Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Creativitatea romaneasca, o afacere de 400.000 de euro - Interviu cu Diana Dragomir

Creativitatea romaneasca, o afacere de 400.000 de euro - Interviu cu Diana Dragomir
Proiectele Mind Treat Studios au castigat anul acesta o sumedenie de premii la nivel international, printre ele numarandu-se si o aplicatie care foloseste recunoasterea faciala pentru a controla personaje digitale.

Tot ei au creat TEDx - The art of speech, un proiect prin care au transformat miscarea scenica in arta printata si Coke Transformation, un proiect web, care iti permite printr-o simpla miscare a corpului si interactiune cu senzorul Kinect sa te transformi intr-unul dintre personajele din spotul Euro 2012.

Toate acestea si multe altele au fost premiate la Festivalul International Creativity Awards, iar premiantii sunt niste tineri romani care dovedesc inca o data ca tara noastra are un potential urias la capitolul creativitate.

Diana Dragomir, Andrei Stanescu si Costin Dragomir sunt fondatorii Mind Treat Studios, companie care a incheiat 2014 cu venituri de 166.000 de euro, si estimeaza pentru 2015 o cifra de afaceri de aproximativ 400.000 de euro.

Spuneti-ne mai multe despre Mind Treat Studios, proiectul pe care l-ati infiintat in 2011 alaturi de Andrei Stanescu si Costin Dragomir. Cum s-a nascut ideea?

In Club A, cand l-am cunoscut pe sotul meu, Costin Dragomir. Glumesc si nu prea. Lucrez din 2000 ca reprezentant local si international al Luerzer's Archive, una dintre cele mai cunoscute reviste internationale din domeniul publicitatii, cu care inca colaborez.

Dupa ce l-am cunoscut pe Costin, a aparut oportunitatea in cadrul companiei sa ma ocup de dezvoltarea aplicatiei lor pentru iPhone si ulterior iPad.

Asa ca, am "vandut" intern dezvoltarea acestei aplicatii aici, in Romania, ultimul proiect aprobat de fondatorul revistei, Walter Luerzer.

Aveam nevoie de un programator care sa ne ajute cu dezvoltarea si, dupa ce am intervievat si testat cativa, l-am gasit pe Andrei, un om curios si atent, cateva dintre calitatile care il faceau nu doar un foarte bun profesionist, ci si un partener de nadejde.

Asa a luat nastere prima echipa Mind Treat Studios: Costin - lead pe design, Andrei - pe programare, si eu - pe business development. Prima chirie am platit-o pe 1 iulie 2011, iar firma am infiintat-o la sfarsitul anului 2011, ca un SRL - D.

Aveam atunci doua directii posibile: lansarea unor produse sau oferirea unor servicii. Pentru ca acum patru ani piata nu era atat de dezvoltata, iar accesul la investitori era dificil am ales serviciile.

Mai exact, servicii adresate pietei agentiilor de publicitate. Existau departamente interne, freelanceri, studiouri care se ocupau de zona de produs si faceau boothstrapping cu proiecte din agentii, dar nu exista cineva sa construiasca pe aceasta piata.

Noua ni s-a potrivit ca o manusa: eu aveam multe cunostinte in domeniu datorita revistei Luerzer's Archive si, in plus, nu exista la vremea aceea un studio care sa lucreze digital pentru agentii.

Ce face, mai exact, Mind Treat Studios?

Studioul nostru ofera servicii de noua tehnologie catre agentiile de publicitate locale si internationale. Specialitatile noastre sunt mobile dev si Kinect dev, dar ne place si AR, internet of things si orice e nou.

Fiind o echipa mica ne adaptam usor la orice tehnologie noua.

Iata ca, dupa patru ani de proiecte pentru marile agentii de publicitate din Romania, ati primit o recunoastere extraordinara la nivel international. Spuneti-ne mai multe despre premiile pe care le-ati castigat la Festivalul International Creativity Awards.

Faptul ca multe din proiectele Mind Treat Studios au fost apreciate de juriul festivalului ne bucura foarte tare si ne confirma inca o data succesul colaborarii dintre studioul de design, agentia de publicitate si brand.

Avem urmatoarele proiecte castigatoare Platinum/Best in Category:

TEDx - The art of speech, un proiect Kinect dezvoltat pentru Mercury 360, prin care am transformat miscarea scenica in arta printata.

Orbit Chewmeter, un proiect web dezvoltat pentru Geometry, care folosea recunoasterea faciala si puteai misca niste personaje prin intermediul mestecatului si zambetului.

Coke Transformation, un proiect web, Kinect, mobile pentru United McCann de realitate augmentata. Cu o simpla miscare a corpului, fanii care au interactionat cu senzorul Kinect se puteau transforma intr-unul dintre personajele din spotul Euro 2012.

Lumafit, un proiect dezvoltat pentru Irlanda, bazat pe o integrare hardware software. Un aparat special iti citeste pulsul de la ureche (care este cel mai corect dintre toate) si te ajuta in diverse activitati sportive si de meditatie.

Celelalte proiecte castigatoare de aur, argint sau bronz sunt: Coca-Cola Music Connection (pentru MRM Worldwide), Romanian Design Week (pentru The Institute), BCR Non-cash Transactions (pentru Cohn JWT), Orange Subway 4G, Orange Finger Olympics, Twizy launch, Tarom - The race for miles (ultimele patru pentru Publicis).

Proiectele se gasesc pe site-ul nostru: mindtreatstudios.com si pe contul de youtube.com/mindtreatstudios.

Asadar, iata ca Romania se afla peste mari tari precum SUA sau Germania la capitolul creativitate. Ce spune asta despre potentialul existent la noi in tara, dar si despre munca titanica pe care ati depus-o pentru a ajunge acolo?

Succesul obtinut la Creativity Awards valideaza, inca o data, calitatea publicitatii autohtone.

Credem ca Romania este in pragul dezvoltarii de produse informatice relevante la nivel international.

In ultimii ani, industria autohtona de publicitate a demonstrat nu doar ca este capabila de idei proaspete si neconventionale, ci si ca are capacitatea de a le implementa tehnic si ca are designeri profesionisti, care inteleg ce inseamna experienta utilizatorilor pe o platforma online.

Romania este pregatita pentru pietele internationale si noi speram sa fim parte a varfului de lance care se porneste acum.

Cat despre munca titanica, totul a venit usor, natural. Am o incredere mare in colegi si partenerii de afaceri si de aceea mi-e foarte usor sa deleg.

Lucram acum cu sase alte studiouri care ne ajuta in cazul in care avem prea mult de munca (eJump, mReady, Big Blue Studios, Mobile Kinetics si Ascensys).

Munca mai grea si noptile pierdute au fost mai mult in partea de productie, la partenerii mei, Andrei si Costin, care au muncit ceva nopti in primii doi ani. Dar acum suntem relaxati, anul acesta am fost la serviciu un weekend, si Andrei este la al treilea concediu din 2015.

Care este proiectul dumneavoastra preferat?

Coca-Cola Music Connections. Am luat niste decizii proaste de business cu el. Pentru ca eram supraincarcati am decis sa-l facem impreuna cu un partener din India, mentorul meu de alergat, care are o firma cu 300 de oameni. Timp era suficient de dezvoltare, asa ca am inceput proiectul cu ei.

A fost un proiect de 6 saptamani si, desi am muncit zi si noapte, cu doua zile inainte de lansare am decis ca nu pot livra la timp. Am sunat agentia, mai aveam nevoie de cateva zile in plus, si am cerut o amanare.

Andrei a muncit 4 zile si 4 nopti cu pauze de somn din 6 in 6 ore, dar am livrat. A fost singurul proiect intarziat in cei 4 ani de studio. Am invatat multe atunci si am ramas recunoscatori multor parteneri care ne-au ajutat si ne-au inteles.

Am invatat ca este important ca noi sa cunoastem tehnologia cu care partnerii nostri dezvolta, ca e bine sa fim foarte transparenti cu agentiile si sa ne alarmam mult mai devreme in dezvoltare.

Mind Treat Studios a incheiat 2014 cu venituri de 166.000 de euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent si estimati pentru 2015 o cifra de afaceri de aproximativ 400.000 de euro. Spuneti-ne mai multe despre aceasta crestere spectaculoasa si pe ce sunt bazate estimarile?

Cresterea se datoreaza parteneriatelor dezvoltate, echipei minunate si clientilor frumosi. Pe langa asta, in 2015 avem un nou sistem de reprezentanta, deocamdata in SUA si Slovenia, si, probabil in curand, in UK si in Franta.

Ce planuri aveti pentru 2015?

iWatch, iWatch, iWatch! Va fi mare si este o piata noua, care se deschide cand noi avem ceva experienta de business.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale? Cum alegeti sa va relaxati in timpul liber si vacante?

Fiecare zi este o vacanta pentru mine, imi place foarte mult ce fac si ma simt libera.

Ce pasiuni aveti?

Catrinel, fata mea pe care o ador, terapia psihologica (am trecut prin diferite stiluri, acum sunt la cea ericksoniana combinata cu hipnoza), alergatul (Nike Running App arata 1.811 km alergati in ultimii 2 ani), citesc mult, in fiecare zi, si mai ales carti de business, plimbarile lungi cu masina noaptea.

Interviu publicat initial pe 2015-06-27.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 163248 ori