Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

interviu Ioana Molnar, floraria Magnolia

Clujenii, cei mai romantici romani. De Sfanta Marie, vanzarile de flori au crescut vertiginos

Clujenii, cei mai romantici romani. De Sfanta Marie, vanzarile de flori au crescut vertiginos
Aproximativ 1,8 milioane de femei din Romania si-au celebrat ziua onomastica cu prilejul sarbatorii Sfintei Maria, din 15 august, dar cele mai multumite par a fi clujencele, dupa cum arata datele prelucrate de lantul de florarii Magnolia.

Barbatii din Cluj au investit mai mult decat bucurestenii si constantenii la un loc pentru a pastra vie flacara iubirii, vanzarile de buchete de flori explodand pur si simplu in orasul de sub Dealul Feleacului.

A fost zi profitabila penru artizanii care se ocupa de decoratiuni florale si cadouri elegante, dupa cum recunoaste, intr-un interviu acordat Business24, Ioana Molnar, managerul florariei Magnolia.

Ziua de 15 august a adus o crestere a volumului comenzilor cu 130% fata de o zi obisnuita, iar apetitul romanilor pentru flori, laolalta cu cresterea comenzilor online si extinderea retelei, ar putea aduce vanzari de 4,5 milioane euro in cursul acestui an, cu 20% mai mari decat in 2015, spera Ioana Molnar.

Care au fost cele mai vandute flori pe 15 august?

Ne asteptam sa fie favorite florile de vara, cele parfumate, astfel ca ne-am pregatit stocurile pe baza feedback-ului din anii precedenti si pe ceea ce stiam ca ii intereseaza pe clientii nostri.


Printre cele mai vandute au fost buchetele mix cu flori de vara, viu colorate si au predominat trandafirii roz, albi, gerbera, alstroemeria, crini si crizanteme.

Dincolo de flori, vedete au fost si torturile si parfumurile comandate la pachet cu buchetele cu flori. Acestora li se mai adauga pachetele cu ciocolata si sticlele de vin si sampanie.

Cum a fluctuat numarul comenzilor fata de o zi obisnuita? Dar fata de alte sarbatori?

Fata de o zi obisnuita, am inregistrat un volum al comenzilor in crestere cu 130%. In ceea ce priveste vanzarile inregistrate in aceeasi zi in urma cu un an, suntem in crestere cu peste 20% la numarul de comenzi si cu peste 25% in ceea ce priveste valoarea vanzarilor.

Ne-a ajutat foarte mult, pentru a ajunge la aceste procente, si extinderea pe care am realizat-o in acest ultim an si oamenii se bucura sa ne gaseasca acolo unde au cea mai mare nevoie.

Care a fost cea mai mare comanda inregistrata pe 15 august?

Valoarea celei mai mari comenzi a depasit 1.600 de lei si a fost in Sinaia. Clientul nostru a comandat, pe langa aranjamentul floral, si un cadou format din doua parfumuri.

Top 3 orase unde au fost comandate cele mai multe flori?

In topul vanzarilor s-au aflat Cluj, Bucuresti si Constanta. Clujul este liderul detasat, cu o cifra a vanzarilor egala cu a urmatoarelor doua orase la un loc.

Noi suntem acum prezenti in offline in Constanta, Cluj, Bihor, Brasov, Mures, Maramures, Bistrita-Nasaud, dar si in Bucuresti. Online, suntem accesibili oricui.

Cum este parcursul in vanzari si venituri al Magnolia pana acum, comparativ cu perioada anului trecut?

Fata de vara anului trecut, inregistram o crestere cu 38,31% a numarului comenzilor si cu 58,45% a valorii acestora. Am debutat pe Internet in 2001 si am observat in acesti 15 ani cum a crescut, pas cu pas, increderea romanilor in acest mediu.

A urmat apoi extinderea prin reprezentante offline si ne bucuram ca putem sa facilitam livrarea in aproximativ 140 de tari, prin intermediul partenerilor locali de acolo.


Colaboram cu 58.000 de florarii din 140 de tari pentru a putea prelua comenzi de la distanta si de a indeplini visul de a face cuiva o surpriza deosebita. De fapt, asta ne arata ca bucuria de a darui flori nu are granita.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2656 ori