Cristian Onetiu, Life Care: A face bine este o afacere buna

Sambata, 21 Martie 2015, ora 00:00
8295 citiri
Cristian Onetiu, Life Care: A face bine este o afacere buna
Foto: Cristian Onetiu (Arhiva Personala)

Cristian Onetiu este un antreprenor vizionar, care a reusit sa vada din timp potentialul produselor Bio pe piata romaneasca. Si-a dat seama ca prea multi tineri au probleme de sanatate si a fondat Life Care, compania care "are grija de viata".

"In Romania anilor 2005, intr-o epoca in care toti cumparau si vindeau terenuri, noi am cumparat produse Bio cu toti banii pe care-i aveam. Si am inceput sa construim", explica antreprenorul.

Desi in primii doi ani de activitate a pierdut absolut tot, la 10 ani de la infiintare compania sa a atins o cifra de afaceri de aproximativ 100 de milioane de dolari, punand cap la cap fiecare an de activitate.

Si nu are de gand sa se opreasca aici. Dezvolta in paralel alte cinci afaceri, in domenii ce pornesc de la dezvoltare personala pana la imobiliare.

Cu toate acestea, zilnic, la ora 18:00 incheie orice activitate si se intoarce acasa pentru a fi alaturi de familie.

"Aici, acasa, incerc sa construiesc armonie si nu sa am dreptate, lucru pe care mi-l doresc din suflet si pentru lumea afacerilor", spune Cristian Onetiu, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre Life Care. Care este, mai exact, conceptul companiei?

Obiectivul companiei este sa creeze fericire in fiecare zi. Pe de o parte, oferim clientilor produsele si solutiile potrivite pentru o viata de calitate.

Pe de alta parte, persoanele cu spirit antreprenorial gasesc la noi o optiune sigura si profitabila de viata mai buna prin gestionarea unei micro-francize in relatia cu clientii nostri.

Iar noi ne dorim sa facem cat mai multi oameni fericiti!

De ce ati ales domeniul bio? Acum reprezinta o adevarata tendinta, dar in urma cu zece ani produsele bio erau ceva usor avangardist.

Am ales produsele Bio pentru ca am inceput sa crestem si oamenii din jurul nostru au inceput sa aiba probleme de sanatate mult prea tineri.

Durerea si revolta ne-au indreptat catre cautarea unor solutii ce ar putea sustine un alt stil de viata, mai sanatos, mai activ, mai implinitor.

Asa ca am creat o companie cu nume predestinat care "sa aiba grija de viata" (in engleza: life = viata, care = grija).

Cum in Romania nu existau produse care sa raspunda nevoilor oamenilor, sa fie si de calitate, dar si la un pret bun, ne-am dus la un targ de produse Bio din Germania sa vedem daca exista acolo ceva apropiat de ce ne doream noi.

Cand am ajuns, am avut o surpriza de proportii: erau 9 hale imense ce gazduiau peste 2.000 de producatori de produse Bio.

Practic, tot ce ar avea nevoie orice persoana care si-ar dori sa traiasca pe principii Bio.

Atunci am inteles ca este posibil sa facem bine facand, in acelasi timp, si o afacere buna. Si asa s-a nascut una dintre valorile de baza ale culturii noastre organizationale.

In Romania anilor 2005, intr-o epoca in care toti cumparau si vindeau terenuri, noi am cumparat produse Bio cu toti banii pe care ii aveam. Si am inceput sa construim.

Care este povestea companiei?

In 2005 nu mai aveam nimic, eram falit, dupa doua afaceri care esuasera. Am inteles atunci ca e o diferenta mare intre a fi falit si a fi sarac.

Falimentul este o stare temporara a unei initiative antreprenoriale, pe cand saracia este o stare de spirit care duce la falimentul vietii.

Dar dorinta de a demonstra totusi ca sunt in stare de ceva pe lumea asta m-a incapatanat sa ma ridic. Eram un om falit, dar cu o viziune. Si cu ambitie. Si simteam ca am tot ce-mi trebuie sa reusesc.

Primul contaminat a fost fratele meu, care m-a finantat constant din salariul lui de angajat. Neavand cum sa-i dau inapoi datoria, i-am propus sa primeasca 50% din actiunile unei companii ce urmeaza sa fie mare.

Si nu a fost usor sau bine de la inceput. In primii doi ani am pierdut tot ce am avut.

Ati realizat, totusi, o cifra de afaceri de aproximativ 100 de milioane de dolari intr-un deceniu de activitate. Adica 5 milioane de consumatori unici, peste 20 milioane de produse vandute si peste 2 milioane de pachete livrate consumatorilor. Care a fost secretul?

Daca as putea sa spun totul intr-un cuvant, as fi cel mai bogat consultant.

Ca antreprenor, am enumerat mai mult de 100 de aspecte care au contribuit la succesul nostru de pana acum si cred ca sunt valabile pentru mai toate organizatiile aflate in proces de dezvoltare.

Lucruri mici, dar extrem de importante, facute la momentul potrivit, alaturi de oamenii potriviti etapei.

La succesul nostru au contribuit extrem de multi oameni, fara de care nu am fi fost aici.

In 10 ani, am lucrat peste 24.000 de ore fiecare dintre noi - mult timp sa facem o gramada de lucruri bune si mult mai multe lucruri gresite. Dintre cele bune, am in minte:

1. Claritatea "DE CE-ului" organizational

2. Incapatanarea in pastrarea "INCOTRO-ului"

3. Disponibilitate de a plati bine consultanti / executivi / colaboratori care sa ne ajute sa decidem bine "CUM" facem

4. Rabdare in selectia "oamenilor potriviti"

5. Adaptabilitate in "CE" facem zi de zi.

Urmatorul pas a fost facut deja. Spuneti-ne mai multe despre extinderea businessului Life Care si dincolo de granitele romanesti.

Experienta internationala este extraordinara. O recomand oricarui antreprenor, pentru ca te pune in ipostaza sa raspunzi la intrebari simple despre afacerea si produsele tale.

Am invatat mult din aceasta experienta si am identificat zone in care nu eram destul de clari, ceea ce ne-a ajutat sa ajustam din mers cursul afacerii.

Am inceput in Ungaria, care a ajuns deja la 7% din business-ul din Romania.

Am demarat prospectarea internationala in care cautam antreprenori locali care sa replice si chiar sa multiplice succesul nostru de pana acum in tara lor.

Avem contacte puternice in Anglia, Italia, Polonia, Slovacia, Macedonia, Bulgaria pe care speram sa le concretizam in acest an si sa punem bazele dezvoltarii in urmatorii ani.

Mai aveti si alte proiecte in dezvoltare acum?

Dezvoltam in paralel alte 5 companii. Una opereaza in industria de retail, cu produse alimentare Bio si naturale, a doua in industria de teleshopping, cu produse ce sustin un stil de viata activ si sanatos.

Cu o alta companie dezvoltam un brand international de cosmetice conectat la celebritati internationale, iar o alta organizatie din industria dezvoltarii personale ofera cursuri certificate de Ministerul Muncii pentru cei ce doresc sa devina consilieri de dezvoltare personala acreditati.

Ultima, dar nu cea mai putin importanta este o companie ce gestioneaza cateva proprietati imobiliare (depozitare si birouri) pe care le-am achizitionat in ultimii 5 ani.

In unele dintre acestea suntem actionari, iar in cele aflate inca la nivel de start up suntem implicati direct.

Spuneti-ne cate ceva despre proiectul Life Camp.

Life Camp este un proiect de suflet si reprezinta o platforma de tabere pentru adulti unde dezvoltarea personala si cea profesionala se impletesc intr-o experienta de 5-7 zile.

Aici, alaturi de mai multi traineri, coach-i si mentori, le oferim participantilor mediul cel mai potrivit pentru activarea unei transformari capabile sa le dea forta sa isi poata construi viata pe care si-o doresc.

Este un proiect pe care ne dorim sa il consolidam si pentru care cautam sprijin.

Aveti o astfel de inclinare catre indrumarea oamenilor, in viata si in business? Sunteti un manager-coach?

Avand o formare psihologica, inteleg dinamica umana si stiu ca motivatiile interioare de autodezvoltare, reusita si contributia vor fi intotdeauna un factor motivator mult mai eficient in raport cu castigul financiar.

De aceea, incerc intotdeauna sa gasesc o balanta potrivita intre acesti factori in tot ceea ce fac alaturi de colegii mei.

Ceea ce promovez foarte mult sunt antreprenoriatul si intraprenoriatul vocational, in care omul sa stie clar ce ii place, sa se mobilizeze in a deveni mai bun, pentru ca apoi sa isi incante clientul pe care il serveste.

Astazi, recomand fiecarui antreprenor care doreste sa isi creasca afacerile sa devina mentor pentru alti antreprenori, chiar si fara plata.

Apoi, cu acea experienta, sa se intoarca in organizatie, sa isi vada cu alti ochi "resursa umana" si sa gaseasca modalitati mai bune de a o sustine sa construiasca performanta.

Ati avut vreun motto, vreun crez care v-a indrumat in lumea afacerilor?

Cred cu tarie ca fiecare om ce isi gaseste motivatia interioara si este consecvent in a o transforma in misiune personala va reusi sa creeze o organizatie cu impact in societate, iar el va deveni un om liber si fericit.

Ce pasiuni aveti? Cum alegeti sa va petreceti timpul liber?

Pasiunea mea este familia mea. De aceea, tot timpul liber il petrec cu sotia mea, Florina, si fetita noastra, Emma.

In fiecare dimineata o conduc la scoala pe Emma, apoi incerc sa termin ce am de facut pana la ora 18:00, pentru ca apoi sa fiu prezent in viata lor.

Este vremea plimbarilor, a intalnirilor cu prietenii, a lectiilor, a filmelor...

Aici, acasa, incerc sa construiesc armonie si nu sa am dreptate, lucru pe care mi-l doresc din suflet si pentru lumea afacerilor.

Insa mai avem putin de evoluat impreuna inainte ca totul sa se aseze asa cum este firesc. Foarte putin.

Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android, proiectate să îmbogățească experiența utilizatorilor pe dispozitive mobile, tablete, smartwatch-uri și sisteme auto....
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Apple se pregătește să aducă pe piață modelele iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max în două noi opțiuni de culoare: Desert Titanium și Titanium Grey, potrivit ultimelor informații...
#Cristian Onetiu Life Care, #afaceri bio, #succes afaceri bio , #Manageri