Content marketing: Trei strategii pentru a atrage atentia in mediul online

Vineri, 27 Iunie 2014, ora 08:53
3682 citiri
Content marketing: Trei strategii pentru a atrage atentia in mediul online
Radu Turcescu - consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Marketing-ul prin continut (content marketing) devine, pe zi ce trece, o forma de promovare din ce in ce mai cunoscuta in randul oamenilor de afaceri din Romania.

Tocmai din aceasta cauza, doar scrierea unui articol de blog nu mai este suficient. Toata lumea face acest lucru. Competitorii tai apeleaza la content marketing pentru a-si promova produsele sau serviciile.

Si atunci vine intrebarea: este continutul meu suficient de performant ? Cel mai simplu mod prin care poti afla acest lucru este sa cauti pe google expresii utilizate in articolele de blog scrise. Se afla pe prima pagina ? Daca nu, acest articol de va ajuta cu siguranta.

Voi oferi 3 strategii (25 de idei punctuale) despre cum sa creezi un continut memorabil, continut care sa fie usor de tinut minte de catre clientii tai, actuali si potentiali.

1. Identifica acel lucru care te diferentiaza

In cazul unei persoane fizice, este mult mai usor sa gasesti acea caractertistica deosebita, care te diferentiaza. Ai parul roz sau un tatuaj pe fata ? Ai un ras caraghios ?

In mediul online este mult mai dificil. Trebuie sa gasesti "parul roz" al firmei tale. Trebuie sa dezvolti capacitatea de a comunica intr-un mod atractiv cu publicul tau, astfel incat sa fii tinut minte.

Iata cateva sugestii:

  • Transmite idei curente si relevante - scrie saptamanal articole care sa contina informatii pretioase pentru cititorii tai, precum si stiri esentiale din domeniul tau de activitate
  • Personalizeaza - creeaza o persoana si scrie acele articole in numele persoanei respective. Sau creeaza o mascota memorabila si adaug-o permanent in articolele tale.
  • Punct de vedere - exprima-ti puncte de vedere obiective despre anumite situatii complementare cu domeniul tau de activitate.

  • Vizual, vizual, vizual - utilieaza imagini, grafice... Oamenii gandesc mai bine in imagini decat in cuvinte seci.
  • Gaseste nisa din interiorul nisei tale - este foarte ok sa scrii despre domeniul tau de activitate. Dar este excelent sa scrii despre "particica ta" din interiorul nisei respective. Pentru a face acest lucru, este important sa iti cunosti foarte bine concurenta si...nisa.
  • 2. Scrie diferit

    Toata lumea poate crea continut. Practic, ai nevoie de doua maini si cunostinte gramaticale de baza. In plus, mai ai nevoie de cunostinte din domeniul respectiv, dar mediul online te poate ajuta aici extrem de mult.

    Insa, nu toata lumea poate scrie diferit. Nu oricine poate crea continut memorabil, care sa fie tinut minte si peste o saptamana si peste o luna. Nu spune nimeni ca redactarea fiecarui articol trebuie sa dureze 3 zile. Ar fi chiar contraproductiv. Tot ce spun este ca ar trebui sa fii un pic atent la cateva aspecte :

  • Scrie controversat - si nu ma refer sa scrii despre politica sau despre mondenitati. Dar poti adopta subiecte care sa demonteze ideile sau mentalitatile preconcepute, complementare cu domeniul tau de activitate. Nimic nu e mai usor de tinut minte decat o idee imprevizibila.
  • Scrie in culori - Nu ma refer sa scrii utilizand rosu, verde sau albastru. Ma refer sa scrii cu...savoare. :) Utilizeaza rime, anecdote, sarcasm, ironie. Scrie cu talent si indemanare si blogul tau va creste de la zi la zi.
  • Scrie lucruri noi - Teoriile si ipotezele sunt virale. Conditia esentiala este sa aiba la baza lucruri certe, concrete. Creeaza controverse si te pozitioneaza drept lider.
  • Scrie ceva nou intr-o lumina noua - alege un subiect pe care oamenii il considera adevar absolut. Incearca sa aduci informatii noi, controversate, diferite. Incearca sa prezinti situatia intr-o lumina noua.
  • Scrie sincer - vorbeste despre obstacolele pe care le-ai depasit. Vorbeste despre modul in care ai ajuns cine esti, despre cum ai reusit sa treci peste provocari. Fii sincer legat de esecurile tale.
  • 3. Creeaza diferit

    Content marketing-ul nu este doar despre articole de blog. Content marketing-ul inseamna mult mai mult de atat : studii de caz, whitepapers, prezentari, inforgrafice, video-uri, podcast-uri, webinarii, ebook-uri...si lista poate continua.

    Cum sa creezi un webinar care nu va plictisi oamenii?

  • Creeaza o atmosfera prietenoasa. Invita participantii la cafea, nu incerca sa editezi subiectul si sa il faci..perfect. Daca stapanesti discutia, nu incerca sa programezi nimic. Lasa totul sa decurga natural. Va fi o atmosfera excelenta.
  • Raspunde rapid la intrebari si incurajeaza-i pe oameni sa intrebe orice.
  • Continua chiar daca primele 15-20 de minute oamenii se simt stingheri. In general, la astfel de evenimente, este nevoie de putin timp pentru ca oamenii sa se acomodeze unii cu ceilalati.
  • Cum sa creezi un podcast pe care oamenii sa il asculte?

  • Stabileste o zi clara in care sa transmiti. O zi pe saptamana este suficient.
  • Utilizeaza invitati alaturi de care sa porti discutii in contradictoriu, discutii productive.
  • Sustine generatia tanara. Invita tineri care sa vorbeasca despre social media sau despre noile tendinte din domeniul tau de activitate.
  • Cum sa creezi un inforgrafic de succes?

  • Utilieaza Google Presentantions pentru a crea infograficul
  • Utilieaza un editor de fotografii
  • Imprumuta idei de la competitie, dar adauga culoare informatiilor
  • Utilizeaza statistici din studii de caz, rapoarte si alte infografice. Daca utilizezi alte surse, nu uita sa le mentionezi
  • Cum sa creezi un video pe Youtube de succes ?

  • Alege un subiect care nu a mai fost utilizat anterior. Nu uita de sfaturile anterioare : controversat, imprevizibil, etc.
  • Video-ul nu trebuie sa depaseasca 15 minute - devine plictisitor apoi
  • Editeaza-l cu elementele de identitate vizuala ale firmei tale
  • Pune suflet :)
  • Fii diferit. Exista si o vorba celebra in acest sens :" Daca oamenii rad de tine ca esti diferit, tu razi de ei ca sunt toti la fel."

    ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
    ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
    Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
    Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
    Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
    #strategii marketing, #tehnici promovare, #consiliere PR companii , #Manageri