de tablete scade, iar in Africa s-a dublat.

O companie globala, cum este Vonino, trebuie sa anticipeze tendintele in domeniu pentru fiecare piata in particular.

Pentru Europa, noi prevedem explozia IoT (Internet Of Things), Vonino pregatind pentru 2016 lansarea unor noi linii de business, precum alarme inteligente, senzori pentru casa, Routere 4G pentru masina si multe altele.

Sunteti, in mod evident, pasionat de tehnologie. Reusiti, totusi, sa va deconectati in vacante?

Trebuie sa recunosc ca nici nu simt nevoia de deconectare. Sunt foarte motivat sa lucrez la foc continuu, imi place foarte mult ceea ce fac si nu ma deconectez de activitatea firmei, oriunde as fi. Mi se intampla constant sa lucrez, sa trimit mailuri sau sa vorbesc foarte mult la telefon, in interes de afaceri, in cele mai variate circumstante si locuri.

Ce alte pasiuni aveti?

Familia mea este singura pasiune pe care o am, in afara de munca. Imi petrec tot timpul liber cu sotia mea si fiul nostru, ne bucuram foarte mult sa fim impreuna, orice am face si oriunde am fi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7131 ori